Dodatkowe opłaty za GoogleAds od listopada 2020
Od 1 listopada 2020 roku Google wprowadziło obowiązkową dodatkową opłatę za wyświetlanie reklam na terenie Wielkie Brytanii, Austrii i Turcji.
Oznacza to, że niezależnie od kraju rozliczeniowego, dodatkowe opłaty zostaną naliczone za wszystkie reklamy wyświetlone w wyżej wymienionych krajach. Google uzasadnia nową opłatę zwiększonymi kosztami operacyjnymi w tych krajach.
Dodatkowe koszty za Google Ads – jak są naliczane i ile wynoszą?
Według informacji podanych przez Google, nowe opłaty naliczane są na podstawie wyświetleń lub kliknięć w reklamę na terenie trzech wymienionych wyżej państw.
Opłaty naliczane będą do kosztów kampanii jednorazowo po koniec każdego miesiąca lub, w przypadku płatności ręcznych, po całkowitym wykorzystaniu płatności.
Wysokość dodatkowej stawki różni się w zależności od kraju. W Turcji i w Austrii do każdej faktury dodawana będzie opłata w wysokości 5%. W Wielkiej Brytanii opłata ta będzie wynosić 2% budżetu.
Warto zauważyć, że w przypadku automatycznych płatności, dodatkowe opłaty będą brane pod uwagę przy ustalaniu proponowanego budżetu. Jeśli zdecydujemy się na płatności ręczne, to należy mieć świadomość, że dodatkowe opłaty wygenerowane podczas ostatniej kampanii zostaną pobrane z następnej wpłaty na konto.
Więcej informacji o naliczaniu dodatkowych opłat w zależności od kraju, można znaleźć tutaj ->https://support.google.com/google-ads/answer/9750227?hl=pl
Masz pytanie związane z prowadzeniem kampanii Google Ads? Napisz do nas!