Zmiany w statystykach indeksowania w Google Search Console. Czy na lepsze?
Niedawno, Google wprowadził prawdziwą rewolucję w statystykach indeksowania Google Search Console. Pojawiły się nowe właściwości, które pozwalają na jeszcze głębsze poznanie tego, jak Google indeksuje stronę.
Co zmienia nowa aktualizacja Google?
Statystyki indeksowania w Google Search Console – po co to komu i co to właściwie jest?
Dla osób, które nie siedzą w SEO na co dzień, termin “statystyki indeksowania strony” zapewne brzmi mgliście. Jednak ta opcja w GSC daje bardzo ciekawe informacje.
Raport statystyk indeksowana pokazuje dane dotyczących wielu aspektów indeksowania się danej strony w Google. Jest to miejsce, gdzie szybko sprawdzić np. czas i treść odpowiedzi serwera, łączną liczbę żądań robota indeksującego stronę, czy ilość i rodzaje przekierowań.
Dlaczego statystyki indeksowania warto sprawdzać regularnie?
Statystyki indeksowania to tak naprawdę mała i niepozorna strona z paroma danymi, które jednak pozwalają na naprawdę głębokie spojrzenie na to, co się dzieje ze stroną. Zmiany w indeksowanych są często wyznacznikiem tego, że dzieje się coś dobrego (lub złego!) ze stroną.
Jeśli strona jest rzadko odwiedzana przez Googlebota, to jest to znak, że należy się dokładniej przyjrzeć indeksacji. Z drugiej strony, jeśli strona jest często odwiedzana przez roboty indeksujące, to może być znak, że strona zaczyna być uznawana za coraz ważniejszą przez Google.
Co zmieni się w raporcie indeksowania w GSC?
A teraz najważniejsze – co się zmieniło? Zaktualizowany raport statystyk indeksowania ma pozwolić na jeszcze lepsze śledzenie dostępności i indeksacji danej strony. Obecnie można sprawdzić między innymi:
- łączną liczbę żądań pogrupowanych według kodu odpowiedzi, zindeksowanego typu pliku, celu indeksowania i typu Googlebota
- szczegółowe informacje o statusie hosta
- przykłady adresów URL pokazujące, gdzie w witrynie wystąpiły żądania
- podsumowanie usług z wieloma hostami i obsługą właściwości domeny
Warte zauważenia jest wprowadzanie podglądu rodzaju indeksującego Googlebota. Dzięki temu łatwo można sprawdzić, czy konkretna strona indeksowana jest w wersji mobilnej czy na komputery. Pozwala to na skupienie się na optymalizacji tej wersji, która jest ważniejsza dla Googlebota.
Chcesz wiedzieć więcej o indeksacji i Google Search Console? Napisz do nas!
Żródło: Search Engine JournalNiedawno, Google wprowadził prawdziwą rewolucję w statystykach indeksowania Google Search Console. Pojawiły się nowe właściwości, które pozwalają na jeszcze głębsze poznanie tego, jak Google indeksuje stronę.
Co zmienia nowa aktualizacja Google?
Statystyki indeksowania w Google Search Console – po co to komu i co to właściwie jest?
Dla osób, które nie siedzą w SEO na co dzień, termin “statystyki indeksowania strony” zapewne brzmi mgliście. Jednak ta opcja w GSC daje bardzo ciekawe informacje.
Raport statystyk indeksowana pokazuje dane dotyczących wielu aspektów indeksowania się danej strony w Google. Jest to miejsce, gdzie szybko sprawdzić np. czas i treść odpowiedzi serwera, łączną liczbę żądań robota indeksującego stronę, czy ilość i rodzaje przekierowań.
Dlaczego statystyki indeksowania warto sprawdzać regularnie?
Statystyki indeksowania to tak naprawdę mała i niepozorna strona z paroma danymi, które jednak pozwalają na naprawdę głębokie spojrzenie na to, co się dzieje ze stroną. Zmiany w indeksowanych są często wyznacznikiem tego, że dzieje się coś dobrego (lub złego!) ze stroną.
Jeśli strona jest rzadko odwiedzana przez Googlebota, to jest to znak, że należy się dokładniej przyjrzeć indeksacji. Z drugiej strony, jeśli strona jest często odwiedzana przez roboty indeksujące, to może być znak, że strona zaczyna być uznawana za coraz ważniejszą przez Google.
Co zmieni się w raporcie indeksowania w GSC?
A teraz najważniejsze – co się zmieniło? Zaktualizowany raport statystyk indeksowania ma pozwolić na jeszcze lepsze śledzenie dostępności i indeksacji danej strony. Obecnie można sprawdzić między innymi:
- łączną liczbę żądań pogrupowanych według kodu odpowiedzi, zindeksowanego typu pliku, celu indeksowania i typu Googlebota
- szczegółowe informacje o statusie hosta
- przykłady adresów URL pokazujące, gdzie w witrynie wystąpiły żądania
- podsumowanie usług z wieloma hostami i obsługą właściwości domeny
Warte zauważenia jest wprowadzanie podglądu rodzaju indeksującego Googlebota. Dzięki temu łatwo można sprawdzić, czy konkretna strona indeksowana jest w wersji mobilnej czy na komputery. Pozwala to na skupienie się na optymalizacji tej wersji, która jest ważniejsza dla Googlebota.
Chcesz wiedzieć więcej o indeksacji i Google Search Console? Napisz do nas!