Top

Strona internetowa – ile kosztuje wykonanie strony oraz w co warto zainwestować przy jej tworzeniu?

SeoFly / Porady  / Strona internetowa – ile kosztuje wykonanie strony oraz w co warto zainwestować przy jej tworzeniu?
koszt strony www

Strona internetowa – ile kosztuje wykonanie strony oraz w co warto zainwestować przy jej tworzeniu?

Chcesz otworzyć sklep internetowy, a może myślisz nad prowadzeniem własnego bloga z poradami? A może chcesz pokazać swoją firmę i markę w sieci? Aby zaprezentować siebie i swoje działania w Internecie warto pomyśleć nad stworzeniem profesjonalnej strony internetowej. Jak zatem wybrać odpowiedniego wykonawcę i jaki jest koszt stworzenia strony internetowej? Na jaką domenę i hosting się zdecydować?

Oferty dotyczące tworzenia stron internetowych dostępne w sieci nie zawsze mogą w przejrzysty i zrozumiały sposób pomóc w wyborze właściwego wykonawcy. Odpowiednie podejście UX oraz UI w projektowaniu strony dopasowanej do potrzeb zarówno samego przedsięwzięcia jak i odbiorcy, to gwarancja sukcesu oraz pewność, że koszt wykonania strony internetowej będzie konweniował z niezbędnymi funkcjonalnościami online.

Strona internetowa i jej koszt

Często zastanawiamy się, jaki może być koszt stworzenia strony internetowej. Jaki budżet na to przeznaczyć? Wszystko zależy od tego, co chcemy pokazać na stronie, jakie funkcje uruchomić i jak bardzo nasza strona ma być rozbudowana.

Koszt strony internetowej może wynosić kilkaset złotych, ale może także oscylować w dziesiątkach tysięcy. Wszystko zależy od tego, jak bardzo złożona będzie struktura strony, jak dużo będzie zawierać funkcjonalności oraz jak złożony będzie proces technicznego przygotowania.

Aby prawidłowo oszacować te koszty, warto zasięgnąć porady eksperta w dziedzinie projektowania stron. Jeśli potrzebujemy bardziej zaawansowanej witryny, a nie mamy określonego odbiorcy, wskazane jest wykonanie badań fokusowych, które określą persony, bez których projektowana strona www może nie odnieść sukcesu.

Koszt wykonania najprostszej firmowej strony internetowej zaczyna się od 2000 zł netto. Wszystko zależy od tego, ile podstron ma mieć dana witryna oraz jakie funkcje chcemy zapewnić odbiorcy, który będzie z tej strony korzystał. Jeśli chcemy stosować formularze, newslettery, czy udostępniać sekcję z komentarzami internautów, cena będzie zawsze wyższa.

Jak zatem ocenić, czy wybór danej oferty i danego wykonawcy będzie sukcesem w postaci prawidłowo działającej strony internetowej? Co wpływa na cenę wykonania strony www?

Strona internetowa – o czym pamiętać przed podjęciem decyzji o jej wykonaniu?

Aby zamówić wykonanie strony internetowej, należy określić wszelkie oczekiwania względem witryny, a także przygotować listę funkcji technicznych, o które warto zadbać, projektując stronę www.

Strona internetowa – podstawowe oczekiwania i potrzeby właściciela witryny:

  1. Czy zależy nam jedynie na podstawowej widoczności w sieci i w związku z tym satysfakcjonować nas będzie strona główna, podstrona lub kilka podstron z ofertą oraz dane kontaktowe?
  2. Czy charakter prowadzonego biznesu wymaga szerszej prezentacji produktów lub usług, wraz ze szczegółowym opisem i zdjęciami?
  3. Jak bardzo nasza strona ma być rozbudowana? Jaką liczbę podstron przewidujemy?
  4. Czy będziemy prowadzić marketing automation i korzystać z formularzy?
  5. Czy chcemy umacniać swoją markę poprzez treści poradnikowe publikowane na blogu?

Strona internetowa – techniczne funkcjonalności witryny:

  1. Czy chcemy, aby strona była dostępna dla wszystkich internautów, czy też dla części z nich po zarejestrowaniu się i zalogowaniu?
  2. Czy chcemy umieścić interaktywną mapę Google oraz pokazać lokalizację firmy?
  3. Czy na stronie ma znaleźć się wyszukiwarka, filtrowanie i sortowanie?
  4. Czy chcemy, by użytkownicy mieli możliwość korzystania z kalkulatorów online, mogli pobierać wzory dokumentów lub przesyłać własne dokumenty z pośrednictwem strony?
  5. Czy strona będzie wymagała umieszczenia formularza kontaktowego/zgłoszeniowego?
  6. Czy chcemy, by witryna była zintegrowana z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook, LinkedIn, Instagram, czy YouTube?

Jeśli przygotowujemy się do rozmów na temat stworzenia strony i na powyższej liście nie umieścimy wszystkich pytań, a także nie znajdziemy na nie odpowiedzi, z pewnością grupa specjalistów, która będzie odpowiadała za stworzenie naszej strony, poruszy wymagane kwestie, takie jak, chociażby instalacja certyfikatu SSL, style CSS, buttony CTA, czy responsywność witryny.

Zebranie najważniejszych informacji oraz wytycznych będzie dużym ułatwieniem dla zespołu projektującego stronę internetową/

Strona internetowa – jak wybrać wykonawcę?

Wybierając wykonawcę strony internetowej, warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób prezentuje on własną ofertę, czy udostępnia swoje realizacje i ma rozbudowane portfolio. To pozwoli na zapoznanie się z witrynami Klientów, dla których strony zostały zaprojektowane. Ocenie można wówczas poddać styl, kolorystykę, funkcjonalność oraz wiele technicznych elementów, które zostały wdrożone przy danym projekcie.

Przy wyborze wykonawcy strony internetowej warto także wziąć pod uwagę stworzenie projektu graficznego. Ważne jest, by użytkownicy rozpoznawali Twoją markę i zapamiętali wizualne elementy strony. Na etapie projektowania zawsze jest możliwość dokonania zmian oraz zastosowania grafik, które podniosą walory estetyczne strony. Składając zamówienie na stworzenie strony, dobrze mieć własne przykłady stron internetowych, które są zbliżone do naszych oczekiwań oraz odpowiadają naszym potrzebom.

Wybierając wykonawcę, nie zapominajmy także o kwestiach prawnych. Wszystkie warunki omówione z wykonawcą strony internetowej powinny być zawarte w umowie, która określa zawsze rodzaj prac, termin realizacji oraz koszty.

Strona internetowa – jaki jest czas stworzenia strony www?

To, ile czasu potrzeba na realizację strony internetowej w zakresie UX oraz UI, zależy, jakie prace będą uwzględnione w umowie z dostawcą Twojej witryny. Najczęściej realizacja strony www zakłada poniższe elementy:

  1. Omówienie potrzeb i zebranie wytycznych.
  2. Przygotowanie oferty dedykowanej i podpisanie umowy.
  3. Przygotowanie projektów graficznych, jeśli będą one w umowie.
  4. Wdrożenie wszelkich elementów zgodnie z backlogiem oraz testy online.
  5. Udostępnienie strony użytkownikom.

Wskazane powyżej elementy będą się różniły w zależności od wielkości projektu oraz poszczególnych wymagań technicznych. Średnio jednak czas, w jakim należy oczekiwać rezultatów w postaci gotowej strony internetowej, to:

  1. Wizytówka firmy – czas realizacji około 1 tygodnia.
  2. Landing Page – czas realizacji od 1 do 2 tygodni.
  3. Strona firmowa z niewielką liczbą podstron i nieskomplikowanymi technikaliami – czas realizacji od 2 do 3 tygodni.
  4. Strona internetowa z dużą liczbą podstron i rozbudowanymi funkcjami technicznymi  – czas realizacji od 3 do 4 tygodni.
  5. Strona firmowa z katalogiem produktów lub usług  – czas realizacji od 3 do 4 tygodni.
  6. Strona typu e-commerce oraz blog  – czas realizacji od 4 do 6 tygodni.

Do czasu realizacji projektu związanego z budową strony internetowej należy zawsze dodać ewentualne opóźnienia wynikające z procesu akceptacji proponowanych pomysłów. Dlatego w przypadku jakichkolwiek uwag lub niejasności warto zapytać dostawcę o elementy, które budzą naszą wątpliwość.

Strony internetowe – jaki jest koszt wybranych stron internetowych?

Gdy mamy sprecyzowane potrzeby oraz wymagania w stosunku do naszej witryny, warto poprosić kilka firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych o przesłanie oferty. Łatwo wówczas porównamy poszczególne koszty realizacji wymaganych etapów projektu.

Jak wyglądają koszty stron internetowych w zależności od ich wielkości i zaawansowania technicznego? Poniżej przykłady z omówieniem.

Wizytówka firmy – ile kosztuje jej wykonanie?

Jeśli chcesz zaprezentować na stronie jedynie informacje na temat swojej działalności, podać podstawowe informacje o produktach lub usługach oraz podać dane kontaktowe, to wizytówka firmy będzie idealnym rozwiązaniem. Koszt wykonania wizytówki firmowej to 2 000 – 3 000 zł netto. Cena wykonania wizytówki firmowej wynika oczywiście od stopnia złożoności strony.

Landing Page – jaki jest koszt wykonania strony docelowej?

Jeśli chcesz wypromować konkretny produkt lub usługę postaw na dedykowaną stronę docelową, która skupi w sobie niezbędne informacje oraz pomoże w generowaniu leadów sprzedażowych. Landing Page sprawdza się w marketingu internetowym, dlatego stawiając na ten typ strony internetowej, przygotuj się na wydatek rzędu od 3 500 zł netto w górę. Skąd taka cena? Na stronach typu Landing Page wykorzystuje się bannery reklamowe oraz inne elementy zwiększające ruch, oraz generujące oczekiwane interakcje użytkowników witryny.

Landing page dla browarybydgoskie.pl

Landing page dla browarybydgoskie.pl

Strona firmowa – jak kształtuje się cena kompleksowego wykonania strony firmowej?

Kompleksowe wykonanie strony internetowej zakłada realizację projektu od A do Z, z uwzględnieniem projektu graficznego oraz wszelkich elementów technicznych zleconych w umowie. Najczęściej budowa takiej strony, poprzedzona analizą person, wymaga pracy większego zespołu, gdzie uwzględniane są wymogi UX/UI oraz proponowany jest obszar contentowy, który w przyszłości posłuży do lepszej indeksacji i pozycjonowania strony.

Bardzo często funkcjonalność kompleksowych stron firmowych pozwala na ich rozbudowę w późniejszym czasie. Dla dużych stron firmowych, z wieloma funkcjonalnościami oraz rozbudowaną strukturą i nawigacją, koszt ten oscyluje w przedziale 3 500 – 7 000 zł netto.

Strona firmowa z katalogiem produktów lub usług – jaka jest cena wykonania takiej strony?

Jeśli Twoją intencją jest wyłącznie prezentowanie na stronie internetowej oferowanych produktów lub usług bez możliwości ich zakupu, to masz możliwość stworzenia strony internetowej, na której udostępniony będzie dedykowany katalog. Zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej z katalogiem produktów lub usług wynosi od 4 000 do 10 000 zł netto.

Strona typu e-commerce – jak dużo kosztuje stworzenie strony ze sklepem internetowym?

Gdy w Twojej ofercie są produkty i usługi, które z powodzeniem sprzedajesz stacjonarnie, warto przenieść propozycje zakupów do Internetu. Warto także uruchomić samodzielny sklep internetowy, jeśli planujesz tego typu działalność. Najczęściej projektując stronę firmową, umieszcza się na niej specjalne zakładki pod sklep internetowy i blog. Taki układ zwiększa atrakcyjność witryny oraz zdecydowanie wpływa na pozycjonowanie strony. Koszty, jakie należy zainwestować w stronę ze sklepem i blogiem, to 7 000 zł – 15 000 zł netto, w zależności oczywiście od stopnia zaawansowania technologicznego strony.

Strona blog – ile kosztuje stworzenie strony pod bloga?

Gdy chcesz promować swoją markę osobistą lub własny biznes, warto rozważyć stworzenie bloga, dzięki któremu będziesz mógł docierać do swoich fanów/użytkowników z różnymi formami contentu. Koszty, jakie trzeba ponieść, decydując się na stworzenie bloga, to 2000 – 3000 zł netto.

Hosting i domena – dodatkowe koszty związane z prowadzeniem strony internetowej

Bardzo ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest fakt uiszczania corocznej zapłaty za utrzymanie strony, czyli koszt domeny internetowej oraz koszt hostingu, czyli opłaty za serwer. Koszty te wahają się odpowiednio, za utrzymanie domeny 50-150 zł rocznie, zaś hosting to cena 100-500 zł rocznie.

Mam już własną stronę internetową. Czy jeszcze muszę uwzględnić jakieś wydatki na jej utrzymanie?

Po zakończeniu wszelkich prac związanych z projektowaniem i uruchomieniem strony internetowej zawsze można dokonać zmian programistycznych, które ulepszą funkcjonowanie witryny lub też wpłyną na większą użyteczność podyktowaną przez wymagania internautów. Wszelkie modyfikacje na działającej już stronie to kwestia indywidualnych ustaleń, a ich wycena podyktowana jest zaawansowaniem prac oraz czasem pracy, jaki będzie poświęcony na realizację zlecenia. Koszty te wahają się od 130 do 200 zł netto za godzinę pracy programisty.

Dlaczego warto zainwestować w dobrą stronę internetową?

Gdy podejmujemy decyzję o wykonania strony internetowej, warto wybrać dobrego dostawcę usług, który profesjonalnie dokona oceny naszych potrzeb, pomoże w wyborze odpowiedniej witryny, zaproponuje niezbędne funkcjonalności oraz kompleksowo je wykona z możliwością dokonania zmian w późniejszych okresie, jeśli rozwój naszego biznesu będzie tego wymagał.

Jak już o tym pisaliśmy powyżej, koszty związane z wykonaniem stron internetowych są różne. Jednak najważniejszą wartością samą w sobie jest staranność wszelkich zleconych prac oraz profesjonalne podejście specjalistów pracujących nad Twoją stroną internetową. Dlatego też warto ponieść wyższe koszty związane ze stworzeniem strony, ponieważ mamy pewność, że będzie ona wykonana na najwyższym poziomie.

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Agencja SeoFly powstała w 2013 roku i jest częścią grupy marketingowej Good One. Podoba Ci się nasz blog? Zapisz się do naszego newslettera. Chcesz, abyśmy pomogli Ci wypromować biznes? Skontaktuj się ;-) kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj