Pozycjonowanie stron internetowych (Search Engine Optimization, w skrócie SEO) to jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję swoich produktów i usług oraz na budowanie pozytywnego wizerunku w Internecie. Jest to szereg działań optymalizacyjnych wdrażanych na stronie i mających na celu poprawienie jej widoczności.
Czy optymalizacja i pozycjonowanie stron www jest tym samym? Jeśli chcemy trzymać się definicji, to optymalizacja stron internetowych jest wdrażaniem zaleceń, dobrych praktyk na stronie. Obejmuje to techniczne aspekty, takie jak ustawienie odpowiednich przekierowań, oraz działania bardziej “miękkie”, jak stworzenie dobrej jakości treści na stronie, które są atrakcyjne dla użytkownika oraz dla robotów Google.
Optymalizacja to jeden z aspektów SEO. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje wiele innych działań takich jak link building, kontrolowanie indeksacji strony, czy ciągła analiza danych. Można powiedzieć, że pozycjonowanie jest pracą ciągłą i polega na nieustannym zwiększenia autorytetu pozycjonowanej strony.