Top

Jak prawidłowo czytać raporty z monitoringu pozycji?

SeoFly / SEO  / Jak prawidłowo czytać raporty z monitoringu pozycji?
monitorowanie pozycji w google

Jak prawidłowo czytać raporty z monitoringu pozycji?

Dynamiczne zmiany zachodzące w algorytmach wyszukiwarek oraz czynności związane z pozycjonowaniem stron sprawiają, że warto postawić na narzędzia pozwalające w przejrzysty sposób odczytać pozycję interesującej nas strony. Wraz z rozwojem technologii i branży SEO, powstało wiele systemów monitorowania pozycji. Jednym z nich jest Stat4Seo, z którego korzysta nasza firma. Na podstawie danych z tego narzędzia generowanie są raporty. Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy mały poradnik odczytywania raportów. Zapraszamy do lektury!

Co to jest i jak działa Stat4Seo?

Stat4Seo to system monitorowania rankingu strony w wyszukiwarce. Za pomocą tego oprogramowania generujemy raporty, do których dostęp mają specjaliści z SeoFly oraz klienci. Stat4Seo daje możliwość generowania danych w formacie pdf oraz xls (arkusz Excel). Dzięki temu, że nasza firma używa zewnętrznego i niezależnego narzędzia do monitoringu, mają Państwo pewność, że wyświetlana pozycja jest obiektywna. Nasza firma nie ma możliwości wpływania na dane generowane w monitoringu Stat4Seo – poza oczywistym wpływem wywieranym przez działania pozycjonerskie :).

Czasami może się zdarzyć, że podczas sprawdzania pozycji przez inne narzędzia, indeksuje się inna pozycja, niż pokazana w naszym raporcie. W większości przypadków wynika to z tego, że nasza tabela aktualizowana jest raz dziennie. Pozycja konkretnej frazy jest więc pozycją z godziny aktualizacji. Inne narzędzia mogą sprawdzać pozycje w innych godzinach, często zależy to też od liczby monitorowanych fraz oraz zasobów proxy skryptu. W narzędziu monitorującym możliwe jest również ustawienie monitoringu z uwzględnieniem geo-lokalizacji, np. wyniki podawane dla użytkownika z konkretnego miasta, co czynimy, jeśli biznes klienta opiera się na lokalnym rynku. Ponadto, monitorowane mogą być również wyniki podawane dla urządzeń mobilnych (różnią się od wyników na komputerach stacjonarnych i laptopach) oraz z wyłączeniem (lub nie) Google Maps.

Odczytywanie tabeli: krok po kroku

Codziennie, przy każdej frazie, uaktualnia się jej pozycja w rankingu Google – liczba ta mówi nam, na którym miejscu w danej chwili znajduje się strona w wynikach wyszukiwarki Google. Warto mieć tu na uwadze, że tzw. pierwsza strona wyników Google domyślnie składa się z 10 wyników organicznych (plus reklamy).  Na przykład, po wpisaniu “a quiet place recenzja” 1 sierpnia podstrona pozycjonowana na tą frazę była na 5 pozycji (TOP5) w wyszukiwaniach Google. Im wyższa pozycja, tym lepiej — oznacza to większe prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi właśnie na naszą stronę.

Pod każdą frazą widoczna jest zaindeksowana pod nią strona internetowa (ta funkcjonalność jest dostępna tylko z panelu użytkownika w serwisie). Nie jest to zawsze strona główna; czasami jest to artykuł na blogu lub podstrona. Algorytm Google sam “uznaje”, która strona jest najbardziej związana z pozycjonowanym hasłem. Oznacza to, że warto rozwijać nie tylko stronę główną portalu, ale też inne jego części.

Czerwonym kolorem oznaczony jest spadek pozycji, a zielonym wzrost względem poprzedniego dnia. Myślnik oznacza, że fraza nie została jeszcze zindeksowana, nie została sprawdzona danego dnia lub wystąpił błąd. Zero (0) oznacza, że podstrona nie pojawia się w pierwszych 100 wynikach wyszukiwarki Google.

monitoring pozycji seofly

Monitoring a rozliczenie

W SeoFly stosujemy dwie formy rozliczenia: abonamentową lub mix fee (podstawa + success fee). Raport pozycji jest kluczowy przede wszystkim dla tych z Państwa, którzy wybrali drugi rodzaj rozliczenia, gdyż jest on podstawą do wyliczenia kwoty na fakturze. Jeśli mają Państwo u nas abonament, bilans może posłużyć do kontrolowania działań związanych z SEO.  

Zachęcamy do systematycznego śledzenia swoich wyników w panelach monitorujących, jakie udostępniamy dla klientów!


Jestem współzałożycielem agencji i koordynuję prace całego zespołu. Poza SEO, posiadam wieloletnie doświadczenie w copywritingu oraz public relations. Mam nadzieję, że podobał Ci się mój artykuł. Z chęcią odpowiem na każde pytanie dotyczące naszej pracy oraz projektów. Zapraszam do kontaktu! kom. 510796217 mail. korneliusz@seofly.pl

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.