Voice-over w Google Ads
Rozwój form reklamowych, które można wykorzystać w Internecie wyraźnie przyspiesza. Emisja reklam tekstowych lub bannerów graficznych w sieci już nie wystarcza w celu osiągnięcia celów kampanii reklamowej. Odbiorcy na tyle się do nich przyzwyczaili, że przestają je zauważać. Są to problemy, na które Google Ads stara się ciągle znajdować rozwiązania.
Rozbudowane formy reklamowe w Google Ads
Bardziej rozbudowane kreacje wymagają większych nakładów czasowych i finansowych przez co nie są dostępne dla wszystkich reklamodawców. Rozwiązania tych problemów można szukać w automatyzacji procesów tworzenia materiałów reklamowych. Google Ads ciągle rozwija narzędzia do automatycznego generowania elastycznych kreacji tekstowych i graficznych oraz tworzenia reklam wideo.
Ścieżka lektorska w Google Ads
W lipcu 2022 roku do wachlarza rozwiązań w tworzeniu treści reklamowych doszło nowe narzędzie voice-over czyli dodawanie ścieżki lektorskiej w reklamach wideo Google Ads. Działa ono w oparciu o generator zamieniający tekst pisany na mowę. Przygotowany materiał audio można na żywo dodać do wideo z uwzględnieniem odpowiedniego rozłożenia w czasie.
Przykładowe rozwiązania voice-over w Google Ads
Jednym z przykładów o którym pisze Google jest reklama firmy Sony. Wykorzystali oni lektora Google Ads do reklam o długości 15 i 30 sekund. Dodanie dźwięku pozwoliło zwiększyć o 25% rozpoznawalności reklamy oraz osiągnąć o 50% niższy koszt zainteresowania użytkownika. Materiał porównawczy zamiast lektora miał w tle uruchomioną jedynie ścieżkę muzyczną.
Reklamę tą można zobaczyć tutaj:
Jak dodać lektora do reklam Google Ads?
Proces dodawania lektora voice-over w kampaniach video jest dosyć prosty. Wystarczy przejść przez kilka kroków:
- Zaloguj się do konta Google Ads.
- Wejdź w Narzędzia i ustawienia.
- W dziale „Zasoby wspólne” wybierz „Bibliotekę zasobów”.
- Naciśnij „+” aby dodać nowy zasób, wybierz „Wideo”, a następnie „Dodawanie ścieżki lektorskiej”.
- Wybierz czy chcesz dodać lektora do filmu zamieszczonego na YouTube czy filmu z Biblioteki zasobów Google Ads. Następnie kliknij „Enhance video”.
- Wybierz lektora, dodaj teksty oraz ich ustawienia czasowe.
- Dopasuj wszystko odświeżając podgląd nagrania.
- Po sprawdzeniu wszystkiego „Utwórz film”.
- Wpisz jego nazwę oraz.
- Wybierz gdzie film ma zostać zamieszczony i prześlij nagranie.
Po przejściu przez te kroki nagranie powinno się znajdować w wybranym miejscu docelowym.
Ograniczenia lektora voice-over w Google Ads
Narzędzie do dodawania ścieżki dźwiękowej w nagraniach wideo Google Ads jest dobrym rozwiązaniem, ale tak jak większość narzędzi automatycznych ma pewne ograniczenia. To o czym należy pamiętać przy tworzeniu nagrania z lektorem Google Ads to:
- Maksymalna długość obsługiwanego wideo to 140 sekundy (2:20).
- Do wideo można dodać maksymalnie 5 nagrań lektora o długości 150 znaków.
- Lista obsługiwanych języków jest ograniczona. Obecnie skorzystać można z:
- angielskiego (w kilku wersjach),
- hindi,
- francuski,
- hiszpański,
- indonezyjski,
- malajski,
- mandaryński,
- filipiński,
- koreański,
- szwedzki.
Narzędzie to jest ciągle rozwijane i Google pisze już o pracach nad jego dalszym rozwojem tak więc niebawem będziemy mogli posłuchać nawet polskiego lektora w reklamach Google Ads.