Co wpływa na wycenę pozycjonowania stron?
Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że głównym kryterium wyboru agencji SEO jest cena za świadczone usługi. Czy słusznie?
Działania związane z pozycją strony w wynikach wyszukiwania obejmują wiele aspektów. Złożoność działań sprawia, że agencje SEO zatrudniają wielu specjalistów, często z wieloletnim doświadczeniem, żeby świadczyć usługi najwyższej jakości. Są to:
Przeczytaj także: rozliczenie za pozycjonowanie abonament czy success fee
Poza cennymi zasobami ludzkimi, agencje pozycjonowania mają na utrzymaniu własne media internetowe. Jest to niezbędne do pozyskiwania wartościowych linków do witryn klientów, co przekłada się na ruch na stronie klienta oraz widoczność w wyszukiwarce. Nierzadko też zakładane są strony na specjalne życzenie klienta. Działania związane z posiadaniem własnych adresów, wymagają nakładów finansowych na domeny, hostingi oraz unikalny content pisany przez profesjonalistów w branży.
Dodatkowo, wykorzystujemy płatne narzędzia analityczne, które wyszukują błędy na stronach, analizują słowa kluczowe czy śledzą Twoja konkurencję. Informacja w dzisiejszych czas jest naprawdę cenna, dlatego dzielimy się nią z naszymi klientami.
Linkbuilding
W ramach prowadzenia działań na rzecz klientów pozyskujemy linki z zewnętrznych źródeł, które są płatne. Zamieszczenie linku na stronie, która ma wysoką liczbę odsłon, to koszt od kilkudziesięciu, do nawet kilku tysięcy (!) złotych. Pozwala to na zdobycie wartościowych linków z mocnych serwisów, które pasują tematyką do Twojej strony. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdego stać na linki z najwyższej półki, natomiast warto mieć na uwadze, że wysokość budżetu, jaki klient jest w stanie przeznaczyć na działania SEO, determinuje skalę nakładów na pozyskiwanie tychże linków.
Agencja agencji nierówna
Wiele firm, oferujących innym przedsiębiorstwom pozycjonowanie ich strony, dodatkowo do abonamentu może doliczać takie działania jak:
- Audyt strony,
- Tłumaczenia tekstów,
- Tworzenie treści pod linkowanie,
- Buzz Marketing,
- Instalacja narzędzi analitycznych
Nasza agencja nie zaskakuje Klienta dodatkowymi kosztami. Każdy nasz Klient otrzymuje od nas dokładny audyt z wytycznymi do wdrożenia na stronie. W pakietach, które oferujemy, chętnie zainstalujemy narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console.
Jesteśmy elastyczni względem współpracy, ponieważ chcemy jak najbardziej dopasować się do potrzeb naszych klientów. Mamy świadomość, że każda firma ma swoje cele i indywidualne potrzeby.
Ile kosztuje SEO?
Wiele firm zastanawia się ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej. Jest to pytanie o tyle ciekawe, ponieważ odpowiedzi bywają różne. Jednak koszt pozycjonowania, które ma szansę przynieść sukces, zaczyna się od około 1000 zł. Jeżeli firma proponuje niższe stawki, powinna Ci się zapalić w głowie czerwona lampka. Może się zdarzyć, że agencja oferuje wiążącą na lata umowę lub proponowana cena, jest kwotą wyjściową, a każde dodatkowe działanie wiąże się z dodatkową opłatą. Istnieje też ryzyko, że jakość prowadzonych usług nie będzie zadowalająca.
Często spotykamy się z telefonami od klientów, którzy szukają innej agencji SEO, ponieważ obecna nie spełniała ich oczekiwań. Skuszeni niską ceną za pozycjonowanie klienci, niestety, spotykają się z miernym efektem i szukają u nas wsparcia.
Czy pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, jest związane z jakością współpracy?
Odpowiadając na pytanie z pierwszego akapitu, cena za usługę nie powinna być jedynym czynnikiem determinującym decyzję o wyborze agencji SEO. Warto odpowiedzieć sobie na pytania:
- Co zawiera wycena seo?
- Jakie są warunki współpracy?
- Czy firma dysponuje odpowiednimi narzędziami?
- Czy zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów?
- Czy raportuje swoje działania?
Dbanie o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania to szereg działań wykwalifikowanego sztabu ludzi, którzy wykorzystują specjalistyczne narzędzia analityczne. Im większy budżet Klient przeznaczy na działania SEO, tym lepszych rezultatów może się spodziewać.
Od czego zależy wycena pozycjonowania?
Koszt seo zależy od wielu czynników związanych m.in. z branżą klienta oraz kondycją jego strony internetowej. Przygotowywanie wyceny powinno opierać się na strategii, która jest dopasowana do specyfiki biznesu klienta. Bowiem pozwoli to dobrać odpowiedni zakres usługi, który pozwoli przynieść pozytywne rezultaty.