Top

Aktualizacja algorytmu Google – grudzień 2020

SeoFly / Newsy  / Aktualizacja algorytmu Google – grudzień 2020
aktualizacja algorytmu google grudzien 2020

Aktualizacja algorytmu Google – grudzień 2020

Wczoraj na oficjalnym koncie na Twitterze Google ogłosił, że dosłownie na dniach wypuści grudniową aktualizację algorytmu.

Aktualizacja tuż przed końcem roku jest już tradycją dla Google. Co wiemy o najnowszych zmianach i dlaczego aktualizacje algorytmu Google są ważne dla wszystkich użytkowników tej wyszukiwarki?

Aktualizacje algorytmu Google – prawdziwa zmora dla Seowca

Google praktycznie codziennie lekko zmienia swój algorytm, jednak raz na parę miesięcy wprowadza większe zmiany, które mogą spowodować wiele zamieszania. Wszystko po to, aby wyniki wyszukiwania były jak najlepiej dopasowane do zapytania, a użytkownicy otrzymali jak najlepszą treść. 

Dlaczego kolejne większe aktualizacje algorytmu są tak ważne i wywołują bezsenność u każdego Seowca? Dlatego, że wprowadzają one wiele niewiadomych, które mogą burzyć obecną strategie pozycjnonowania strony. 

a była jak najlepiej zoptymalizowana i wyświetlała się, jak najwyżej w wynikach. Każda aktualizacja algorytmu sprawia, że skuteczność tych działań staje pod znakiem zapytania. Może okazać się, że pozycjonowana strona nagle zyskuje na widoczność lub, co gorsza, gwałtownie spada w wynikach. Niestety, nie da się przewidzieć, co stanie się z widocznością strony po kolejnej aktualizacji algorytmu Google.

Dopiero po paru dniach lub tygodniach, można przeanalizować, jakie strony straciły lub zyskały na widoczności, porównać je i wyciągnąć wspólny mianownik oraz opracować nową strategię pozycjonowania strony.

Moja strona traci na widoczności po aktualizacji algorytmu Google – co zrobić?

Warto zauważyć, że spadek widoczności strony nie oznacza, że strona jest zła lub trzeba stworzyć ją od nowa. 

Jak Google sam zauważa, o aktualizacji algorytmu można myśleć, jak o aktualizacji listy najlepszych filmów np. w 2017 roku. Po paru latach, w 2020 roku, odświeżasz listę i jej zawartość zmienia się w naturalny sposób – dodasz nowe filmy, które wcześniej nie istniały, inne ocenisz jeszcze raz przez pryzmat czasu. Możesz także ponownie ocenić niektóre filmy i zdać sobie sprawę, że zasługują na wyższe miejsce na liście niż wcześniej.

Mimo że nie można przewidzieć, jakie strony stracą (lub zyskają) na widoczności, to istnieje parę działań, zawsze zostaną odebrane pozytywnie przez Google.

Jak przygotować się do zmian algorytmu Google?

Po pierwsze i najważniejsze, należy skupić się na jakościowej i oryginalnej treści. Google zawsze będzie preferował strony z ekspercką treścią, która odpowiada na kwestie szukane przez użytkowników. Treści powinny być napisane rzetelnie, w sposób poprawny gramatycznie oraz pokazujący ekspercką wiedzę autora.

Po drugie, należy skupić się na budowaniu autorytetu domeny. Składa się na to wiele czynników – między innymi rozbudowane treści, czy też odpowiedni link building

Kolejną rzeczą jest odpowiednia optymalizacja strony pod względem technicznym. Czynniki takie jak szybkość strony, indeksacja odpowiednich stron, struktura strony, czy chociażby zainstalowanie plików sitemap.xml i robots.txt, które są odpowiednio skorygowane, jest podstawą. 

Wszystkie te aspekty są zawsze sprawdzane w audycie SEO, który wskazuje na najsłabsze aspekty strony i przedstawia aktualne rekomendacje oparte na wytycznych Google.

Chcesz dowiedzieć się, czy twoja strona jest odporna na zmiany w algorytmie Google? Napisz do nas!

 

Źródło: Twitter, Google Search Central

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Jestem współzałożycielem agencji i koordynuję prace całego zespołu. Poza SEO, posiadam wieloletnie doświadczenie w copywritingu oraz public relations. Mam nadzieję, że podobał Ci się mój artykuł. Z chęcią odpowiem na każde pytanie dotyczące naszej pracy oraz projektów. Zapraszam do kontaktu! kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj