Top

Koniec Universal Analytics — to już pewne

SeoFly / Newsy  / Koniec Universal Analytics — to już pewne
Google Analytics 4

Koniec Universal Analytics — to już pewne

Jak podaje oficjalny blog Google, w przyszłym roku Universal Analytics (UA) zostanie zastąpiony przez Google Analytics 4 (GA4). To korzystna zmiana, bowiem nowa wersja narzędzia jest zoptymalizowana pod kątem zmian w zachowaniach konsumentów na przestrzeni lat oraz uwzględnia potrzeby lepszej ochrony prywatności użytkowników.

 

Kiedy Universal Analytics przestanie działać?

 

Według oficjalnych danych 1 lipca 2023 r. GA przestanie przetwarzać nowe dane. Dostęp do danych archiwalnych będzie możliwy przez minimum 6 miesięcy. Warto wykorzystać ten czas na eksport danych historycznych, żeby nie stracić do nich dostępu. Z początkiem 2024 roku, dotychczasowe usługi staną się dla użytkowników niedostępne. Dokładna data nie jest jeszcze znana.

 

Nowe strony, czyli te utworzone po 14 października 2020 r.,  najprawdopodobniej działają już na GA4. Jeśli tak, jest, nic nie musisz robić. Jeśli chcesz sprawdzić obecną wersję Google Analytics? Kliknij TUTAJ. 

 

Co daje Google Analytics 4?

 

GA 4 jest skoncentrowany na użytkowniku, który na przestrzeni ostatnich lat surfuje po internecie, korzystając z różnorodnych urządzeń i platform. Działania cross-channel i cross-device będą mierzone dokładniej, dzięki nadawaniu konkretnego ID każdemu użytkownikowi. To rozwiązanie pomoże de duplikować i ujednolicić zbierane dane.

 

Ulepszone zostało śledzenie ścieżki od pozyskania klienta do konwersji. W GA4 zagłębianie się w zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej jest bardziej intuicyjne.

 

To tylko niektóre z możliwości, jakie daje GA4. Google wyszło naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, jeszcze lepiej prezentując dane odnośnie ich biznesów. Dane takie jak  informacje o rosnącym popycie na dany produkt, czy prognoza przychodów z danej grupy klientów, powoli na lepsze dostosowanie strategii firm do ciągle zmieniającego się rynku. Marketing w internecie nabiera nowego wymiaru.

 

Jeśli wciąż korzystasz z Universal Analytics, rekomendujemy zapoznanie się z rozwiązaniem analitycznym nowej generacji — Google Analytics 4, który niebawem zastąpi obecną wersję Google Analytics. Zapewni to ciągłość w gromadzeniu danych. Google sugeruje, żeby równolegle z UA, korzystać z GA4 i powoli oswajać się z nowymi technologiami, jakie oferuje Google.


Śledzę newsy z branży i dbam o regularne poszerzanie swojej wiedzy z zakresu pozycjonowania stron. Pozwala mi to na trafne dopasowanie strategii i realizację indywidualnych celów każdego z moich klientów, aby wspólnie osiągać założone cele.

1Komentarz
  • Bialystok
    21 marca 2022 o 22:40

    Jestem pod wrażeniem tego, jak został przedstawiony temat w artykule. Wchodząc na stronę liczyłem, że uda mi się dowiedzieć czegoś więcej i się nie zawiodłem. Czytając podobne wpisy w sieci można się pogubić…

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.