Content Marketing to jedna z najskuteczniejszych metod promocji w sieci. Bazuje ona na użytecznych i interesujących treściach, które za pośrednictwem odpowiednio dobranych kanałów przedstawiamy naszym odbiorcom. Efektywny marketing treści zakłada przyciąganie uwagi czytelnika oraz budowanie relacji, np. poprzez dostarczenie mu przydatnych merytorycznie informacji. Stanowi to alternatywę dla jednostronnego przekazu reklamowego, który większość użytkowników ignoruje, będąc przyzwyczajonym do typowych w Internecie reklam.
Skuteczna kampania content marketingowa zapewnia:
- większy ruch na stronie,
- generowanie leadów (zapytań ofertowych lub sprzedaży)
- podniesienie świadomości marki
Content Marketing a Inbound Marketing
Dobrze realizowana strategia content marketingowa stanowi podstawowe narzędzie w Inbound Marketingu. Termin ten odnosi się do wszystkich technik nastawionych na to, aby odpowiedni Klient mógł nas samodzielnie odnaleźć zamiast być bombardowany reklamami, które mogą być dla niego nieatrakcyjne i wyłącznie go zniechęcą. Innymi słowy, w sieci lepiej być łatwo odnajdywalnym dla grupy docelowej – prawdopodobieństwo pozyskania Klienta jest znacznie wyższe, jeśli kontakt następuje z jego inicjatywy. Taką strategię realizuje się z wykorzystaniem mediów społecznościowych, blogów oraz portali tematycznych.