Top

Zmiany i ograniczenia w reklamach medycyny estetycznej w sieci

SeoFly / Google Ads  / Zmiany i ograniczenia w reklamach medycyny estetycznej w sieci
Zmiany i ograniczenia w reklamach medycyny estetycznej w sieci

Zmiany i ograniczenia w reklamach medycyny estetycznej w sieci

Nowy rok przyprawił o wielki ból głowy właścicieli firm z branży usług medycznych, a chodzi tu o możliwości reklamowania, a tak naprawdę o ich brak.

Nowelizacja ustawy o reklamie usług medycznych

Od 1 stycznia 2023 roku weszła w życie nowelizacja ustawy, na mocy której niedozwolone jest promowanie wyrobów medycznych stosowanych w medycynie estetycznej.

W związku z wchodzącą w życie nowelizacją ustawy – internet, social media jak i media tradycyjne będą pozbawione reklam zabiegów laserowych, sprzętu i produktów specjalistycznych z zakresu wyrobów medycznych. W istocie zakaz dotyczy również działalności ifluenserów.

Właściciele klinik i salonów piękności muszą szczególnie uważać, aby produkty, których mogą używać lekarze nie były przedmiotem komunikacji reklamowej kierowanej do użytkownika.

Doradcy i specjaliści zwracają uwagę i podkreślają, iż reklama to zachęta do skorzystania z usług, prezentacja urządzeń jak i ich efektów po zabiegach. Dlatego jest też mowa o zdjęciach sprzed i po zabiegu.

Niedostosowanie się do nowych przepisów i ich nieprzestrzeganie będą podlegały karom nawet do dwóch milionów złotych.

Czy obostrzenia dosięgnął wszystkich?

Musimy jeszcze wspomnieć o ważnej kwestii dla tych podmiotów. Wszyscy, którzy reklamowali swoje produkty przed końcem 2022 roku mają czas do 30 czerwca 2023 roku, aby dostosować reklamy promujące jak i strony internetowe do aktualnych przepisów prawnych.

„Działania reklamowe (spoty, plakaty, billboardy, ulotki), o treści, która była choć raz rozpowszechniona przed 1.01.2023 r., nie podlegają ocenie z perspektywy nowych przepisów ustawy i wydanego na jej podstawie rozporządzenia w sprawie reklamy wyrobów medycznych. Oznacza to, że jeżeli dany komunikat (konkretny telewizyjny spot reklamowy, konkretna ulotka, strona internetowa itp.), który rozpowszechniono choć raz przed 31.12.2022 r., nie jest zgodny z nowymi wymaganiami reklamowymi przewidzianymi w ustawie, to reklamodawca nie poniesie odpowiedzialności prawnej do 30.06.2023 r.”

Jak przygotować się na zmiany w reklamie usług medycznych?

Prawo ochrony publicznego zdrowia podlega rygorystycznym przepisom, ale mamy szansę pokazać się klientom na parę innych sposobów, np. tworząc profil w mediach społecznościowych. Można tam publikować treści wartościowe i merytoryczne, które pomogą użytkownikowi (czytelnikowi) rozwiązać jego problemy.

Jeżeli strona internetowa w branży beauty czy strona kliniki medycyny estetycznej będzie odpowiednio dopasowana to wizytówka Google będzie kolejnym narzędziem do zwiększenia ruchu. Informacje zawarte w wizytówce Google związane z godzinami otwarcia i lokalizacją na pewno będą pomocne.

Podsumowując, jest to twardy orzech do zgryzienia, ponieważ reklamy nie będą mogły zawierać w wielkim skrócie:

  • zachęty i nakłaniania do korzystania z zabiegów medycznych
  • obietnic, skuteczności, informacji o metodach i czasie leczenia
  • informacji o nazwie sprzętu i jakości

Udostępnij

Certyfikowany specjalista Google Ads z ponad 9-letnim doświadczeniem. Zajmuje się budowaniem strategii, prowadzeniem i optymalizacją kampanii reklamowych.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.