Jak przygotować kampanie Google Ads na wyprzedaże?
Koniec roku jest okresem bogatym w okazje sprzedażowe. Sklepy prześcigają się w promocjach z okazji Black Friday, Cyber Monday, Mikołajek, Świąt czy wyprzedaży poświątecznych. O ile z perspektywy klienta jest to idealny czas, aby coś kupić to dla sklepów jest to czas wzmożonych działań marketingowych.
Wiele sklepów w tym okresie wyraźnie zwiększa intensywność swoich działań. Należy odpowiednio się na to przygotować i zaplanować kampanie tak, aby nie przespać okazji na zwiększenie sprzedaży.
Dobre okazje na promocje w sklepie
Listopad i grudzień to okres wzmożonych poszukiwań promocji w sklepach. Co roku widoczne są wzrosty liczby zapytań w Google na frazy związane z droższymi produktami, które można okazjonalnie kupić taniej.
Liczba zapytań w Google związanych ze sprzętem RTV, AGD, zabawkami lub po prostu prezentami odnotowuje wyraźny pik pod koniec roku. Sytuacja ta powtarza się co roku przez co pozwala sprzedawcom na zaplanowanie atrakcyjnych akcji promocyjnych poprawiających wyniki sprzedażowe pod koniec roku.
Okazje sprzedażowe, które będą w listopadzie i grudniu 2022 roku to:
- Dzień Singla – 11 listopada 2022
- Black Week – 21-27 listopada 2022
- Black Friday – 25 listopada 2022
- Cyber Monday – 28 listopada 2022
- Mikołajki – 6 grudnia 2022
- Boże Narodzenie – 25 grudnia 2022
- Wyprzedaże poświąteczne – od 26 grudnia 2022
Jak dopasować produkty do okazji?
Na pewno pierwszą rzeczą, którą należy zrobić jest dopasowanie swojego asortymentu do możliwych akcji promocyjnych.
Podczas Black Friday oraz Cyber Monday ludzie chętniej szukają elektroniki oraz droższego sprzętu RTV/AGD.
Mikołajki i Boże Narodzenie to w większym stopniu poszukiwanie prezentów i upominków dla osób bliskich.
Dzień Singla jako święto, które przyszło do nas z Chin. Popularyzowane jest na naszym rynku przez serwisy takie jak Aliexpress i zachęca to zakupu produktów importowanych z zagranicy.
Co daje reklama w okresie Black Friday?
Zwiększone zainteresowanie użytkowników to szansa na większy zasięg emisji reklam. Dobierając odpowiednio formy reklamowe oraz wykorzystując trendy mamy możliwość:
- przetestować nowe kreacje reklamowe,
- rozbudować bazę remarketingową,
- sprawdzić efektywność nowych stron docelowych,
- zbudować wyższą świadomość marki przed sezonem świątecznym,
- zwiększyć sprzedaż w oparciu o promocje.
Wcześniejsze rozpoczęcie działań może znacząco pomóc w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych tak w okresie trwania promocji jak i po ich zakończeniu.
Kiedy uruchomić kampanie w Google Ads na Black Friday?
Uruchamianie kampanii w okresie promocji wiąże się z potrzebą wcześniejszego zaplanowania działań.
Obecne kampanie Google Ads pozwalają nam uzyskać wyższe wyniki sprzedażowe dzięki dopasowanym strategiom określania stawek. Automatyzacja oraz działanie robotów Google Ads pomagają znacząco obniżyć koszty za konwersje oraz poprawić ROAS.
Wprowadzając nowe strategie ustalania stawek należy pamiętać o wcześniejszym uruchomieniu kampanii, tak aby dać algorytmom czas na zebranie danych niezbędnych do optymalizacji.
Planując uruchamianie kampanii należy zarezerwować sobie przynajmniej 2 tygodnie emisji na zbieranie danych. Tak więc rozpoczynając działania na Black Friday (25 listopada 2022) należy uruchomić dedykowaną kampanię Google Ads najpóźniej do 10 listopada. Kampania powinna mieć już wtedy ustalony budżet oraz określone grupy odbiorców. Same kreacje można podmienić w dniu startu promocji, należy jednak pamiętać, że czas ich sprawdzanie może być wydłużony w okresie intensywnych działań marketingowych konkurencji.
Jakich typów kampanii użyć w celu zwiększenia efektywności Google Ads?
Podczas prowadzenia kampanii sprzedażowych oczywistym celem jest zwiększenie sprzedaży oraz uzyskania zwrotu z inwestycji. Najogólniej możemy to uzyskać dzięki dwóm typom działań:
- działania bezpośrednie – wyłapując osoby świadomie szukające produktów. Sprawdzają się tu kampanie typu Search oraz Produktowe/Performance Max.
- działania pośrednie – budującym świadomość marki oraz pozyskującym odbiorców do działań remarketingowych. Działania te są dobrze realizowane przez kampanie display oraz wideo.
O ile wyraźne dane możemy uzyskać z kampanii nastawionych na bezpośrednie pozyskanie klienta to jednak dobrą praktyką jest budowa świadomości marki. Dzięki działaniom z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji możemy doprowadzić do synergii w komunikacji, która wpłynie na obniżenie kosztów pozyskania klienta. Osoba, która widziała wcześniej ofertę na bannerach, w mailingach lub mediach społecznościowych, może chętniej dokonać zakupu.
O czym jeszcze należy pamiętać przygotowując się do sprzedażowych akcji promocyjnych?
Jest wiele rzeczy, o których należy pamiętać podczas planowania działań marketingowych dla sklepów internetowych. Podstawowymi elementami których należy dopilnować są:
– przygotowanie zaplecza sklepu internetowego,
– odpowiednie zaplanowanie komunikacji,
– rozplanowanie budżetów w poszczególnych kanałach komunikacji,
– zebranie materiałów reklamowych.
Więcej można o tym przeczytać w artykule „Jak przygotować się na Black Friday?”