Top

Wszystko, co warto wiedzieć o Direct AnswersWszystko, co warto wiedzieć o Direct Answers (pozycja 0)

SeoFly / Porady  / Wszystko, co warto wiedzieć o Direct AnswersWszystko, co warto wiedzieć o Direct Answers (pozycja 0)
direct answers pozycja 0

Wszystko, co warto wiedzieć o Direct AnswersWszystko, co warto wiedzieć o Direct Answers (pozycja 0)

Google wychodzi swoim użytkownikom naprzeciw i dla ułatwienia korzystania z wyszukiwarki, wprowadził funkcję Direct Answers inaczej „featured snippets”, która w sposób bezpośredni odpowiada na pytania użytkowników. Odpowiedzi pobierane są ze stron WWW, które najtrafniej odpowiadają na zadane pytania. Dlatego też, udostępnianie na naszej witrynie konkretnych definicji, może wpłynąć na zdobyciu statusu eksperta i generować dodatkowy ruch na stronie.

Po co właściwie Direct Answers?

Podobnie, jak w przypadku Facebooka, tak samo i Google chce, aby jego użytkownicy spędzali, jak najwięcej czasu na ich platformie, dlatego podsuwanie gotowych rozwiązań stało się naturalnym sposobem na zatrzymanie użytkowników w wyszukiwarce i skupienie ich uwagi na dłużej. Google stara się odpowiadać na potrzeby swoich użytkowników, zwłaszcza tych mobilnych, którzy chcą od razu precyzyjnych i szybkich wskazówek, a każde następne kliknięcie powoduje zniecierpliwienie.

Direct Answers, czyli „pozycja 0” – co to jest i  jak działa?

Direct Answers wyświetla się jako precyzyjne podsumowanie, umiejscowione w górnej części strony między reklamami Adwords i wynikami wyszukiwania, bądź niekiedy i nad . Dobrze zoptymalizowana podstrona pod zapytanie DA i wiele wartościowych treści, daje nam szansę, na osiągniecie tzw. pozycji „0”, a także zająć miejsce w top10. Jednak osiągnięcie „pozycji 0” również wymaga stworzenia regułki, która we właściwy sposób udzieli odpowiedzi, na wybrane zagadnienie. Odpowiedź na pytanie może znajdować się w dłuższym tekście, który w sposób wyczerpujący dostarczy użytkownikowi odpowiedzi.

pozycje 0 direct answers

„Pozycja 0” w wyszukiwarce – jak to zrobić?

Aby nasz wynik został wytypowany rzez Google jako „pozycja 0”, warto przedsięwziąć następujące kroki:

  1. Przygotuj unikalną odpowiedź na pytanie, które będzie zaczynało się od „jak zrobić?”, „jak ugotować?”, „jak wykonać?”, „co to jest?”, „dlaczego?”, „kiedy?”, „gdzie?”. Gdy już to zrobisz, umieść kilka zdań definicyjnych w formie regułki bądź jasnych wskazówek i zamieść je w artykule na swojej stronie.
  2. Pamiętaj, aby zadbać o odpowiednią optymalizację adresu URL. Adres ten nie powinien być zbyt długu, zawierać słowa kluczowe oraz jak najmniej podkatalogów. Czym prostszy i przejrzystszy adres URL, tym lepiej.
  3. Pamiętaj, aby zadbać o aktualne i przydatne dla użytkowników treści. Witryna powinna zawierać angażujące treści tak, aby współczynnik odrzuceń był możliwie, jak najniższy.
  4. W przypadku Direct Answers punktowanie z zastosowaniem wybranych wskaźników semantycznych może okazać się bardzo pomocne, szczególnie w przypadku przepisów, czy instrukcji.
  5. Pamiętaj, aby używać konkretnych faz kluczowych. Musisz wziąć pod uwagę, że ogólne słowa, powinny zostać zamieniona na bardziej szczegółowe. W przypadku Direct Answers stopień precyzji zawarty w tekstach jest niezwykle istotny.

Należy pamiętać, że wdrożenie powyższych wytycznych nie jest gwarantem, pojawienia się strony w Direct Answers, ale na pewno znacznie to ułatwia.

Czy w ogóle warto znaleźć się w Direct Answers?

Direct Answers to nowe narzędzie i wraz z rozwojem wyszukiwarki Google będzie dalej ewoluować. Dlatego warto zastanowić się nad konsekwencjami uzyskania „pozycji 0”, gdyż nie istnieje jeszcze jednoznaczna odpowiedź, czy taka pozycja będzie dla nas przydatnym rozwiązaniem.

Zalety DA:

  • pozytywne oddziaływanie na wizerunek firmy,
  • pojawienie się w roli eksperta, w danej dziedzinie,
  • nasza strona może pojawić się minimum na dwóch pozycjach w top10, wliczając „pozycję 0”
  • widoczne wyróżnienie, które znajduje się w wynikach wyszukiwania,
  • wygoda dla użytkownika,
  • szybsze pozyskiwanie pozycji w SERP, w dużej mierze za pomocą jakościowych treści,
  • motywacja do tworzenia przydanych oraz wartościowych treści na stronie z użyciem wskazanych fraz long tailowych.

 Jakie Direct Answers niesie za sobą zagrożenia?

Musimy pamiętać, że użytkownik, który uzyskał już zadowalającą odpowiedź, może nie kliknąć w link do naszej strony, co wpłynie na zmniejszenie się na niej ruchu. Dodatkowo Google testuje rozwiązanie, które ma za zadanie usuwać drugi wynik wyszukiwania z SERP wtedy, gdy ten pierwszy znajduje się w DA. Sam temat na pewno jest wart uwagi i nadal należy go bacznie obserwować.

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Jestem współzałożycielem agencji i koordynuję prace całego zespołu. Poza SEO, posiadam wieloletnie doświadczenie w copywritingu oraz public relations. Mam nadzieję, że podobał Ci się mój artykuł. Z chęcią odpowiem na każde pytanie dotyczące naszej pracy oraz projektów. Zapraszam do kontaktu! kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj