Top

Wszystkie

SeoFly / Wszystkie

Reklama internetowa w ecommerce jest ważnym narzędziem dla każdego, kto chce poprawić  swoje biznesowe wyniki. Wybór odpowiedniego narzędzia do mierzenia efektywności sprzedaży z reklam internetowych może być trudną decyzją, szczególnie jeśli nie jesteś zaznajomiony z pojęciem ROAS (Return On Ad Spend). Przyjrzyjmy się bliżej temu parametrowi i dowiedzmy się, dlaczego jest on tak istotny Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie. Czym jest ROAS? ROAS to skrót od Return On Advertising Spend, czyli wskaźnik rentowności inwestycji w reklamę. ROAS jest...

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że głównym kryterium wyboru agencji SEO jest cena za świadczone usługi. Czy słusznie? Działania związane z pozycją strony  w wynikach wyszukiwania obejmują wiele aspektów. Złożoność działań sprawia, że agencje SEO zatrudniają wielu specjalistów, często z wieloletnim doświadczeniem, żeby świadczyć usługi najwyższej jakości. Są to: Specjaliści SEO; Copywriterzy; Content menedżerowie; Graficy; Web Developerzy. Przeczytaj także: rozliczenie za pozycjonowanie abonament czy success fee Poza cennymi zasobami ludzkimi, agencje pozycjonowania mają na utrzymaniu własne media internetowe....

https://twitter.com/googlesearchc/status/1404886100087246848 W dniu dzisiejszym Google ogłosiło start najbardziej oczekiwanej aktualizacji swojego algorytmu w 2021 roku. Aktualizacja ta znana pod nazwą "Page Experience Update" wprowadza do czynników rankingowych mierzenie wydajności strony internetowej. W poniższym wpisie kilka słów o tym co jest mierzone jak i w jaki sposób możemy to sami sprawdzić. Raport CrUX CrUX czyli Chrome User Experience Report. Jest to raport bazujący na odwiedzinach realnych użytkowników stron internetowych których przeglądarki internetowe raportują do Google dane o przeglądanej stronie internetowej. Wynik...

Miniony rok z oczywistych względów można zaliczyć do okresu, którego nie będziemy wspominać zbyt dobrze. W kontekście biznesowym, z powodu koronawirusa ucierpiały całe gałęzie gospodarki, ale wyjątkiem jest tu branża eCommerce, która urosła o dobre 30% rok do roku. W związku z tym wiele osób skierowało swoje myśli w kierunku działań SEO/SEM, upatrując w Internecie szansy na dalszy rozwój firmy. Warto więc wrócić do podstaw i jeszcze raz przypomnieć: czym jest pozycjonowanie stron oraz dlaczego warto...

Czasami warto sięgnąć po nieco teorii, aby lepiej poruszać się w danej tematyce. Poniżej prezentujemy wyjaśnienie podstawowych pojęć oraz definicje terminów związanych z branżą SEO i SEM. Zapraszamy do lektury! 1. Co to jest SEO? SEO (ang. Search Engine Optimization) to działania ukierunkowane na zagwarantowanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w rankingu wyników danej wyszukiwarki. 2. Jakie korzyści daje SEO? SEO to kluczowa usługa w biznesie internetowym. Poprzez wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych można zapewnić sobie ogromną rzeszę potencjalnych klientów....

Google wychodzi swoim użytkownikom naprzeciw i dla ułatwienia korzystania z wyszukiwarki, wprowadził funkcję Direct Answers inaczej „featured snippets”, która w sposób bezpośredni odpowiada na pytania użytkowników. Odpowiedzi pobierane są ze stron WWW, które najtrafniej odpowiadają na zadane pytania. Dlatego też, udostępnianie na naszej witrynie konkretnych definicji, może wpłynąć na zdobyciu statusu eksperta i generować dodatkowy ruch na stronie. Po co właściwie Direct Answers? Podobnie, jak w przypadku Facebooka, tak samo i Google chce, aby jego użytkownicy spędzali, jak...

Pozycjonowanie strony www jest obecnie kluczowym wsparciem marketingowym, od którego należałoby zacząć promocję każdej firmy. Fundamentem tych działań jest zaplecze pozycjonerskie czyli serwisy tematyczne, z których pozyskujemy linki do strony firmowej. Przygotowanie wartościowego zaplecza SEO wiąże się z dużymi nakładami pracy analitycznej, copywriterskiej, graficznej, a także z zakresu IT. Stworzone strony, będące zapleczem powinny reprezentować wartościowe treści osadzone w atrakcyjnej szacie graficznej. To wszystko pozwoli na zbudowanie nie tylko silnego zaplecza, ale również stron www, które mogą służyć...

Niejednokrotnie na forach branżowych, spotykaliśmy się z zapytaniami, pod jaką domeną lepiej jest tworzyć stronę internetową przeznaczoną na rynek zagraniczny. Wraz z ekspansją swoich usług przez jednego z naszych Klientów na południe Polski, i specyficzną sytuację dotyczącą domen, mogliśmy jednocześnie przeprowadzić pewną analizę, która dość jednoznacznie wskazała, które rozwiązanie jest korzystniejsze. Kto: Polska firma zdobywająca coraz to nowe rynki zagraniczne. Dla potrzeb tego wpisu, będę się posługiwał domeną: przyklad22.pl Branża: budowlana, ciężki sprzęt Gdzie: rynek słowacki i czeski,...

Problemy związane z instalacją kodów na stronie bywają prawdziwą zmorą dla specjalistów SEM. I to nie tylko w przypadku dużych stron, gdzie są mierzone i analizowane różne źródła ruchu oraz nieraz bardzo skomplikowane ścieżki, po których poruszają się użytkownicy, nim zrealizują lub nie konwersję, co z kolei nieraz wymaga podpięcia wielu narzędzi analitycznych, ale również  małych witryn.

Google nieustannie ulepsza swoje usługi reklamowe dążąc do dostarczenia marketerom jak najbardziej efektywnych narzędzi do prowadzenia działań promocyjnych w internecie. Jedną z ciekawszych innowacji w tym względzie jest Display KeyWord Select. DSK to udoskonalony algorytm Google AdWords mogący być wykorzystywany w sieci reklamowej (i tylko tam). Jego cechą charakterystyczną jest to, iż wyświetla reklamy tylko wtedy, gdy przewiduje, że może się to zakończyć kliknięcie w nią i konwersją (np. dokonanie zakupu, rejestracją, wysłaniem zapytania ofertowego, itp.). Według danych...

W oficjalnym komunikacie przekazanym przez Google podano, że aktualizacja algorytmu Google nazywana potocznie ,,Pingwinem” stała się integralną częścią systemu wyszukiwarki, wpływając na podawane wyniki w czasie rzeczywistym. Można stwierdzić, że jest to efektowne zwieńczenie procesu zapoczątkowanego w 2012 roku, kiedy doszło do pierwszych dużych tąpnięć w rankingach stron. W informacji opublikowanej przez Google napisano, co następuje: Po okresie rozwijania oraz testowania wprowadzamy aktualizację algorytmu o nazwie Pingwin we wszystkich językach. Oto najważniejsze zauważalne zmiany, napływające do nas od...

Pragniemy poinformować, że na naszej stronie poszerzyliśmy ofertę o 3 dodatkowe usługi: wizytówki Google Maps, bannery reklamowe oraz budowę dedykowanych zaplecz. Każda z nich może przyczynić się do rozwoju biznesu oraz skutecznej promocji marki w Internecie.  Praktyka działań SEO oraz SEM sprawia, że wyżej wymienione usługi towarzyszyły nam od początku. Nie mniej, mając na uwadze zróżnicowane potrzeby Klientów, postanowiliśmy wyszczególnić następujące formy wsparcia: Wizytówki Google Maps – tworzenie i optymalizacja wizytówek firmowych dostępnych w Mapach Google. Ponadto,...

Zaprezentuję w tym artykule śmiałą tezę, jakoby wyniki w TOP 10 Google nie zależały już w większym stopniu od linków czy innych sygnałów. Wyniki te zależą głównie od tego, jak reagują na nie użytkownicy Google. Po pierwsze, to jest po prostu logiczne. Nawet bez żadnego dowodu łatwo jest w coś takiego uwierzyć, bo to ma sens. Na początku spróbujmy dowieźć tego najprostszą możliwą metodą, czyli spróbować obalić moje twierdzenie. Żelazna logika Załóżmy, że mamy stronę A i stronę B....

Gmail Sponsored Promotions to nowy typ reklamy dostępny w Google AdWords. Co prawda najwięksi reklamodawcy w Polsce mogli już go testować od zeszłego roku ( a nawet wcześniej), ale dopiero teraz jest powszechniej udostępniany mniejszym firmom i samodzielnym specjalistom. Czym jest Gmail Sponsored Promotions? To rodzaj mailingu, który za pomocą panelu AdWords może być dystrybuowany w skrzynkach pocztowych Gmail (nie ma możliwości rozsyłania go do skrzynek pocztowych innych niż „gmailowe”). Wygląd Reklama w GSP składa się z dwóch elementów. Teaser...

Każdy seowiec słyszał o najpopularniejszych sygnałach pozycjonujących. Linki zwrotne, optymalizacja strony, sygnały społecznościowe. To wszystko znamy. Ostatnio jednak w branży pojawiały się głosy o nowym typie sygnału pozycjonującego. Sygnału, który jest na tyle silny, że może wybić stronę na pierwsze miejsca praktycznie bez pomocy backlinków, optymalizacji ani sygnałów społecznościowych do niej dochodzących. O czym więc mowa? O autorytecie osoby lub marki w oczach Google. Autorytet ten nie pochodzi jednak z backlinków, a z samych wzmianek o danej...

Wynik jakości dla słów kluczowych ważna rzecz, zwłaszcza jeśli się prowadzi kampanię efektywnościową, a kryteria sukcesu kampanii są mocno wyśrubowane. Im jest on lepszy, tym mniej płacimy za jedno kliknięcie, a to przekłada się na koszt leadu i uzyskanego przez nas (bądź nie) ROI. Dobrze więc mieć WJ cały czas na oku. Tyle tylko że przy mocno rozbudowanych kampaniach śledzenie go dla poszczególnych fraz i szybkie reagowanie, gdy się obniża dla którejś z nich, bywa uciążliwie, a...