Top

SEO

SeoFly / SEO

Rok 2022 z całą pewnością nie zaliczał się do nudnych. Można zacząć się nawet zastanawiać czy nie dosięgnęło nas stare Chińskie przekleństwo i przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Wydarzenia, które miały miejsce w tym roku wpłynęły wyraźnie na zapytania wpisywane w Google. Dzięki danym, które zostały nam udostępnione możemy sprawdzić czym i kiedy interesowali się użytkownicy wyszukiwarki Google. Ludzie wyszukiwani w Google w 2022 roku Na podstawie zapytań o ludzi wyszukiwanych w Google można zauważyć kilka trendów...

Search Experience Optimization (SXO) to bardziej kompleksowe podejście do SEO, które łączy zarówno optymalizację wyszukiwarek, jak i wrażenia użytkownika. Koncentruje się na tworzeniu ogólnie lepszych doświadczeń wyszukiwania dla użytkowników poprzez ulepszanie treści, struktury i projektu stron internetowych, aby łatwiej było je znaleźć w wyszukiwarkach. SXO patrzy na duży obraz, jeśli chodzi o optymalizację stron internetowych i wykracza poza tradycyjne techniki SEO.   Jak działa SXO?   SXO polega na zrozumieniu, co sprawia, że witryna odnosi sukces zarówno z perspektywy SEO,...

Codziennie każdy z nas klika w różnego rodzaju linki, większość z użytkowników po wpisaniu wybranych fraz w oknie wyszukiwarki nie zastanawia się, dlaczego właśnie do tych konkretnych stron jest zwracany nam wynik na pierwszej stronie wyszukiwarki Google – warto to wyjaśnić. W dużej mierze jest efekt optymalizacji i jego poszczególnych elementów, a jednym z nich jest link building. Czym właściwie jest budowanie profilu linków dla strony internetowej? Dlaczego ma on tak duże znaczenie? Na te i...

Co to jest meta description? Meta opis przykłady i wskazówki? Co warto wiedzieć przygotowując Meta Tag Description Meta Description WordPress – Yoast Seo description Podsumowanie W artykule omawiającym co to jest meta Title poruszyliśmy kwestię wyświetlania strony w wyszukiwarce Google. Teraz przyszedł czas na dokładne przedstawienie kolejnego elementu, który ma wpływ na pozyskiwany ruch oraz odbiór Twojej strony internetowej. Co to jest Meta Description? Meta Description jest znacznikiem Meta w kodzie HTML strony internetowej. Jego wartość jest oddzielnie...

Co to jest meta title? Jaki jest prawidłowy meta title? Automatyczne generowanie meta title, aktualizacja algorytmu Google Wpływ meta title na widoczność strony internetowej Jak ustawić unikalne meta title w Wordpressie Po mimo zmiany w wyszukiwarce widoczne jest stare meta title Podsumowanie Każda strona internetowa posiada tytuł, który widoczny jest w wyszukiwarce Google. Z początku może on się wydawać jako niepozornym elementem strony, lecz jego rola ma duże znaczenie w pozycjonowaniu. Dlatego w tym artykule dowiesz...

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że głównym kryterium wyboru agencji SEO jest cena za świadczone usługi. Czy słusznie? Działania związane z pozycją strony  w wynikach wyszukiwania obejmują wiele aspektów. Złożoność działań sprawia, że agencje SEO zatrudniają wielu specjalistów, często z wieloletnim doświadczeniem, żeby świadczyć usługi najwyższej jakości. Są to: Specjaliści SEO; Copywriterzy; Content menedżerowie; Graficy; Web Developerzy. Przeczytaj także: rozliczenie za pozycjonowanie abonament czy success fee Poza cennymi zasobami ludzkimi, agencje pozycjonowania mają na utrzymaniu własne media internetowe....

Dynamiczne zmiany zachodzące w algorytmach wyszukiwarek oraz czynności związane z pozycjonowaniem stron sprawiają, że warto postawić na narzędzia pozwalające w przejrzysty sposób odczytać pozycję interesującej nas strony. Wraz z rozwojem technologii i branży SEO, powstało wiele systemów monitorowania pozycji. Jednym z nich jest Stat4Seo, z którego korzysta nasza firma. Na podstawie danych z tego narzędzia generowanie są raporty. Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy mały poradnik odczytywania raportów. Zapraszamy do lektury! Co to jest i jak działa...

Zasada Mobile-First została pierwszy raz wprowadzone przez Google już w 2016 roku. Od tego czasu faworyzowanie stron dostosowanych na urządzenia mobilne było testowane i stopniowo stawało się ważnym czynnikiem rankingowym. Od marca nadchodzą duże zmiany związane Mobile-First. Poniżej przedstawiamy ich omówienie oraz konsekwencje, jakie mogą spowodować dla wielu stron internetowych. Co to jest Mobile-First Index i dlaczego został on wprowadzony? Mobile-First Index to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jest to sposób oceniana stron pod względem ich responsywności, czyli...

Forma rozliczeń, za takie usługi jak pozycjonowanie, bywa niekiedy przedmiotem emocjonującej dyskusji z Klientami. Sprowadza się to do pytań: czy płatność stricte za wyniki ma jeszcze sens oraz, czy rozliczanie w modelu stałej opłaty miesięcznej jest fair z perspektywy Zamawiającego? Pytania te nie są błahe, a i odpowiedź na nie nie jest taka łatwa. Dlatego w tym wpisie postaram się konkretnie nakreślić, jak to wygląda w praktyce. Sucess fee czyli ,,Nie będę płacił za brak wyników” Gdy zamawiamy...

Tworzenie interesujących i przydatnych treści zgodnych z zasadami SEO jest jedną z najważniejszych czynników, które wpływają na dobrą widoczność strony. Sam Google, w swoim przewodniku SEO, podkreśla, że bez dobrze napisanych treści witryna nie ma szans na dobrą pozycję. Jakie powinny być teksty na stronie, aby pomogły one w pozycjonowaniu w Google? Na czym dokładnie polega ich optymalizacja? Wszystkiego dowiecie się z naszego tekstu.   Dlaczego Google stawia na jakościowe treści na stronie? Gdy użytkownik wpisuje pewną frazę w internecie,...

W 2021 roku nadejdzie spora aktualizacja algorytmu Google, która będzie kładła nacisk na spełnienia przez strony podstawowych wskaźników, czyli Core Web Vitals. Ten nowy czynnik rankingowy ma mieć taką samą ważność jak chociażby zainstalowanie certyfikatu SSL na stronie, czy dobra responsywność.  Core Web Vitals jako czynnik rankingowy od 2021 - co to dokładnie jest? Core Web Vitals (inaczej podstawowe wskaźniki internetowe) dotyczą doświadczenia użytkownika w czasie rzeczywistym i odnoszą się przede wszystkim do szybkości strony, czasu jej ładowania...

Nie jest to wydumana groźba - Google naprawdę może przestać działać dla wszystkich użytkowników będących w Australii. Obecnie Google wyświetla jedynie 1% treści informacyjnych. Już teraz, szacuje się, że australijskie portale informacyjnie tracą około 200 000 użytkowników dziennie, co znacząco przekłada się na ich zyski z reklam.  Niektóre z największych firm medialnych w Australii obniżyły wynagrodzenia lub po prostu zaczynają zwolnienia pracowników. W sytuacji pandemii koronawirus jest to wyjątkowo dotkliwe dla australijskiego rynku mediów informacyjnych. Jak doszło do...

Miniony rok z oczywistych względów można zaliczyć do okresu, którego nie będziemy wspominać zbyt dobrze. W kontekście biznesowym, z powodu koronawirusa ucierpiały całe gałęzie gospodarki, ale wyjątkiem jest tu branża eCommerce, która urosła o dobre 30% rok do roku. W związku z tym wiele osób skierowało swoje myśli w kierunku działań SEO/SEM, upatrując w Internecie szansy na dalszy rozwój firmy. Warto więc wrócić do podstaw i jeszcze raz przypomnieć: czym jest pozycjonowanie stron oraz dlaczego warto...

Nowy rok, kolejne zmiany w internecie. W listopadzie Google wprowadziło znaczne zmiany w statystykach indeksowania Google Search Console. Na początku stycznia GSC otrzymało kolejną znaczną aktualizację. Tym razem zmiany dotknęły raportu Stan, który pozwala na sprawdzenie, które strony zostały zaindeksowane i czy podczas indeksowania wystąpiły jakiekolwiek problemy. Aktualizacja została wprowadzona na podstawie informacji od społeczności deweloperskiej. Zmiany mają na celu lepsze zrozumienie tego, dlaczego niektóre strony nie zostały zeskanowane lub zaindeksowane. Nie jest więc to znaczna przebudowa, ale na...

Dobra widoczność w Google jest obecnie podstawą dla prawie każdego biznesu. Wyszukiwarki internetowe to jedno z najlepszych źródeł sprzedaży produktów i usług. Jest to nie tylko skuteczny, ale też stosunkowo o tańszy niż tradycyjne działania marketingowe, sposób promocji. Obecnie istnieje kilka dużych wyszukiwarek, ale prym w tym segmencie wiedzie wyszukiwarka Google, dlatego to właśnie na niej skupiona jest znacząca większość aktywności marketingowych.  Skoro inwestujemy w marketing związany z wyszukiwarką Google, to warto wiedzieć, jak tak naprawdę ona działa....

Google Analytics to podstawowe narzędzie pracy dla wszystkich marketerów pracujących w środowisku internetowy. Narzędzie to pozwala na zbieranie informacji o działaniu użytkowników na stronie, które są niezbędne do efektywnego wprowadzania zmian, czy prowadzenia kampanii.  Od 14 października 2020 zostaje wprowadzona nowa wersja narzędzia - Google Analytics 4.0, która ma być totalną rewolucję w badaniu i analizowaniu danych użytkowników. Na razie GA4 dostępny jest opcjonalnie, jednak w 2021 roku możemy spodziewać się, że stopniowo będzie on wprowadzany do...