Weryfikacja tożsamości reklamodawcy konta Google Ads
Google na początku roku postawił na podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ekosystemie reklamowym Google Ads.
W trosce o bezpieczeństwo użytkowników Google wprowadził nowy program weryfikacji tożsamości reklamodawców. Pozwoli on odbiorcom poznać jaka firma oferuje daną usługę lub produkt co za tym idzie zwiększy transparentność i świadomość.
Program weryfikacji reklamodawców to ujednolicony proces działalności biznesowej.
Reklamodawca po kliknięciu w rozwijany trójkąt tuż przy reklamie będzie miał możliwość zobaczyć Informacje o tej reklamie:
Reklama www.sociallama.pl
Ta reklama wyświetliła Ci się ze względu na następujące czynniki:
- Twoja przybliżona bieżąca lokalizacja według Google to:
- obszar, który według Google może Cię interesować (biorąc pod uwagę Twoje dotychczasowe działania);
- lokalizacje, które Google uzna za trafne na podstawie wyszukiwanych przez Ciebie haseł.
- Aktualnie wyszukiwane słowa
- Reklamę można również zablokować lub zgłosić do Google.
- Reklamodawcy, którzy reklamują się przez system Google Ads mogą spodziewać się od Google emaila z prośbą o potwierdzenie swojej tożsamości.
Kto może przejść proces weryfikacji ?
Proces weryfikacji konta Google Ads może przejść osoba z dostępem administracyjnym do konta.
O co poprosi Google, aby przejść proces weryfikacji?
Zdjęcia jednego z dokumentów:
- dowód osobisty
- prawo jazdy
- paszport
w przypadku cudzoziemców
- zezwolenie na pobyt
- wiza
Kolejny niezbędnym dokumentem, o który poprosi Google jest
- odpis z KRS (Krajowy Rejestr Sądowy)
lub
- odpis z CEIDG (Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej)
Koniecznie również będzie uzupełnienie:
- nazwy Firmy
- adresu
- kodu pocztowego
- miejscowości
Gdzie można sprawdzić stan weryfikacji konta?
Stan weryfikacji konta można sprawdzić w panelu Google Ads klikając na zakładkę „Narzędzia i ustawienia” – > „Płatności” – > „Weryfikacja reklamodawcy”. Po wypełnieniu i przejściu wszystkich kroków należy odczekać od 5 do 7 dni roboczych na zaktualizowanie informacji o weryfikacji konta.
Jeżeli Google stwierdzi, że weryfikacja wymaga dodatkowych informacji, reklamodawca zostanie powiadomiony o tym w emailu.
Cały proces weryfikacji odbywa się na koncie Google Ads i jest niezbędny, aby dalej móc korzystać z tej formy reklamy. Reklamodawcy mają 30 dni na rozpoczęcie procesu i kolejne 30 na jego ukończenie.
Proces w pierwszej chwili wygląda na dość skomplikowany, ale z doświadczenia można śmiało powiedzieć, że taki nie jest 🙂
Poniżej podsyłam link do supportu na oficjalnej stronie Google. Znajdują się tam informację rozszerzone
Centrum zasad Google Ads – Pomoc