Top

Gmail Sponsored Promotions

SeoFly / Google Ads  / Gmail Sponsored Promotions

Gmail Sponsored Promotions

Gmail Sponsored Promotions to nowy typ reklamy dostępny w Google AdWords. Co prawda najwięksi reklamodawcy w Polsce mogli już go testować od zeszłego roku ( a nawet wcześniej), ale dopiero teraz jest powszechniej udostępniany mniejszym firmom i samodzielnym specjalistom.

Czym jest Gmail Sponsored Promotions?

To rodzaj mailingu, który za pomocą panelu AdWords może być dystrybuowany w skrzynkach pocztowych Gmail (nie ma możliwości rozsyłania go do skrzynek pocztowych innych niż „gmailowe”).

Wygląd

Reklama w GSP składa się z dwóch elementów.

  • Teaser – krótka informacja zawierająca logo firmy, tytuł maila oraz jego krótkie rozwinięcie

  • Mail – reklama właściwa w formie graficznej, gdzie reklamodawca może umieścić przekierowanie do swej witryny internetowej (otwiera się ona po kliknięciu w teaser)

 

Mail GSP

Warto tu dodać, że mail nie jest umieszczany w skrzynce w zakładce Głównej , ale w Ofertach.

Dodatkową ciekawostką jest to, iż Google umożliwia zapisanie lub przekazanie maila reklamowego dalej. Statystyki na temat tego typu działań można później śledzić w panelu AdWords.

Jak to działa?

Gmail Sponsored Promotions udostępnia kilka kierowań, które możemy wykorzystać w naszych kampaniach. Poza standardowymi jak, np. język, lokalizacja, są to:

  • słowa kluczowe – kierowanie na wybrane słowa kluczowe. AdWords analizuje ostatnich trzysta mailów potencjalnych odbiorców naszej kampanii i wybiera te skrzynki, gdzie w wiadomościach powtarzają się wybrane frazy.
  • domeny – kierowanie na wybrane słowa kluczowe. AdWords analizuje ostatnich trzysta mailów potencjalnych odbiorców naszej kampanii i wybiera te skrzynki, gdzie w wiadomościach powtarzają się wybrane domeny (np. konkurencji).
  • zainteresowania użytkowników – kierowanie na zainteresowania użytkowników. System wybiera skrzynki tych osób, które w ostatnim czasie wykazywały zainteresowanie danym tematem (np. studiami, zakupem telefonu, itp.)

W tej chwili, niestety, nie ma możliwości kierowania na wybrane adresy mailowe.

Podsumowanie

Kampanie Gmail Sponsored Promotions mogą stanowić doskonałe uzupełnienie dla dotychczasowych działań w AdWords zarówno w zakresie działań mających na celu zarówno promowanie marki, jak i realizację konkretnych celów (sprzedaż, pozyskiwanie leadów, rejestracje, itp.).

Oczywiście, nic nie stoi również na przeszkodzie, aby stanowiły  wyłączny kanał komunikacji marketingowej.

Paweł Bąk

Specjalista SEM

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Jestem współzałożycielem agencji i koordynuję prace całego zespołu. Poza SEO, posiadam wieloletnie doświadczenie w copywritingu oraz public relations. Mam nadzieję, że podobał Ci się mój artykuł. Z chęcią odpowiem na każde pytanie dotyczące naszej pracy oraz projektów. Zapraszam do kontaktu! kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj