Top

Newsy

SeoFly / Newsy

Witajcie, mamy świetną wiadomość :) Agencja SEOFLY właśnie otworzyła swój kanał na YouTube! SEOFLY to agencja marketingowa, która specjalizuje się w tematyce (SEO, SEM) od 10 Lat. Dzięki swojemu doświadczeniu, wiedzy i skutecznym strategiom pomaga swoim klientom osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google i zwiększać ich widoczność w internecie poprzez kampanie reklamowe. Teraz, dzięki kanałowi na YouTube, będziemy mogli jeszcze lepiej dotrzeć do swojej publiczności i dzielić się z nią swoimi wskazówkami, poradami i nowościami ze świata SEO,...

Google cały czas rozbudowuje swoje narzędzia reklamowe sprawiając, że tworzenie efektywnych kreacji jest coraz łatwiejsze. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia kreacji jest kolejnym krokiem w rozbudowie Google Ads. Teksty reklamowe przygotowane przez AI Sztuczna inteligencja (AI) już od jakiegoś czasu podbija rynek tworzenia treści w Internecie. Istnieją już narzędzia potrafiące przygotować spójne i merytorycznie poprawne materiały tekstowe. Podobnie sprawa ma się z grafikami tworzonymi przez AI których jakość jest coraz wyższa. Wykorzystanie AI do tworzenia krótkich tekstów reklamowych...

Mamy doprecyzowane zasady pokazywania ceny na 30 dni przed obniżką wynikającej z Omnibusa. Co się UOKiK nie podoba: - Podawanie aktualnej ceny sprzedaży i ceny przekreślonej bez zamieszczenia informacji, czym jest cena przekreślona. - Podawanie aktualnej ceny sprzedaży i ceny przekreślonej, przy czym komunikat wyjaśniający, że cena przekreślona jest najniższą ceną towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, jest dostępny dopiero po rozwinięciu. - Posługiwanie się przy prezentowaniu obniżek (ceny przekreślonej) innymi wartościami referencyjnymi z pominięciem...

Sea, właściciel platformy Shopee, 13 stycznia zakończy działalność w Polsce, informuje agencja Bloomberg. Na stronie https://shopee.pl/m/closing pojawiło się oświadczenie następującej treści: Drodzy Użytkownicy Shopee, Z żalem informujemy, że platforma Shopee Polska kończy działalność. Od 13. stycznia 2023 r. godz. 23:59 możliwość składania nowych zamówień za pośrednictwem platformy Shopee Polska zostanie wstrzymana. Zamówienia złożone przed 13. stycznia 2023 r. godz. 23:59 zostaną zrealizowane standardowo, a wsparcie i obsługa zamówień pozostanie dostępna dla Użytkowników, którzy złożyli zamówienia na naszej platformie. W razie jakichkolwiek pytań, prosimy...

Przełom starego i nowego roku, to dla każdego przedsiębiorcy okres remanentów, podsumowań, bilansów, ale także zapoznania i zastosowania się do "nowych reguł gry" na lokalnej, ogólnopolskiej bądź globalnej platformie gospodarczej. Co najważniejszego nas czeka w 2023 roku, pod kątem SEO/SEM? Nowy rok, nowe przepisy dla przedsiębiorców - sprawdź na co powinieneś zwrócić uwagę. Dyrektywa Omnibus - przepisy wchodzące w życie od 1 stycznia 2023 roku Wraz z nadchodzącym rokiem, od pierwszego stycznia 2023 wchodzą w życie nowe przepisy...

Black Friday już 25 listopada 2022 r.   Black Friday wypada w ostatni piątek listopada każdego roku, czyli 25 listopada 2022 r. To długo wyczekiwany dzień przez łowców cenowych okazji. Black Friday dla branży e-commerce to gorący okres. Sklepy prześcigają się w ofertach cenowych, przedłużając Black Friday do Black weekend, Cyber Monday czy nawet Black Week. Na taką falę klientów warto się dobrze przygotować i odpowiednio wcześnie zaplanować działania marketingowe. Odpowiednio dobrana strategia pozwoli na maksymalizację zysków.   3 Kroki...

Jedną z pierwszych rzeczy, na którą użytkownicy zwracają uwagę, to opinie o firmie lub produkcie. Te recenzje mogą zachęcić do zakupu lub skutecznie do niego zniechęcić. Ważne jest, aby prowadzić stały monitoring opinii, jakie dodają klienci do wizytówki, którą zarządzasz. Do każdej opinii warto się ustosunkować-niezależnie od jej charakteru. Warto zachęcać swoich klientów do oceny świadczonych usług, aby zdobywać więcej klientów.  Co zrobić gdy na profilu pojawiają się fałszywie negatywne opinie? Czy można je samodzielnie usunąć?...

Rozwój form reklamowych, które można wykorzystać w Internecie wyraźnie przyspiesza. Emisja reklam tekstowych lub bannerów graficznych w sieci już nie wystarcza w celu osiągnięcia celów kampanii reklamowej. Odbiorcy na tyle się do nich przyzwyczaili, że przestają je zauważać. Są to problemy, na które Google Ads stara się ciągle znajdować rozwiązania. Rozbudowane formy reklamowe w Google Ads Bardziej rozbudowane kreacje wymagają większych nakładów czasowych i finansowych przez co nie są dostępne dla wszystkich reklamodawców. Rozwiązania tych problemów można szukać...

18 sierpnia 2022 na twiterze zapowiedziano opublikowanie nowej aktualizacji algorytmu nazwanej “helpful content update”. W założeniu ma ona promować treści oryginalne, pomocne dla czytających pisane pod użytkownika a nie służące głownie zbieraniu ruchu z wyszukiwarki. Jest to nowy typ algorytmu o którym niewiele wiadomo. W opublikowanych przez Google wytycznych można znaleźć następujące rady: Skup się na treściach pisanych dla użytkowników Unikaj treści tworzonych pod wyszukiwarki Google zakłada że docelowa strona ma w pełni odpowiadać na to czego...

Wszystko wskazuje na to, że kolejna zachodnia korporacja zniknie z rosyjskiego rynku. Zgodnie z informacjami agencji Reuters 18 maja 2022 spółka zależna zajmująca się obsługą Google w Rosji planuje ogłosić upadłość. Wynika to z przejęcia przez komorników kont bankowych Google.   Przyczyny Pisaliśmy już wcześniej o odpowiedź Google na wojnę w Ukrainie. Został wtedy wprowadzony szereg ograniczeń związanych z usługami prowadzonymi w Rosji. Jednocześnie mimo nacisków ze strony rosyjskiego rządu nie zostały usuwane treści, które Moskwa uważała za...

Unijna dyrektywa Omnibus powinna zacząć obowiązywać od 28 maja 2022 r. Co to oznacza dla konsumentów i przedsiębiorców? Najważniejsze zmiany dotyczą podawania cen i warunków promocji w sklepach stacjonarnych i internetowych. Klient musi być poinformowany o wszystkich zmianach cen w ciągu ostatnich 30 dni oraz jasno wskazywać najniższa obowiązującą w tym przedziale czasowym. W każdym przypadku reklamowania obniżki cen towaru lub usługi przedsiębiorcy będą musieli realizować omówione obowiązki uwidaczniania informacji o obniżkach. Innymi słowy w reklamie obok informacji...

Trwająca od 24 lutego 2022r. wojna w Ukrainie odcisnęła się wyraźnie na sytuację panującą na rynku reklamowym. Sankcje, które zostały nałożone przez różne państwa, firmy oraz instytucje wpłynęły na dostęp do usług reklamowych w Rosji.   Reakcja ze strony Google Jedną z firm, które przyłączyły się do wprowadzenia obostrzeń na rynku rosyjskim był Google. Do pierwszych działań podjętych w odpowiedzi na agresję Rosji należy zaliczyć zablokowanie pod koniec lutego 2022r. reklam kupowanych lub emitowanych przez rosyjskie media państwowe.   Kolejne kroki Zakres...

Jak podaje oficjalny blog Google, w przyszłym roku Universal Analytics (UA) zostanie zastąpiony przez Google Analytics 4 (GA4). To korzystna zmiana, bowiem nowa wersja narzędzia jest zoptymalizowana pod kątem zmian w zachowaniach konsumentów na przestrzeni lat oraz uwzględnia potrzeby lepszej ochrony prywatności użytkowników.   Kiedy Universal Analytics przestanie działać?   Według oficjalnych danych 1 lipca 2023 r. GA przestanie przetwarzać nowe dane. Dostęp do danych archiwalnych będzie możliwy przez minimum 6 miesięcy. Warto wykorzystać ten czas na eksport danych historycznych,...

Luka w zabezpieczeniach wykryta 13 lipca Właścicielom sklepów internetowych działających na Woocommerce mamy do przekazania ważną wiadomość. Otóż w dniu 13 lipca podczas programu HackerOne zostały wykryte krytyczne podatności we wtyczkach WooCommerce i WooCommerce Blocks. Jej skutki mogą mieć poważne konsekwencje, dlatego trzeba jak najszybciej przeprowadzić aktualizację tych wtyczek. Poważne zagrożenie dla sklepów, którego dotychczas nie było W ostatnim czasie w WooCommerce miało miejsce kilka podatności, lecz nie stanowiły one takiego zagrożenia, jak ma to miejsce obecnie. Z otrzymanych...

Zasada Mobile-First została pierwszy raz wprowadzone przez Google już w 2016 roku. Od tego czasu faworyzowanie stron dostosowanych na urządzenia mobilne było testowane i stopniowo stawało się ważnym czynnikiem rankingowym. Od marca nadchodzą duże zmiany związane Mobile-First. Poniżej przedstawiamy ich omówienie oraz konsekwencje, jakie mogą spowodować dla wielu stron internetowych. Co to jest Mobile-First Index i dlaczego został on wprowadzony? Mobile-First Index to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jest to sposób oceniana stron pod względem ich responsywności, czyli...

W 2021 roku nadejdzie spora aktualizacja algorytmu Google, która będzie kładła nacisk na spełnienia przez strony podstawowych wskaźników, czyli Core Web Vitals. Ten nowy czynnik rankingowy ma mieć taką samą ważność jak chociażby zainstalowanie certyfikatu SSL na stronie, czy dobra responsywność.  Core Web Vitals jako czynnik rankingowy od 2021 - co to dokładnie jest? Core Web Vitals (inaczej podstawowe wskaźniki internetowe) dotyczą doświadczenia użytkownika w czasie rzeczywistym i odnoszą się przede wszystkim do szybkości strony, czasu jej ładowania...