Nowy Google „helpful content update”
18 sierpnia 2022 na twiterze zapowiedziano opublikowanie nowej aktualizacji algorytmu nazwanej “helpful content update”. W założeniu ma ona promować treści oryginalne, pomocne dla czytających pisane pod użytkownika a nie służące głownie zbieraniu ruchu z wyszukiwarki. Jest to nowy typ algorytmu o którym niewiele wiadomo. W opublikowanych przez Google wytycznych można znaleźć następujące rady:
- Skup się na treściach pisanych dla użytkowników
- Unikaj treści tworzonych pod wyszukiwarki
Google zakłada że docelowa strona ma w pełni odpowiadać na to czego on szuka i jakie wpisuje zapytanie do wyszukiwarki. Docelowa strona powinna wyczerpywać temat, skupiać się na temacie i w pełni odpowiadać na zadane przez użytkownika pytanie.
Update ma być wdrażany od początku przyszłego tygodnia. Podobnie jak inne potrwa około 2 tygodni. Jako pierwsze objęte zostaną anglojęzyczne i hiszpańskojęzyczne wersje wyszukiwarki. Do nas pewnie trafi z 2-3 tygodniowym opóźnieniem. Zmiany są globalne więc możemy spodziewać się zawirowań w wynikach wyszukiwania. Proces aktualizacji jest automatyczny i na systemie uczenia maszynowego i będzie korygowany w czasie. Wartościowana treść będzie na poziomie zapytań – stąd strony zawierające treści pisane „pod wyszukiwarkę” i „pod użytkownika” będą ocenianie per zapytanie. Po prostu treści słabe jakościowo będą niżej w wynikasz wyszukiwania a promowane będą te bloki z unikanymi i wartościowymi poradami.
więcej na stronie https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update