AI w reklamach Google Ads
Google cały czas rozbudowuje swoje narzędzia reklamowe sprawiając, że tworzenie efektywnych kreacji jest coraz łatwiejsze. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia kreacji jest kolejnym krokiem w rozbudowie Google Ads.
Teksty reklamowe przygotowane przez AI
Sztuczna inteligencja (AI) już od jakiegoś czasu podbija rynek tworzenia treści w Internecie. Istnieją już narzędzia potrafiące przygotować spójne i merytorycznie poprawne materiały tekstowe. Podobnie sprawa ma się z grafikami tworzonymi przez AI których jakość jest coraz wyższa. Wykorzystanie AI do tworzenia krótkich tekstów reklamowych jest już normą w wielu firmach. Spójne treści, wykorzystanie zadanych słów kluczowych oraz możliwość szybkiego tworzenia wielu wersji tekstu są atutami, które przemawiają za wspieraniem swojej pracy o rozwiązania oferowane przez sztuczną inteligencję. Pamiętać jednak należy, że mowa tu o wspieraniu, a nie zastępowaniu. Mimo wielu pozytywów nadal dobrze jest sprawdzić przygotowane materiały pod kątem stylistycznym i merytorycznym.
Jak wyglądają treści przygotowane przez AI?
Oto przykładowy akapit przygotowany przez sztuczną inteligencję:
„Przykładem treści tworzonej przez sztuczną inteligencję może być reklama Google generowana automatycznie na podstawie informacji o użytkowniku. Dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji, reklama może być skierowana do odpowiedniej grupy odbiorców i dostosowana do ich preferencji, co zwiększa jej skuteczność. Tekst wygenerowany przez AI jest zazwyczaj bardzo dokładny i spójny, a jego wypowiedzi są dostosowane do konkretnych potrzeb i zachowań grupy docelowej. W efekcie, treść jest bardziej przekonująca i bardziej skuteczna w dotarciu do odpowiedniego odbiorcy. W ten sposób, sztuczna inteligencja pomaga firmom w generowaniu spersonalizowanych treści reklamowych, co zwiększa efektywność kampanii marketingowych i poprawia wyniki sprzedażowe.”
Na ile dokładnie i czytelnie zostało to przygotowane możecie ocenić sami.
Skuteczność kreacji reklamowych Google Ads
Google bada obecnie efektywność AI w kreacjach tworzonych w języku angielskim. Kreacje reklamowe tworzone automatycznie przez sztuczną inteligencję w oparciu o przygotowane materiały jest rozwiązaniem dla osób, które mogą mieć problem z samodzielnym przygotowaniem treści reklamowych. Przy odpowiednim ustawieniu kreacji elastycznych automat korzystając z przesłanych materiałów i treści sam przygotuje teksty reklam do emisji. Dodatkowo posiłkując się treściami na stronie docelowej może dopasować treść kreacji do kontekstu samej strony.
Zwiększanie skutecznego zasięgu w Google Ads
Czy rozwiązanie to przyniesie pozytywny efekt? Lepsze dopasowanie kreacji do zapytania w wynikach wyszukiwania Google od zawsze pomagało w poprawie efektywności kampanii reklamowych. Jeśli będziemy mieli poprawiony łańcuch „zapytanie -> kreacja reklamowe -> strona docelowa” wyniki kampanii powinny ulec poprawie. Podczas badań przeprowadzonymi na wersji beta tego rozwiązania uzyskano o 2% więcej konwersji. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Google jedna z badanych firm korzystając z tej opcji w strategii „Pozyskanie nowych klientów” przy odpowiednim dopasowaniu ROAS była w stanie zwiększyć o 73% liczbę nowych klientów. Wzrost ten przełożył się na 36% zwiększenie przychodów.
Czy sztuczna inteligencja w reklamach się sprawdzi?
W działającej obecnie wersji funkcjonującej w kampaniach w języku angielskim rozwiązanie to sprawdza się. Zapewne nie będziemy mieć podglądu wszystkich przygotowanych kombinacji materiałów reklamowych jednak można założyć, że wystąpią pewne błędy zwłaszcza jeśli będziemy działać w języku polskim. Jeśli jednak praca z AI przełoży się na realny wynik to podejrzewam, że można przymknąć na nie oko. W przypadku działań w języku polskim będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać, ale mimo pewnych kontrowersji i potrzeby kontrolowania przekazu z czasem będziemy musieli przywyknąć do nowego rozwiązania, które da nam Google Ads.