
Display KeyWord Select – 35% więcej szans na konwersję
Google nieustannie ulepsza swoje usługi reklamowe dążąc do dostarczenia marketerom jak najbardziej efektywnych narzędzi do prowadzenia działań promocyjnych w internecie. Jedną z ciekawszych innowacji w tym względzie jest Display KeyWord Select.
DSK to udoskonalony algorytm Google AdWords mogący być wykorzystywany w sieci reklamowej (i tylko tam). Jego cechą charakterystyczną jest to, iż wyświetla reklamy tylko wtedy, gdy przewiduje, że może się to zakończyć kliknięcie w nią i konwersją (np. dokonanie zakupu, rejestracją, wysłaniem zapytania ofertowego, itp.).
Według danych udostępnianych przez Google’a zastosowanie DSK-a powoduje, że szansa na konwersje w naszej kampanii wzrasta o 35%.
Jak uruchomić DSK-a?
W tej chwili Display KeyWord Select nie jest dostępny na wszystkich kontach. By go uzyskać, należy zgłosić się do suportu Google’a i poprosić o włączenie go. Gdy tak się stanie, sprawa jest już prosta.
Najpierw należy stworzyć kampanię typu „Tylko sieć reklamowa”. Następnie zaznaczyć, że w danej grupie reklamowej chcemy użyć DSK-a. Kolejny krok to wybór słów kluczowych odpowiednich dla naszej kampanii. I to w zasadzie tyle, może poza tym, że gdy już uzbieramy odpowiednią ilość konwersji, warto jeszcze uruchomić optymalizator konwersji CPA.
Na co warto zwrócić uwagę ustawiając kampanię z DSK-a?
Google daje kilka podpowiedzi pod tym względem.
- warto wybrać najlepiej konwertujące dotychczas słowa kluczowe (oczywiście, jest to możliwe tylko wtedy, gdy mieliśmy wcześniej uruchomioną kampanię w sieci reklamowej z kierowaniem na słowa kluczowe)
- warto korzystać z reklam tekstowych i graficznych
- warto używać stawki CPA
- warto używać optymalizatora konwersji
Są też rzeczy, których powinniśmy unikać.
- nie warto używać słów wieloznacznych
- nie warto używać zbyt wielu słów wykluczających (nie więcej niż 50 na grupę)
- nie warto używać dopasowani słów kluczowych
- nie należy używać zbyt wąskiego kierowania geograficznego oraz bardzo niskich stawek
Paweł Bąk
Specjalista SEM