Top

Google Ads

SeoFly / Google Ads

Witajcie, mamy świetną wiadomość :) Agencja SEOFLY właśnie otworzyła swój kanał na YouTube! SEOFLY to agencja marketingowa, która specjalizuje się w tematyce (SEO, SEM) od 10 Lat. Dzięki swojemu doświadczeniu, wiedzy i skutecznym strategiom pomaga swoim klientom osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google i zwiększać ich widoczność w internecie poprzez kampanie reklamowe. Teraz, dzięki kanałowi na YouTube, będziemy mogli jeszcze lepiej dotrzeć do swojej publiczności i dzielić się z nią swoimi wskazówkami, poradami i nowościami ze świata SEO,...

Nowy parametr w adresach URL - "gad" "Google korzysta z parametru adresu URL gad, aby identyfikować adresy URL pochodzące z kliknięć reklam oraz poprawiać dokładność pomiaru konwersji. Każdy URL pochodzący z reklamy Google ma teraz w końcowym adresie &gad=1. Tego parametru nie można dostosować i jest on taki sam dla wszystkich reklamodawców i kampanii." Nowy parametr 'gad' służy do identyfikowania adresów URL pochodzących z kliknięć reklam i poprawiania dokładności pomiaru konwersji reklam. Parametr 'gad' będzie stopniowo wprowadzany w nadchodzących miesiącach....

Z początkiem maja 2023 r. zasady Google ads odnośnie złośliwego lub niechcianego oprogramowania zostaną podzielone na 3 oddzielne zestawy zasad. Już 9 maja wejdą w życie, a Google zacznie je egzekwować w pełni na przestrzeni czterech tygodni od tej daty. Do tego czasu nadal będą obowiązywać obecne zasady dotyczące złośliwego oprogramowania. Co się zmieni? Złośliwe oprogramowanie: zostanie zawężony zakres zasad i nastąpi zaktualizowanie świadomej dystrybucji złośliwego oprogramowania, które wyrządza szkody na komputerze, urządzeniach mobilnych lub sieciach, a także...

Google cały czas rozbudowuje swoje narzędzia reklamowe sprawiając, że tworzenie efektywnych kreacji jest coraz łatwiejsze. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia kreacji jest kolejnym krokiem w rozbudowie Google Ads. Teksty reklamowe przygotowane przez AI Sztuczna inteligencja (AI) już od jakiegoś czasu podbija rynek tworzenia treści w Internecie. Istnieją już narzędzia potrafiące przygotować spójne i merytorycznie poprawne materiały tekstowe. Podobnie sprawa ma się z grafikami tworzonymi przez AI których jakość jest coraz wyższa. Wykorzystanie AI do tworzenia krótkich tekstów reklamowych...

Reklama internetowa w ecommerce jest ważnym narzędziem dla każdego, kto chce poprawić  swoje biznesowe wyniki. Wybór odpowiedniego narzędzia do mierzenia efektywności sprzedaży z reklam internetowych może być trudną decyzją, szczególnie jeśli nie jesteś zaznajomiony z pojęciem ROAS (Return On Ad Spend). Przyjrzyjmy się bliżej temu parametrowi i dowiedzmy się, dlaczego jest on tak istotny Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie. Czym jest ROAS? ROAS to skrót od Return On Advertising Spend, czyli wskaźnik rentowności inwestycji w reklamę. ROAS jest...

Nowy rok przyprawił o wielki ból głowy właścicieli firm z branży usług medycznych, a chodzi tu o możliwości reklamowania, a tak naprawdę o ich brak. Nowelizacja ustawy o reklamie usług medycznych Od 1 stycznia 2023 roku weszła w życie nowelizacja ustawy, na mocy której niedozwolone jest promowanie wyrobów medycznych stosowanych w medycynie estetycznej. W związku z wchodzącą w życie nowelizacją ustawy - internet, social media jak i media tradycyjne będą pozbawione reklam zabiegów laserowych, sprzętu i produktów specjalistycznych z...

Rok 2022 z całą pewnością nie zaliczał się do nudnych. Można zacząć się nawet zastanawiać czy nie dosięgnęło nas stare Chińskie przekleństwo i przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Wydarzenia, które miały miejsce w tym roku wpłynęły wyraźnie na zapytania wpisywane w Google. Dzięki danym, które zostały nam udostępnione możemy sprawdzić czym i kiedy interesowali się użytkownicy wyszukiwarki Google. Ludzie wyszukiwani w Google w 2022 roku Na podstawie zapytań o ludzi wyszukiwanych w Google można zauważyć kilka trendów...

Koniec roku jest okresem bogatym w okazje sprzedażowe. Sklepy prześcigają się w promocjach z okazji Black Friday, Cyber Monday, Mikołajek, Świąt czy wyprzedaży poświątecznych. O ile z perspektywy klienta jest to idealny czas, aby coś kupić to dla sklepów jest to czas wzmożonych działań marketingowych. Wiele sklepów w tym okresie wyraźnie zwiększa intensywność swoich działań. Należy odpowiednio się na to przygotować i zaplanować kampanie tak, aby nie przespać okazji na zwiększenie sprzedaży. Dobre okazje na promocje w sklepie Listopad...

Google na początku roku postawił na podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ekosystemie reklamowym Google Ads. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników Google wprowadził nowy program weryfikacji tożsamości reklamodawców. Pozwoli on odbiorcom poznać jaka firma oferuje daną usługę lub produkt co za tym idzie zwiększy transparentność i świadomość. Program weryfikacji reklamodawców to ujednolicony proces działalności biznesowej. Reklamodawca po kliknięciu w rozwijany trójkąt tuż przy reklamie  będzie miał możliwość zobaczyć Informacje o  tej reklamie: Reklama www.sociallama.pl Ta reklama wyświetliła Ci się ze względu na następujące...

Rozwój form reklamowych, które można wykorzystać w Internecie wyraźnie przyspiesza. Emisja reklam tekstowych lub bannerów graficznych w sieci już nie wystarcza w celu osiągnięcia celów kampanii reklamowej. Odbiorcy na tyle się do nich przyzwyczaili, że przestają je zauważać. Są to problemy, na które Google Ads stara się ciągle znajdować rozwiązania. Rozbudowane formy reklamowe w Google Ads Bardziej rozbudowane kreacje wymagają większych nakładów czasowych i finansowych przez co nie są dostępne dla wszystkich reklamodawców. Rozwiązania tych problemów można szukać...

Pewnie zastanawiasz się, gdzie reklama Google Ads mogłaby się pojawić, aby dotrzeć do Twoich przyszłych klientów? Już wyjaśniamy. Google oferuje 5 przestrzeni reklamowych, w których możemy tworzyć kampanie promujące Twoje produkty czy usługi. Każdy z tych kanałów ma swoją specyfikę, możliwości i zalety. Sieć wyszukiwania, czyli pokaż się tam gdzie Cię szukają Reklamy w sieci wyszukiwania pojawiają się, gdy użytkownicy wprowadzą wybrane słowa kluczowe. Reklama pojawia się bezpośrednio na górze (nad wynikami organicznymi) i na dole strony wyszukiwarki. Jest to najściślejsza...

Na rynku reklamowym od zawsze istniała potrzeba zwiększania efektywności kampanii marketingowych. Od reklam outdoor i drukowanych przez telewizyjne i radiowe po reklamę w Internecie zawsze istniała potrzeba lepszego zaprezentowania swojej oferty, dotarcia do nowych klientów oraz osiągnięcia tego bez przepalania budżetów reklamowych. Czasy kiedy wklejaliśmy banner reklamowy na stronie w rozliczeniu za liczbę wyświetleń zaczynają powoli przechodzić do historii. Wzrost cen usług oraz ograniczone środki na reklamę wymuszają na nas optymalizację kampanii reklamowych. Jednym z głównych...

Prowadzenie sprawnych działań reklamowych od zawsze opierało się na dotarciu z przekazem do odpowiednich grup odbiorców. Kiedyś, aby to osiągnąć było trzeba wybrać odpowiednie kanały komunikacji jak prasa tematyczna, reklama TV na odpowiednich kanałach, reklama bilboardowa zamieszczona w miejscach odwiedzanych przez naszych potencjalnych klientów. Obecnie w erze Internetu opcje reklamowe znacząco się rozwinęły. Możliwość badania zachować użytkowników sieci pozwala nam sprawdzać jakie strony przeglądają, co na nich robią oraz ocenić jaki potencjał zakupowy posiadają. Opcji oraz...

Trwająca od 24 lutego 2022r. wojna w Ukrainie odcisnęła się wyraźnie na sytuację panującą na rynku reklamowym. Sankcje, które zostały nałożone przez różne państwa, firmy oraz instytucje wpłynęły na dostęp do usług reklamowych w Rosji.   Reakcja ze strony Google Jedną z firm, które przyłączyły się do wprowadzenia obostrzeń na rynku rosyjskim był Google. Do pierwszych działań podjętych w odpowiedzi na agresję Rosji należy zaliczyć zablokowanie pod koniec lutego 2022r. reklam kupowanych lub emitowanych przez rosyjskie media państwowe.   Kolejne kroki Zakres...

Google chce pomóc agencjom wspierać klientów korzystających z reklamy Google Ads. W tym celu zapowiedział na 2022 zmiany w programie partnerskim Google Partners. Wraz z ich wprowadzeniem nowi klienci będą mogli otrzymać 1 200 zł na prowadzenie działań w Google Ads. Kiedy Google wprowadzi zmiany i kto z nich skorzysta? Zmiany wejdą w życie w lutym 2022 i będą dotyczyły Partnerów, którzy spełnią kilka wymogów. Dotychczasowe oferty będą dostępne do wykorzystania na kontach klientów do końca marca 2022 roku. Co...

W czerwcu 2022 Google planuje wyłączenie Rozszerzonych Reklam Tekstowych. Możliwość ich tworzenia oraz edytowania zniknie z konta Google Ads oraz platform obsługujących reklamy tekstowe w Google. Edytor Google Ads, aplikacja mobilna Google Ads oraz interfejs Google Ads API zostaną najprawdopodobniej zaktualizowane w celu wyłączenia możliwości zmian związanych z usuwanym formatem. Kiedy Google wyłączy rozszerzone reklamy tekstowe? Opcja tworzenia oraz edytowania reklam rozszerzonych w wynikach wyszukiwania będzie dostępna do 30 czerwca 2022 roku. Co stanie się z działającymi reklamami? Google...