
Dlaczego treści na stronie internetowej mają duże znaczenie dla SEO?
Tworzenie interesujących i przydatnych treści zgodnych z zasadami SEO jest jedną z najważniejszych czynników, które wpływają na dobrą widoczność strony. Sam Google, w swoim przewodniku SEO, podkreśla, że bez dobrze napisanych treści witryna nie ma szans na dobrą pozycję.
Jakie powinny być teksty na stronie, aby pomogły one w pozycjonowaniu w Google? Na czym dokładnie polega ich optymalizacja? Wszystkiego dowiecie się z naszego tekstu.
Dlaczego Google stawia na jakościowe treści na stronie?
Gdy użytkownik wpisuje pewną frazę w internecie, to zadaniem algorytmu Google jest pokazanie najbardziej odpowiednich stron. Jeśli więc chcemy, aby nasza witryna miała wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, tekst musi być napisany pod użytkownika i powinien odpowiadać na jego zapytanie.
Jednak teksty powinny być również napisane przy uwzględnieniu zasad SEO. Nie oznacza to jednak, że teksty mają być pisane “pod wyszukiwarkę”. Ważne jest znalezienie odpowiedniego balansu oraz niezapominanie o tym, że na końcu całego procesu pozycjonowania chodzi o jakościową konwersję, która (po tym, jak użytkownik trafi na stronę) jest uzależniona przede wszystkim od tego, co znajduje się na stronie.
Czytaj więcej: Co to jest SEO i dlaczego go potrzebujesz?
Jak napisać teksty na stronie, aby miały one dobry wpływ na pozycjonowanie w Google?
Jeszcze dekadę temu standardem było tworzenie tekstów przepełnionych słowami kluczowymi, które były zupełnie nieczytelne dla użytkownika. Sprawiało to, że źródła z internetu były uważane za mało rzetelne. Google wyciągnął lekcję i obecnie premiowane są teksty, które przede wszystkim odpowiadają na zapytania.
Jednak nie oznacza to, że takie treści nie muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Na szczęście, wytyczne do optymalizacji tekstów często pokrywają się z metodami poprawiającymi czytelność tekstu dla użytkowników. Poniżej przedstawiamy parę podstawowych zasad, o których warto pamiętać przy tworzeniu treści na strony internetowe.
1. Zadbaj o dobrą czytelność tekstu
Po pierwsze, tekst być schludnie napisany. Użytkownikom, jak i robotom Google, zależy na treściach dobrze zredagowanych oraz starannie sformułowanych. Nie zalecane jest również dodawanie zdjęć, czy filmików w treści (chyba, że ma to uzasadnienie merytoryczne).
Ważną częścią ułożenie tekstu są nagłówki Hx. Pozwalają one na podzielenie tekstu na mniejsze części, są też świetnym miejscem do umieszczanie słów kluczowych. Należy też pamiętać, że nagłówki Hx powinny być ułożone hierarchicznie.
2. Użyj odpowiednich słów kluczowych.
Dodanie fraz kluczowych do tekstu pozwala przede wszystkim na wskazanie Google, o czym jest nasz tekst. Odpowiednie i naturalne nasycenie tekstów interesującymi nas frazami kluczowymi pozwala nie tylko na przyciągnięcie użytkownika, ale również na pozycjonowanie strony pod konkretne frazy.
Należy unikać przesadnego nasycenia tekstu frazami lub wstawiania niepotrzebnych słów kluczowych.
3. Zadbaj o unikalność i dobrą merytorykę tekstów.
Jednym z największych błędów, jakie można popełnić przy tworzeniu tekstów na stronę, jest przekopiowanie ich z innych podstron. Skutkuje to bardzo szybkim spadkiem widoczności całej strony, który trudno jest odrobić.
Kiepskim rozwiązaniem jest również używanie automatycznych generatorów tekstów. Google potrafi rozpoznać, czy tekst powstał przez człowieka, czy przez automat.
Co więcej, użycie “mieszarek” sprawia, że zadbanie o wysoką merytorykę tekstów jest praktycznie niemożliwe. Teksty powinny nieść pewna wartość dla użytkowników oraz napisane poprawnie pod względem ortograficznym i stylistycznym. Nie wolno również zapominać o długości tekstu – treści za krótkie mogą być uznane dla algorytmu Google za mało wartościowe; za to treści za długie mogą być szybko porzucane przez użytkowników.
Jakościowe treści zawsze wygrywają.
Tworzenie wartościowych treści na stronie jest trudne i wymaga czasu. Jednak przyłożenie się i dokładne zaplanowanie tego procesu zawsze przynosi korzyści. Jeśli chcesz, aby twoja strona była widoczna oraz generowała zainteresowanie użytkowników, to zainwestowanie w rozwój eksperckich treści na stronie jest rzeczą konieczną.
Nie wiesz, jak się zabrać za tworzenie jakościowych tekstów? Zapoznaj się z naszą ofertą strategii content marketingowej.
Artykuł powstał we współpracy z AdPublica.pl