01-231 ul. Płocka 9/11B Warszawa (Wola)

Top

Gdzie wyświetlają się reklamy graficzne? Wybierz portale, ustal grupę odbiorców i określ tematy

SeoFly / Google Ads  / Gdzie wyświetlają się reklamy graficzne? Wybierz portale, ustal grupę odbiorców i określ tematy
jak ustawić wyświetlanie się reklam graficznych w google ads

Gdzie wyświetlają się reklamy graficzne? Wybierz portale, ustal grupę odbiorców i określ tematy

Określenie miejsca docelowego wyświetlania się Twoich reklam graficznych z Google Ads jest tak samo ważne,  jak ustawienie grupy odbiorców.

Dlatego w tym artykule wyjaśnię, jak ustawić reklamy graficzne z Google Ads tak, aby wyświetlały się na odpowiednich portalach oraz, jak skonfigurować grupę odbiorców i określić tematy, które będą związane z branżą i zainteresowaniami reklamowanej usługi lub produktu.

Jak ustawić najlepsze miejsca do wyświetlania reklam z Google Ads?

Miejsca docelowe wyświetlania reklam mogą być portalami związanymi z naszą branżą; mogą być też portalami, które przyciągają uwagę interesującej nas grupy odbiorców i nie są bezpośrednio związane z naszym produktem lub usługą.

Na przykład – reklamując usługi sprzedaży motocykli, możemy wybrać takie strony jak olx.pl, otomoto.pl, czy inne strony z częściami do motocykli lub czasopisma o motocyklach, aby wyświetlić naszą reklamę graficzną Google Ads. Możemy też wybrać stronę pośrednio związaną z branżą motocykli, na przykład stronę lokalnego klubu motocyklowego.

Czytaj więcej: Przewaga kampanii SEM nad reklamami tradycyjnymi.

Jak ustawić portale, na których mają się wyświetlać reklamy graficzne?

1. W celu ustawienia portali klikamy na naszą kampanię a następnie na „Miejsca docelowe”

2. Klikamy niebieskie kółeczko z obrazkiem kredki.

3. Wybieramy kampanię i grupę, dla której reklama ma się wyświetlać.

4. I teraz mamy dwie opcje do ustawienia:

“Kierowanie” – jeśli chcemy, aby reklama była kierowała tylko do wybranych grup odbiorców

“Obserwacja” – jeśli chcemy, aby reklama była skierowana do szerszego grona odbiorców niż ustawiona przez nas wcześniej grupa docelowa

5. Klikamy „Wpisz wiele miejsc docelowych” znajdujące się pod „Kategorie aplikacji” i wpisujemy adresy portali na których chcemy wyświetlać swoje reklam. Po ich wpisaniu zatwierdzamy wybór naciskając „Dodaj miejsce docelowe” oraz „Zapisz”.

ustawianie kampanii google ads

6. Oprócz ustawiania danych adresów portali możemy także określić miejsca docelowe wg. kanałów YouTube, filmów YouTube, Aplikacji i kategorii aplikacji.

kanały wyświetlania reklam google ads

7. Warto regularnie sprawdzać, gdzie dokładnie wyświetlają się nasze reklamy graficzne. Pomoże to w wykluczeniu niepożądanych miejsc i, tym samym, poprawienia skuteczności kampanii reklamowej. Aby to zrobić, wchodzimy w sekcje „Gdzie wyświetlają się reklamy”, która usytuowana jest zaraz pod „Miejsca docelowe”. W celu wykluczenia z miejsc docelowych witryn, aplikacji, kanałów i filmów w YouTube, wchodzimy w sekcje „Wykluczenia”.

Jak ustawić grupę odbiorców dla reklam graficznych z Google Ads?

Określenie grupy odbiorców reklam pozwala na pokazywanie jej potencjalnym klientom. Jest to bardzo ważny krok – bez dobrej grupy odbiorców prawdopodobieństwo, że znajdziemy klienta zainteresowanego naszym produktem, jest bardzo małe.

Google Ads daje nam bardzo dużo możliwości, przy wybieraniu grupy docelowej. Oprócz ustawienia wskaźników demograficznych (wiek, płeć, status rodzicielski, dochód gospodarstwa domowego), warto sobie odpowiedzieć na następujące pytania:

Kim są odbiorcy?

Np. czy są studentami, doktorami lub rodzicami?

Jakie są ich zainteresowania i zwyczaje?

To jedna z najważniejszych danych odbiorców, czy są amatorami zakupów (bardzo ważna grupa dla e-commerce czyli handlu prowadzonego w internecie)? Czy interesują się podróżami, fitnessem, nowinkami technicznymi, a może są miłośnikami gotowania?

Czego szukają lub co planują?

Czy szukają pracy w sektorze prawnym? A może planują założenie firmy lub przeprowadzkę?

profil odbirców google ads

W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą?

Opcja której nie możesz ominąć, jeśli chcesz prowadzić kampanię remarketingową, czyli taką która wyświetla reklamę użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją stronę. W celu ustawienia listy odbiorców w Google Ads, która później pojawi się pod „Użytkownicy witryny”, powinieneś udać się do „Zarządzanie odbiorcami”, które widnieje pod „Narzędzia i Ustawienia” (tak jak jest to widoczne na poniższym zrzucie ekranu).

Listy odbiorców można także tworzyć w Google Analytics, (Administracja -> w środkowej kolumnie usługa „Definicje list odbiorców”). Osobiście polecam to rozwiązanie, daje ono więcej opcji opcji do ustawienia, w porównaniu do samego Google Ads. Listy stworzone w Google Analytics będą możliwe do wykorzystania w Google Ads, jeśli oba konta są ze sobą połączone.

lista odbiorców google ads

Tak samo jak przy określaniu portali, powinniśmy też wykluczyć niechcianych odbiorców lub wybrać opcje „Kierowanie”, jeśli chcemy żeby reklama kierowała się tylko do wybranych grup odbiorców.

Jak wybrać tematy przy ustawianiu reklam Google Ads?

Opcja kierowania reklam na tematy sprawia, że wyświetlają się one jedynie na portalach o określonej tematyce. Ustawianie tej opcji działa na takich samych zasadach, jak ustawianie portali i grupy odbiorców. Przy wszystkich trzech opisanych wyżej modyfikacjach trzeba pamiętać, że w przypadku wyboru opcji „Kierowanie” reklama będzie kierowała się tylko do wybranych portali, grup odbiorców i tematów. Jeśli nie chcemy zawężać grupy odbiorców tylko do tych, które wybraliśmy, powinniśmy wybrać opcję „Obserwacja”.

Podsumowanie

Dzięki opisanej tu konfiguracji kampanii, regularnej weryfikacji i mierzeniu efektywności przeprowadzonej przez naszych specjalistów z SeoFly, Twoja reklama będzie przyciągała klientów a nie przypadkowych użytkowników.

Sprawdź z nami jak Twój biznes rośnie wspomagany przez dobrze skonfigurowaną i zarządzaną reklamę graficzną! Zapoznaj się z naszą ofertą na kampanie Google Ads.

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Agencja SeoFly powstała w 2013 roku i jest częścią grupy marketingowej Good One. Podoba Ci się nasz blog? Zapisz się do naszego newslettera. Chcesz, abyśmy pomogli Ci wypromować biznes? Skontaktuj się ;-) kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj