Google zmieniło wygląd wyników wyszukiwania
Praktycznie każdy korzysta z wyszukiwarki Google. Ale nie wszyscy zauważyli ostatnią zmianę w wyglądzie wyników wyszukiwania. Co dokładnie się zmieniło i dlaczego Google postanowiło zmienić wyniki wyszukiwania?
Co Google zmienił w wyglądzie wyników wyszukiwania?
Użytkownicy korzystający przede wszystkim telefonów mogli zauważyć zmiany już od kwietnia zeszłego roku — od stycznia 2020 roku już wszystkie wyniki wyszukiwania w Google znacząco się zmieniły.
W wynikach wyszukiwania pojawiły się favicony domen, zmienił się lekko kolor wyszukanego linku oraz rozmiar jego czcionki. Co ważne, linki wyszukania zmienił miejsce i obecnie znajduje się na samej górze wyszukiwania, a tuż pod nim znajduje się tytuł strony.
Zmieniło się również oznaczenie reklam Google. Charakterystyczna zielona ramka została zastąpiona czarnym, pogrubionym tekstem z napisem “Reklama”. Ma to ułatwić określenie, czy wynik wyszukiwania jest wysoko, tylko dlatego, że został opłacony.
Dlaczego Google zmieniło wygląd wyników wyszukiwania?
Wszystkie wprowadzone zmiany mają ułatwić użytkownikowi ustalenia źródła wyszukiwania. Użytkownik może teraz szybciej zauważyć domenę wyniku i określić, czy informacje z niej podchodzące są dla niego przydatne. Łatwiej i szybciej można będzie teraz określić, czy wynik wyszukiwania jest wysoko, tylko dlatego, że jest opłaconą reklamą.
Warto zauważyć, że jest to kolejne działanie internetowego giganta wymierzone w walkę z fake newsami.