Jak przygotować się na Black Friday?
Black Friday już 25 listopada 2022 r.
Black Friday wypada w ostatni piątek listopada każdego roku, czyli 25 listopada 2022 r. To długo wyczekiwany dzień przez łowców cenowych okazji. Black Friday dla branży e-commerce to gorący okres. Sklepy prześcigają się w ofertach cenowych, przedłużając Black Friday do Black weekend, Cyber Monday czy nawet Black Week. Na taką falę klientów warto się dobrze przygotować i odpowiednio wcześnie zaplanować działania marketingowe. Odpowiednio dobrana strategia pozwoli na maksymalizację zysków.
3 Kroki do sukcesu w Black Friday
1. Optymalizacja strony internetowej
Upewnij się, że:
- strona działa 😀 (śmieszne, ale to ważne!)
- jest responsywna (poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych)
- droga od produktu do zakupu jest możliwie jak najkrótsza
- strona nie ładuje się zbyt wolno, czy wszystkie grafiki/filmy się wczytują
- oferujesz różne sposoby dostawy i metody płatności
- komunikat o rabatach jest widoczny, czytelny i jest jasne, jakich produktów dotyczy
- przetestowałeś całą witrynę zarówno na komputerze jak i urządzeniu mobilnym
- dane kontaktowe w witrynie są aktualne
- masz możliwości techniczne oznaczania przecenionych produktów, dodawania kodów rabatowych czy innych funkcjonalności zawartych w strategii sprzedaży
Nawet najlepsza strategia nie będzie skuteczna, jeżeli nie zadbasz o poprawne działanie sklepu internetowego. Co z tego, że klient kliknie Twoją reklamę, skoro nie będzie w stanie sfinalizować zakupu? Utrata klienta w końcowej fazie lejka sprzedażowego z powodu błędów technicznych na stronie to prawdziwa porażka.
2. Przemyślana strategia
Sposób dotarcia do klientów
Planując strategię, warto działać wielotorowo. Dywersyfikacja metod dotarcia do klientów przynosi wymierne korzyści. Warto rozważyć aktywne prowadzenie Facebooka w połączeniu z Instagramem. Każdy z tych kanałów dociera do innej grupy docelowej i w nieco inny sposób.
Poza social mediami dobrze jest podziałać w wyszukiwarce Google. Wyniki organiczne, Google Ads, profil Google Moja Firma, wyniki w Google grafika czy dodanie produktów do Google Merchant Center.
Cały obecny ruch na Twojej stronie to potencjalni klienci. Z naszego doświadczenia wynika, że warto zwiększyć ruch na stronie już w październiku, następnie skoncentrować się na konwersjach. Wielu klientów przed Black Friday szuka interesujących go produktów, a następnie wraca w to samo miejsce w listopadzie, gdy zaczynają się obniżki cen. W kreacjach reklamowych warto postawić na bestsellery i skorzystać z możliwości, jakie daje remarketing. Koniecznie zadbaj o to, by klient zostawił do siebie kontakt, abyś mógł wysłać do niego newsletter w listopadzie.
Materiały reklamowe
Upewnij się, że masz przygotowane:
- zdjęcia (obrobione, dobrej jakości)
- grafiki (we wszystkich potrzebnych rozmiarach – zdjęcie główne na stronę startową, wersję mobilną czy do banerów reklamowych w kampanii Google Ads/social mediach)
- teksty (niezmiennie powinny być unikalne i zawierać słowa kluczowe)
- slogany reklamowe (oryginalne, wyróżniające się na tle konkurencji)
W ramach grupy współpracujemy z agencją, którą świadczy uslugi graficzne.
3. Budżet
Ostatnie 3 miesiące roku to okres, w którym firmy wydają więcej pieniędzy na działania marketingowe. Zbliżający się Black Friday, zaraz potem Wszystkich Świętych i Święta Bożego Narodzenia, sprawiają, że klienci kupują chętniej. Dlatego październik, listopad i grudzień, to najlepsze miesiące do inwestycji w promocję w internecie.
Dodatkowe wskazówki
Nie tylko przy okazji Black Friday, ale też na co dzień, należy w planowaniu sprzedaży uwzględniać prawo, które dynamicznie się zmienia.
Dyrektywa Omnibus a obowiązek informowania o cenach
Według informacji podanych na https://www.parp.gov.pl Dyrektywa Omnibus zakłada wprowadzenie zmian, mających na celu dodatkową ochronę praw konsumenckich dla członków UE i sprzedawców na tenże rynek. Polska jest jednym z tych krajów, które nie wdrożyły jeszcze zmian, planowane jest to na jesień 2022.
Dyrektywa Omnibus dotyczy głównie obowiązku informowania konsumentów o cenie przed obniżką. W praktyce oznacza to, że sprzedawca ma obowiązek pokazać najniższą cenę występującą w ciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki. Ma to na celu walkę ze sztucznym zawyżaniem cen, przed planowaną promocją.
Warto to uwzględnić planując politykę cenową przed Black Friday.
Jak przygotować się na Black Friday 2022 – Podsumowanie
Aby dobrze przygotować się do zbliżającego okresu wzmożonych zakupów w internecie, należy zadbać o poprawnie działającą stronę internetową, przemyśleć i zaplanować strategię z odpowiednim wyprzedzeniem oraz zwiększyć budżet na reklamę.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zaplanowaniu strategii Google Ads – skontaktuj się z nami. Dopasujemy działania do Twojego budżetu i celu marketingowego, aby w stu procentach wykorzystać potencjał Twojego przedsiębiorstwa i zmaksymalizować Twoje zyski ze sprzedaży. Twój sukces, to nasz sukces.