UX na jeszcze wyższym poziomie. Oto kilka poprawek, o które prosi Twoja strona internetowa
Nie musisz być doświadczonym marketerem, aby wiedzieć, że UX (czyli odczucia potencjalnych Klientów po odwiedzeniu strony internetowej) stanowi kluczowy aspekt współczesnej reklamy w sieci. Prowadzisz własne przedsiębiorstwo i indywidualna domena służy Ci jako podstawowe narzędzie marketingowe? Wprowadź tam kilka istotnych zmian. Zagwarantujesz sobie tym samym wyższe pozycje w rankingu Google oraz możliwość posiadania estetycznej, sprawnej i pozbawionej popularnych błędów wizytówki online. Twoi przyszli partnerzy biznesowi będą zadowoleni.
Rola współczynnika user experience w pozycjonowaniu stron internetowych? Jest ogromna!
Sposób oddziaływania SEO na UX oraz odwrotnie – user experience na SEO jest dzisiaj tożsamy. Właściwie ciężko sobie wyobrazić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych bez zadbania o wyłącznie pozytywne odczucia internautów, odwiedzających prowadzony przez Ciebie serwis. Na szczególną uwagę zasługuje kwestia poprawienia podstawowych czynników UX. Szybkość portalu firmowego, odpowiednie formatowanie znajdujących się tam treści oraz sposób wykonania całej strony internetowej przedsiębiorstwa to tylko kilka wytycznych uwzględnianych nie tylko przez algorytm wyszukiwarki, ale również przez samych potencjalnych Klientów.
Niech PageSpeed zaświeci się na zielono. Odetchnie algorytm, UX oraz potencjalny Klient
Aby dokładnie zrozumieć kwestię konieczności regularnego kontrolowania współczynników szybkości strony, warto na kilka chwil zamienić się rolami i postawić się w sytuacji Klienta. Zbyt długie oczekiwanie na pełne uruchomienie najważniejszych informacji konkretnego portalu może doprowadzać do szału – dosłownie. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie każda upływająca sekunda jest na wagę przysłowiowego złota. Nikogo więc nie może już dziwić fakt, że PageSpeed stanowi w tej chwili podstawowy aspekt UX na stronie internetowej oraz jeden z najważniejszych czynników rankingowych dla algorytmów Google. W dobie tak dużego rozwoju technologicznego, powolnie działające serwisy firmowe tylko zachęcają potencjalnych Klientów do zweryfikowania oferty przygotowanej przez konkurencję. Nie chcesz stracić przyszłego partnera biznesowego? Już teraz odwiedź narzędzie PageSpeed Insights i zobacz, na jakich polach wymagana jest interwencja. Co dokładnie wpływa na obciążenie portalu? Przede wszystkim źle zoptymalizowane grafiki oraz zbyt długie kody HTML, CCS bądź JavaScript. Skróć je
Formatowanie treści pod algorytm wyszukiwarki oraz oczekiwania Klientów.
Dobrze napisany content zadba o pozytywne odczucia internautów
Poprawnie zoptymalizowany UX dotyczy również wszelkiego rodzaju treści umieszczanych na firmowych portalach internetowych. W jaki dokładnie sposób możesz zachęcić użytkowników do dłuższego pozostania wewnątrz serwisu? To bardzo proste! Wystarczy, że zadbasz o odpowiednie formatowanie wszystkich artykułów, wpisów blogowych czy chociażby informacji produktowych, które umieszczasz w sklepie internetowym. Ogólnoprzyjęte zasady UX mówią jasno – im lepiej oraz im czytelniej przygotowana strona, tym większa szansa na pozytywne zaskoczenie Klientów. Zadowolony internauta to osoba skora do podejmowania decyzji konsumenckich. Proponowane przez Ciebie teksty powinny charakteryzować się poprawną polszczyzną, wyszczególnieniem nagłówków H1 i H2 czy racjonalną gospodarką słowami kluczowymi. Tworząc artykuł należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby był on napisany nie tylko pod wygórowane wymagania stawiane przez wyszukiwarkę Google. Finalnym Klientem zawsze jest internauta. Pisz dla niego!
Tylko strona główna? Niekoniecznie! Zaproś potencjalnego Klienta wgłąb swojego serwisu
Wśród obowiązkowych punktów UX do poprawy na Twoim serwisie firmowym trzeba jeszcze wyszczególnić sposób budowy całego portalu. Jeśli swoją uwagę skupiłeś tylko na stronie głównej, z całą pewnością popełniłeś jeden z najpopularniejszych błędów. Współczesny Klient oczekuje od Ciebie profesjonalizmu na każdym kroku. Bezproblemowy powrót do strony głównej z dowolnie wyświetlanej zakładki, rozbudowany opis przedsiębiorstwa, sekcja bezpośredniego kontaktu – tak powinien wyglądać idealnie zaprojektowany pod względem UX serwis.
Umiejętne połączenie UX z SEO, czyli sposób na zmaksymalizowanie dotychczasowych zysków
Podsumowując. Skuteczne SEO bez uwzględnienia czynników user experience to rzecz niezwykle ciężka do wykonania. O efektywności działań reklamowych w internecie stanowi bowiem nie tylko doświadczenie oraz indywidualne umiejętności marketerów. Istotną rolę w całym procesie odgrywa także potencjalny Klient – użytkownik sieci. Jego maksymalne zadowolenie powinno przyświecać jako podstawowy cel każdej kampanii. Dlaczego? Przestrzegając jasno określonych zasad dobrego UX otwierasz przed sobą drzwi do biznesowego raju. Rosnąca renoma wśród grupy docelowej i finalne mnożenie dochodów. Tak wygląda wierzchołek góry lodowej, sukcesu w reprezentowanej przez Ciebie branży. Jakie jest jego przeciwieństwo? Brak wdrażania podstawowych kwestii UX na firmowych stronach internetowych może skończyć się zasileniem budżetów groźnej konkurencji.
Wpis gościnny przygotowany przez firmę AFTERWEB