Google łączy swoje platformy reklamowe
Narzędzia oferowane przez Google po kilkunastu latach w końcu doczekają się większych zmian. Nowa oferta zawierać będzie takie usługi jak: Google Ads, Google Ad Manager oraz Google Marketing Platform. Wdrożone zmiany przede wszystkim mają ułatwić reklamodawcom pracę w oparciu o platformy reklamowe, a także usprawnić współpracę na płaszczyźnie marketingu internetowego.
Platforma Adwords na przestrzeni czasu bardzo się zmieniła. Szereg zabiegów jakie jej dotyczyły odmieniały wygląd, typy kampanii oraz bezpośrednio opcje reklamowe. Celem takich działań było oczywiście dotarcie do coraz szerszego grona odbiorców. Google zaznacza, że jedna z większych zmian ma wpłynąć pozytywnie na mniejszych przedsiębiorców. Mowa tutaj o nowym typie kampanii. Kolejną nowością jest również innowacyjny typ reklam, za które odpowiedzialna jest usługa Google Marketing Live. Jednocześnie firma podkreśla, że dotychczasowe najważniejsze funkcje reklamowe nie ulegną większym zmianom i zachowają swoją funkcjonalność.
Google Ad Manager
Można powiedzieć, że usługa ta będzie połączeniem funkcji dwóch poprzednich narzędzi: DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange. Ma wpływać ona bezpośrednio na kompleksowe zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa i uczynić ten proces bardziej intuicyjnym. Ad Manager będzie platformą typu programmatic.
Google Marketing Platform
To nowe narzędzie z kolei ma być hybrydą DoubleClik oraz Google Analytics 360 Suite. Głównym założeniem platformy jest usprawnienie i jednocześnie udoskonalenie wzajemnej współpracy marketerów, co wpływa na jakość oraz efekty przeprowadzanych kampanii. Dodatkowo na nowej platformie znajdziemy narzędzie Display & Video 360, które w jednym miejscu zgromadzi opcje wcześniej dostępne w DoubleClick Bid Manager, Studio and Audience Center oraz Campaign Manager.
Kiedy będziemy mogli przetestować nowe platformy i funkcje zaproponowane przez Google? Nowa nazwa Google Ads oraz wszystkie wyżej opisane zmiany w platformach Google zostaną wdrożone 24 lipca.