Top

Google Ads

SeoFly / Google Ads

Nowy rok przyprawił o wielki ból głowy właścicieli firm z branży usług medycznych, a chodzi tu o możliwości reklamowania, a tak naprawdę o ich brak. Nowelizacja ustawy o reklamie usług medycznych Od 1 stycznia 2023 roku weszła w życie nowelizacja ustawy, na mocy której niedozwolone jest promowanie wyrobów medycznych stosowanych w medycynie estetycznej. W związku z wchodzącą w życie nowelizacją ustawy - internet, social media jak i media tradycyjne będą pozbawione reklam zabiegów laserowych, sprzętu i produktów specjalistycznych z...

Rok 2022 z całą pewnością nie zaliczał się do nudnych. Można zacząć się nawet zastanawiać czy nie dosięgnęło nas stare Chińskie przekleństwo i przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Wydarzenia, które miały miejsce w tym roku wpłynęły wyraźnie na zapytania wpisywane w Google. Dzięki danym, które zostały nam udostępnione możemy sprawdzić czym i kiedy interesowali się użytkownicy wyszukiwarki Google. Ludzie wyszukiwani w Google w 2022 roku Na podstawie zapytań o ludzi wyszukiwanych w Google można zauważyć kilka trendów...

Koniec roku jest okresem bogatym w okazje sprzedażowe. Sklepy prześcigają się w promocjach z okazji Black Friday, Cyber Monday, Mikołajek, Świąt czy wyprzedaży poświątecznych. O ile z perspektywy klienta jest to idealny czas, aby coś kupić to dla sklepów jest to czas wzmożonych działań marketingowych. Wiele sklepów w tym okresie wyraźnie zwiększa intensywność swoich działań. Należy odpowiednio się na to przygotować i zaplanować kampanie tak, aby nie przespać okazji na zwiększenie sprzedaży. Dobre okazje na promocje w sklepie Listopad...

Google na początku roku postawił na podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ekosystemie reklamowym Google Ads. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników Google wprowadził nowy program weryfikacji tożsamości reklamodawców. Pozwoli on odbiorcom poznać jaka firma oferuje daną usługę lub produkt co za tym idzie zwiększy transparentność i świadomość. Program weryfikacji reklamodawców to ujednolicony proces działalności biznesowej. Reklamodawca po kliknięciu w rozwijany trójkąt tuż przy reklamie  będzie miał możliwość zobaczyć Informacje o  tej reklamie: Reklama www.sociallama.pl Ta reklama wyświetliła Ci się ze względu na następujące...

Rozwój form reklamowych, które można wykorzystać w Internecie wyraźnie przyspiesza. Emisja reklam tekstowych lub bannerów graficznych w sieci już nie wystarcza w celu osiągnięcia celów kampanii reklamowej. Odbiorcy na tyle się do nich przyzwyczaili, że przestają je zauważać. Są to problemy, na które Google Ads stara się ciągle znajdować rozwiązania. Rozbudowane formy reklamowe w Google Ads Bardziej rozbudowane kreacje wymagają większych nakładów czasowych i finansowych przez co nie są dostępne dla wszystkich reklamodawców. Rozwiązania tych problemów można szukać...

Pewnie zastanawiasz się, gdzie reklama Google Ads mogłaby się pojawić, aby dotrzeć do Twoich przyszłych klientów? Już wyjaśniamy. Google oferuje 5 przestrzeni reklamowych, w których możemy tworzyć kampanie promujące Twoje produkty czy usługi. Każdy z tych kanałów ma swoją specyfikę, możliwości i zalety. Sieć wyszukiwania, czyli pokaż się tam gdzie Cię szukają Reklamy w sieci wyszukiwania pojawiają się, gdy użytkownicy wprowadzą wybrane słowa kluczowe. Reklama pojawia się bezpośrednio na górze (nad wynikami organicznymi) i na dole strony wyszukiwarki. Jest to najściślejsza...

Na rynku reklamowym od zawsze istniała potrzeba zwiększania efektywności kampanii marketingowych. Od reklam outdoor i drukowanych przez telewizyjne i radiowe po reklamę w Internecie zawsze istniała potrzeba lepszego zaprezentowania swojej oferty, dotarcia do nowych klientów oraz osiągnięcia tego bez przepalania budżetów reklamowych. Czasy kiedy wklejaliśmy banner reklamowy na stronie w rozliczeniu za liczbę wyświetleń zaczynają powoli przechodzić do historii. Wzrost cen usług oraz ograniczone środki na reklamę wymuszają na nas optymalizację kampanii reklamowych. Jednym z głównych...

Prowadzenie sprawnych działań reklamowych od zawsze opierało się na dotarciu z przekazem do odpowiednich grup odbiorców. Kiedyś, aby to osiągnąć było trzeba wybrać odpowiednie kanały komunikacji jak prasa tematyczna, reklama TV na odpowiednich kanałach, reklama bilboardowa zamieszczona w miejscach odwiedzanych przez naszych potencjalnych klientów. Obecnie w erze Internetu opcje reklamowe znacząco się rozwinęły. Możliwość badania zachować użytkowników sieci pozwala nam sprawdzać jakie strony przeglądają, co na nich robią oraz ocenić jaki potencjał zakupowy posiadają. Opcji oraz...

Trwająca od 24 lutego 2022r. wojna w Ukrainie odcisnęła się wyraźnie na sytuację panującą na rynku reklamowym. Sankcje, które zostały nałożone przez różne państwa, firmy oraz instytucje wpłynęły na dostęp do usług reklamowych w Rosji.   Reakcja ze strony Google Jedną z firm, które przyłączyły się do wprowadzenia obostrzeń na rynku rosyjskim był Google. Do pierwszych działań podjętych w odpowiedzi na agresję Rosji należy zaliczyć zablokowanie pod koniec lutego 2022r. reklam kupowanych lub emitowanych przez rosyjskie media państwowe.   Kolejne kroki Zakres...

Google chce pomóc agencjom wspierać klientów korzystających z reklamy Google Ads. W tym celu zapowiedział na 2022 zmiany w programie partnerskim Google Partners. Wraz z ich wprowadzeniem nowi klienci będą mogli otrzymać 1 200 zł na prowadzenie działań w Google Ads. Kiedy Google wprowadzi zmiany i kto z nich skorzysta? Zmiany wejdą w życie w lutym 2022 i będą dotyczyły Partnerów, którzy spełnią kilka wymogów. Dotychczasowe oferty będą dostępne do wykorzystania na kontach klientów do końca marca 2022 roku. Co...

W czerwcu 2022 Google planuje wyłączenie Rozszerzonych Reklam Tekstowych. Możliwość ich tworzenia oraz edytowania zniknie z konta Google Ads oraz platform obsługujących reklamy tekstowe w Google. Edytor Google Ads, aplikacja mobilna Google Ads oraz interfejs Google Ads API zostaną najprawdopodobniej zaktualizowane w celu wyłączenia możliwości zmian związanych z usuwanym formatem. Kiedy Google wyłączy rozszerzone reklamy tekstowe? Opcja tworzenia oraz edytowania reklam rozszerzonych w wynikach wyszukiwania będzie dostępna do 30 czerwca 2022 roku. Co stanie się z działającymi reklamami? Google...

W sieci coraz wyraźniejszy jest problem z reklamami, które promują produkty oraz usługi o wątpliwej legalności lub legalne produkty co do których występuje zakaz reklamowania. Najwyraźniej dało się to odczuć również w Google Ads co doprowadziło to powstania nowego systemu ostrzeżeń. Kiedy zostaną wprowadzone nowe procedury Google Ads? Google planuje wprowadzić nowy system 21 września 2021 roku. Nie jest to jednak data jego pełnego uruchomienia ponieważ przewidywany okres wdrożenia ma potrwać 3 miesiące tak więc nowy system ostrzeżeń...

Z majem 2021 Google wprowadza zmiany w mierzeniu konwersji. Co się zmieni? Tagi gtag.js i gtm.js będą tworzyły w domenach reklamodawców nowy, dedykowany plik cookie, którego celem ma być ponowne przypisanie konwersji do reklam. Jaki jest tego cel? Założenie jest proste - poprawa mierzenia interesujących nas konwersji przy ruchu z kampanii. Czy jest nam to potrzebne? Jak najbardziej. Poprawa mierzenia konwersji pozwala nam dokładniej wejrzeć w efekty kampanii, ocenić jej wyniki i zaplanować co wypadało by zmienić. Kto na tym skorzysta? W teorii wszyscy....

Określenie miejsca docelowego wyświetlania się Twoich reklam graficznych z Google Ads jest tak samo ważne,  jak ustawienie grupy odbiorców. Dlatego w tym artykule wyjaśnię, jak ustawić reklamy graficzne z Google Ads tak, aby wyświetlały się na odpowiednich portalach oraz, jak skonfigurować grupę odbiorców i określić tematy, które będą związane z branżą i zainteresowaniami reklamowanej usługi lub produktu. Jak ustawić najlepsze miejsca do wyświetlania reklam z Google Ads? Miejsca docelowe wyświetlania reklam mogą być portalami związanymi z naszą branżą;...

Będąc właścicielem firmy chcesz, żeby Twoja reklama była efektywna i powodowała zakup lub generowała kontakty sprzedażowe. Dlatego też, stając przed wyborem między kampanią SEM a reklamą tradycyjną, warto wziąć pod uwagę przewagę kampanii SEM w omówionych poniżej aspektach. Mniej poświęconego czasu i mniejsze koszty reklamy Narzędzia takie jak Google Analytics i planer słów kluczowych Google Ads pozwalają nam sprawdzić, jaka jest grupa osób najbardziej zainteresowanych zawartością, produktami, czy usługami na naszej stronie internetowej. Ich odpowiednie wykorzystanie znacznie skraca...

Google Analytics to podstawowe narzędzie pracy dla wszystkich marketerów pracujących w środowisku internetowy. Narzędzie to pozwala na zbieranie informacji o działaniu użytkowników na stronie, które są niezbędne do efektywnego wprowadzania zmian, czy prowadzenia kampanii.  Od 14 października 2020 zostaje wprowadzona nowa wersja narzędzia - Google Analytics 4.0, która ma być totalną rewolucję w badaniu i analizowaniu danych użytkowników. Na razie GA4 dostępny jest opcjonalnie, jednak w 2021 roku możemy spodziewać się, że stopniowo będzie on wprowadzany do...