Top

SEO

SeoFly / SEO

Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google czy Bing, są kluczowymi narzędziami, które każdego dnia pomagają milionom użytkowników odnaleźć odpowiedzi na ich pytania, informacje na konkretny temat czy konkretną stronę internetową. Z tym związane jest pojęcie indeksowania stron internetowych, na które wpływ ma crawl budget. Dlatego dzisiaj wyjaśnię czym on jest i jaki ma wpływ na widoczność strony internetowej. Definicja Crawl Budgetu Poruszając tematykę Crawl Budgetu niezbędne jest wyjaśnienie czym jest Crawling określane inaczej jako indeksowanie. Otóż jest to proces,...

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego niektóre adresy URL kończą się ukośnikiem, a inne nie? Otóż, ta niewielka różnica może mieć znaczenie dla SEO Twojej strony. Chodzi tutaj o tzw. trailing slash. Przyjrzyjmy się, jakie ma on znaczenie. Dlaczego trailing slash jest ważny dla SEO? Zgodnie z definicją zawartą w naszym słowniczku oraz wpisie o przyjaznych adresach URL trailing slash to techniczny termin określający ukośnik ("/") na końcu adresu URL. Dla przykładu, "https://www.przyklad.pl/" ma trailing slash, podczas gdy "https://www.przyklad.pl"...

Spadek pozycji w wynikach wyszukiwania Google może mieć poważne konsekwencje dla strony internetowej i jej właściciela. Często są zaniepokojeni obniżeniem pozycji w SERP, co doskonale rozumiemy. W tym artykule przybliżymy przyczyny, dlaczego tak może się dziać. Spadek pozycji w wynikach organicznych - konsekwencje Zmniejszenie konwersji Kiedy strona internetowa traci pozycje w wynikach wyszukiwania, to liczba odwiedzających stronę również się zmniejsza. Mniejsza ilość ruchu na stronie internetowej oznacza mniejszą liczbę potencjalnych klientów, co może prowadzić do spadku sprzedaży lub wpływów. Spadek...

Witajcie, mamy świetną wiadomość :) Agencja SEOFLY właśnie otworzyła swój kanał na YouTube! SEOFLY to agencja marketingowa, która specjalizuje się w tematyce (SEO, SEM) od 10 Lat. Dzięki swojemu doświadczeniu, wiedzy i skutecznym strategiom pomaga swoim klientom osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google i zwiększać ich widoczność w internecie poprzez kampanie reklamowe. Teraz, dzięki kanałowi na YouTube, będziemy mogli jeszcze lepiej dotrzeć do swojej publiczności i dzielić się z nią swoimi wskazówkami, poradami i nowościami ze świata SEO,...

W dobie częstych aktualizacji algorytmu wyszukiwarek, umiejętność optymalizacji treści dla celów SEO staje się coraz bardziej pożądana przez właścicieli stron internetowych. Jednakże, niektórzy mogą wykorzystać tę wiedzę w sposób szkodliwy dla jakości i integralności posiadanych treści. Jedną z takich praktyk jest keyword stuffing. W tym artykule omówimy, czym jest to zjawisko, jakie mogą być jego skutki i jak się przed nim ustrzec. Co to jest keyword stuffing? Określane inaczej jako upychanie słów kluczowych jest praktyką umieszczania dużej ilości...

W dzisiejszych czasach każda firma chce wyróżnić się w sieci i zdobyć jak najwięcej klientów poprzez swoją stronę internetową. Jednym ze sposobów na zwiększenie widoczności jest wykorzystanie technik SEO (Search Engine Optimization) lub uruchomienie kampanii Google Ads. Można je podzielić na Whitehat, które są w pełni uczciwe i akceptowane oraz Blackhat będące nieuczciwymi metodami mogącymi potencjalnie zaszkodzić widoczności strony i jej postrzeganiu przez wyszukiwarki. W tym artykule omówimy, jakie są to techniki, jak działają i dlaczego...

Rok 2022 z całą pewnością nie zaliczał się do nudnych. Można zacząć się nawet zastanawiać czy nie dosięgnęło nas stare Chińskie przekleństwo i przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Wydarzenia, które miały miejsce w tym roku wpłynęły wyraźnie na zapytania wpisywane w Google. Dzięki danym, które zostały nam udostępnione możemy sprawdzić czym i kiedy interesowali się użytkownicy wyszukiwarki Google. Ludzie wyszukiwani w Google w 2022 roku Na podstawie zapytań o ludzi wyszukiwanych w Google można zauważyć kilka trendów...

Search Experience Optimization (SXO) to bardziej kompleksowe podejście do SEO, które łączy zarówno optymalizację wyszukiwarek, jak i wrażenia użytkownika. Koncentruje się na tworzeniu ogólnie lepszych doświadczeń wyszukiwania dla użytkowników poprzez ulepszanie treści, struktury i projektu stron internetowych, aby łatwiej było je znaleźć w wyszukiwarkach. SXO patrzy na duży obraz, jeśli chodzi o optymalizację stron internetowych i wykracza poza tradycyjne techniki SEO.   Jak działa SXO?   SXO polega na zrozumieniu, co sprawia, że witryna odnosi sukces zarówno z perspektywy SEO,...

Codziennie każdy z nas klika w różnego rodzaju linki, większość z użytkowników po wpisaniu wybranych fraz w oknie wyszukiwarki nie zastanawia się, dlaczego właśnie do tych konkretnych stron jest zwracany nam wynik na pierwszej stronie wyszukiwarki Google – warto to wyjaśnić. W dużej mierze jest efekt optymalizacji i jego poszczególnych elementów, a jednym z nich jest link building. Czym właściwie jest budowanie profilu linków dla strony internetowej? Dlaczego ma on tak duże znaczenie? Na te i...

Co to jest meta description? Meta opis przykłady i wskazówki? Co warto wiedzieć przygotowując Meta Tag Description Meta Description WordPress – Yoast Seo description Podsumowanie W artykule omawiającym co to jest meta Title poruszyliśmy kwestię wyświetlania strony w wyszukiwarce Google. Teraz przyszedł czas na dokładne przedstawienie kolejnego elementu, który ma wpływ na pozyskiwany ruch oraz odbiór Twojej strony internetowej. Co to jest Meta Description? Meta Description jest znacznikiem Meta w kodzie HTML strony internetowej. Jego wartość jest oddzielnie...

Co to jest meta title? Jaki jest prawidłowy meta title? Automatyczne generowanie meta title, aktualizacja algorytmu Google Wpływ meta title na widoczność strony internetowej Jak ustawić unikalne meta title w Wordpressie Po mimo zmiany w wyszukiwarce widoczne jest stare meta title Podsumowanie Każda strona internetowa posiada tytuł, który widoczny jest w wyszukiwarce Google. Z początku może on się wydawać jako niepozornym elementem strony, lecz jego rola ma duże znaczenie w pozycjonowaniu. Dlatego w tym artykule dowiesz...

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że głównym kryterium wyboru agencji SEO jest cena za świadczone usługi. Czy słusznie? Działania związane z pozycją strony  w wynikach wyszukiwania obejmują wiele aspektów. Złożoność działań sprawia, że agencje SEO zatrudniają wielu specjalistów, często z wieloletnim doświadczeniem, żeby świadczyć usługi najwyższej jakości. Są to: Specjaliści SEO; Copywriterzy; Content menedżerowie; Graficy; Web Developerzy. Przeczytaj także: rozliczenie za pozycjonowanie abonament czy success fee Poza cennymi zasobami ludzkimi, agencje pozycjonowania mają na utrzymaniu własne media internetowe....

Dynamiczne zmiany zachodzące w algorytmach wyszukiwarek oraz czynności związane z pozycjonowaniem stron sprawiają, że warto postawić na narzędzia pozwalające w przejrzysty sposób odczytać pozycję interesującej nas strony. Wraz z rozwojem technologii i branży SEO, powstało wiele systemów monitorowania pozycji. Jednym z nich jest Stat4Seo, z którego korzysta nasza firma. Na podstawie danych z tego narzędzia generowanie są raporty. Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy mały poradnik odczytywania raportów. Zapraszamy do lektury! Co to jest i jak działa...

Zasada Mobile-First została pierwszy raz wprowadzone przez Google już w 2016 roku. Od tego czasu faworyzowanie stron dostosowanych na urządzenia mobilne było testowane i stopniowo stawało się ważnym czynnikiem rankingowym. Od marca nadchodzą duże zmiany związane Mobile-First. Poniżej przedstawiamy ich omówienie oraz konsekwencje, jakie mogą spowodować dla wielu stron internetowych. Co to jest Mobile-First Index i dlaczego został on wprowadzony? Mobile-First Index to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jest to sposób oceniana stron pod względem ich responsywności, czyli...

Forma rozliczeń, za takie usługi jak pozycjonowanie, bywa niekiedy przedmiotem emocjonującej dyskusji z Klientami. Sprowadza się to do pytań: czy płatność stricte za wyniki ma jeszcze sens oraz, czy rozliczanie w modelu stałej opłaty miesięcznej jest fair z perspektywy Zamawiającego? Pytania te nie są błahe, a i odpowiedź na nie nie jest taka łatwa. Dlatego w tym wpisie postaram się konkretnie nakreślić, jak to wygląda w praktyce. Sucess fee czyli ,,Nie będę płacił za brak wyników” Gdy zamawiamy...

Tworzenie interesujących i przydatnych treści zgodnych z zasadami SEO jest jedną z najważniejszych czynników, które wpływają na dobrą widoczność strony. Sam Google, w swoim przewodniku SEO, podkreśla, że bez dobrze napisanych treści witryna nie ma szans na dobrą pozycję. Jakie powinny być teksty na stronie, aby pomogły one w pozycjonowaniu w Google? Na czym dokładnie polega ich optymalizacja? Wszystkiego dowiecie się z naszego tekstu.   Dlaczego Google stawia na jakościowe treści na stronie? Gdy użytkownik wpisuje pewną frazę w internecie,...