
Koniec Rozszerzonych Reklam Tekstowych w Google Ads
W czerwcu 2022 Google planuje wyłączenie Rozszerzonych Reklam Tekstowych. Możliwość ich tworzenia oraz edytowania zniknie z konta Google Ads oraz platform obsługujących reklamy tekstowe w Google. Edytor Google Ads, aplikacja mobilna Google Ads oraz interfejs Google Ads API zostaną najprawdopodobniej zaktualizowane w celu wyłączenia możliwości zmian związanych z usuwanym formatem.
Kiedy Google wyłączy rozszerzone reklamy tekstowe?
Opcja tworzenia oraz edytowania reklam rozszerzonych w wynikach wyszukiwania będzie dostępna do 30 czerwca 2022 roku.
Co stanie się z działającymi reklamami?
Google informuje, że rozszerzone reklamy tekstowe stworzone przed 30 czerwca 2022 nie zostaną usunięte, nadal będą emitowane, a ich statystyki będą dostępne. Nadal będą istniały opcje ich włączania, włączania oraz usuwania. Stracimy jednak możliwość ich edytowania. Sugeruje to pewną ciągłość emisji reklam.
Jak można się na to przygotować?
Jeśli posiadasz już działające kampanie wykorzystujące rozszerzone reklamy tekstowe możesz przygotować reklam elastyczne bazujące na treściach sprawdzonych kreacji rozszerzonych. Lepiej będzie zrobić to wcześnie, aby algorytmy Google mogły zacząć się uczyć i osiągnąć zadowalające wyniki 30 czerwca 2022. Jeśli zaczynasz dopiero z nowymi kreacjami możesz do czasu wyłączenia testować treści reklam na kreacjach rozszerzonych. Dodatkowo Google wspiera użytkowników oraz dzieli się wiedzą na temat prowadzenia sprawdzonych kampanii w Google Ads z wykorzystaniem Elastycznych Reklam w wyszukiwarce.
Sprawdzone praktyki
Istnieje już wiele sprawdzonych praktyk w prowadzeniu kampanii z wykorzystaniem Elastycznych Reklam w wyszukiwarce. Wiele z nich jest powiązanych z wcześniejszymi formatami reklamowymi tak więc jeśli mieliśmy je opanowane powinniśmy móc łatwiej przestawić się na pracę tylko z reklamami elastycznymi.
Przy tworzeniu reklam elastycznych na pewno będzie trzeba pamiętać o:
– używaniu komunikacji, która pasuje do zapytania użytkownika oraz treści strony docelowej na którą prowadzi reklama,
– stosowaniu rozszerzeń, atrakcyjnych nagłówków oraz skutecznych wezwań do działania w kreacjach,
– eksperymentowaniu z treściami szukając najskuteczniejszych tekstów,
– tworzeniu tekstów reklam, które są atrakcyjne dla odbiorców, a przy tym nie zlewają się z innymi treściami wyświetlanymi w wyszukiwarce,
– przypinaniu nagłówków na określonych pozycjach,
– wykorzystywaniu odmian reklam, Edytora Google Ads, interfejsu Google Ads API jeśli prowadzimy kampanie z dużą liczbą kreacji,
– regularnym sprawdzaniu rekomendacji Google które na bieżąco mogą pomóc w poprawie efektywności.
Na co trzeba uważać?
Wyłączenie rozszerzonych reklam tekstowych w Google Ads i przejściem na reklamy elastyczne jest krokiem, który ma poprawić wyniki prowadzonych kampanii jednak pamiętać trzeba, że ze względu na działania maszynowe wyświetlane treści mogą nie zawsze okazać się logiczne. Przygotowując nowe kreacje elastyczne trzeba będzie pamiętać o przypinaniu kluczowych nagłówków oraz tworzeniu treści, które nie będą z sobą kolidowały. Pamiętać również trzeba, że nowe kreacje będą potrzebowały czasu do nauczenia się jak najlepiej działać przez co częste zmiany zwłaszcza na początku emisji mogą wydłużyć czas optymalizacji nowych reklam elastycznych, a czas ten w zależności od intensywności działań może być mierzony nawet w tygodniach.