Gmail Sponsored Promotions
Gmail Sponsored Promotions to nowy typ reklamy dostępny w Google AdWords. Co prawda najwięksi reklamodawcy w Polsce mogli już go testować od zeszłego roku ( a nawet wcześniej), ale dopiero teraz jest powszechniej udostępniany mniejszym firmom i samodzielnym specjalistom.
Czym jest Gmail Sponsored Promotions?
To rodzaj mailingu, który za pomocą panelu AdWords może być dystrybuowany w skrzynkach pocztowych Gmail (nie ma możliwości rozsyłania go do skrzynek pocztowych innych niż „gmailowe”).
Wygląd
Reklama w GSP składa się z dwóch elementów.
- Teaser – krótka informacja zawierająca logo firmy, tytuł maila oraz jego krótkie rozwinięcie
- Mail – reklama właściwa w formie graficznej, gdzie reklamodawca może umieścić przekierowanie do swej witryny internetowej (otwiera się ona po kliknięciu w teaser)
Warto tu dodać, że mail nie jest umieszczany w skrzynce w zakładce Głównej , ale w Ofertach.
Dodatkową ciekawostką jest to, iż Google umożliwia zapisanie lub przekazanie maila reklamowego dalej. Statystyki na temat tego typu działań można później śledzić w panelu AdWords.
Jak to działa?
Gmail Sponsored Promotions udostępnia kilka kierowań, które możemy wykorzystać w naszych kampaniach. Poza standardowymi jak, np. język, lokalizacja, są to:
- słowa kluczowe – kierowanie na wybrane słowa kluczowe. AdWords analizuje ostatnich trzysta mailów potencjalnych odbiorców naszej kampanii i wybiera te skrzynki, gdzie w wiadomościach powtarzają się wybrane frazy.
- domeny – kierowanie na wybrane słowa kluczowe. AdWords analizuje ostatnich trzysta mailów potencjalnych odbiorców naszej kampanii i wybiera te skrzynki, gdzie w wiadomościach powtarzają się wybrane domeny (np. konkurencji).
- zainteresowania użytkowników – kierowanie na zainteresowania użytkowników. System wybiera skrzynki tych osób, które w ostatnim czasie wykazywały zainteresowanie danym tematem (np. studiami, zakupem telefonu, itp.)
W tej chwili, niestety, nie ma możliwości kierowania na wybrane adresy mailowe.
Podsumowanie
Kampanie Gmail Sponsored Promotions mogą stanowić doskonałe uzupełnienie dla dotychczasowych działań w AdWords zarówno w zakresie działań mających na celu zarówno promowanie marki, jak i realizację konkretnych celów (sprzedaż, pozyskiwanie leadów, rejestracje, itp.).
Oczywiście, nic nie stoi również na przeszkodzie, aby stanowiły wyłączny kanał komunikacji marketingowej.
Paweł Bąk
Specjalista SEM