Top

Sztuczna inteligencja w copywritingu

SeoFly / Baza Wiedzy  / Sztuczna inteligencja w copywritingu
Sztuczna inteligencja w copywritingu

Sztuczna inteligencja w copywritingu

 

Co to jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja, czyli z angielskiego artificial intelligence określana jest skrótem AI. Termin ten stworzył John McCarthy — amerykański informatyk, który został laureatem nagrody Turinga, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie informatyki.

Sztuczna inteligencja w coraz większym stopniu wkrada się w nasze życie. Często nawet nie mamy świadomości, że pomaga nam każdego dnia. Samo wyszukiwanie informacji w internecie czy dokonywanie zakupów online, zawdzięczamy właśnie sztucznej inteligencji. Świat systemów naśladujących ludzki mózg rozwija się w zastraszającym tempie.

Chińczycy ogłosili niedawno, że najwyższe stanowisko kierownicze w firmie NetDragon Websoft obejmie humanoidalny robot obdarzony sztuczną inteligencją. Człowiek będzie jedynie przydatnym narzędziem, pomagającym podejmowaniu decyzji1. Jak widać, rozwój technologiczny sprawił, że człowieka można zastąpić maszyną. Istnieje ryzyko, że niektóre zawody przestaną istnieć.

 

Jak AI pisze teksty?

 

GPT-3 to model uczenia maszynowego, z którego obecnie najczęściej używa się na potrzeby automatycznego tworzenia treści. Wystarczy zadać pytanie, a tekst powstanie na naszych oczach w błyskawicznym tempie.

 

Jak wiadomo, po aktualizacji algorytmu, Google zwraca większą uwagę na wartość merytoryczną artykułów, aby dostarczać użytkownikom jak najlepszej jakości treści, które odpowiada na ich pytania. Era tak zwanych clickbaitów powoli dobiega końca. Czy treści tworzone przez maszyny będą wartościowe pod kątem pozycjonowania? Czas zweryfikuje.

 

Czy AI zastąpi człowieka w pisaniu treści?

 

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić copywriterów? Zdaniem niektórych ekspertów jest to możliwe, ponieważ AI może analizować duże ilości danych i wyciągać z nich wnioski dotyczące tego, jakie treści są najbardziej skuteczne. Inni z kolei twierdzą, że copywriterzy nie mają się czego obawiać, ponieważ to właśnie ich kreatywność i umiejętność tworzenia interesujących i angażujących tekstów sprawia, że są oni niezastąpieni.

 

Jak jest naprawdę?

 

Na ten moment generatory tekstów dopiero się uczą. Przy dłuższych tekstach zdarzają się drobne błędy językowe, powtórzone zdania czy nieprawdziwe fakty. W związku z tym kontrola człowieka jest niezbędna, aby stworzyć poprawny merytorycznie i językowo content. Zwłaszcza przy tak trudnym języku, jak Polski, mechanizm tworzenia treści jest mocno niedoskonały. Dlatego nie można mu ufać całkowicie. Warto tutaj wspomnieć, że nauka czy wiedza maszyn (o ile można to tak nazwać) w niektórych narzędziach do tworzenia contentu zatrzymała się na pewnym etapie i nie skanuje już nowych treści powstających w internecie – stąd mogą pojawić się błędy merytoryczne.

 

Czy sztuczna inteligencja może pomóc copywriterom pisać teksty?

 

Słowo „pomóc” jest tutaj kluczowe. Obecnie narzędzia do kreacji treści są świetnym rozwiązaniem gdy, nie wiemy, jak zacząć pisać artykuł czy szukamy inspiracji jak podejść do danego tematu.

Przykład:

sztuczna inteligencja przyklad

 

Jak widać, AI potrafi stworzyć całkiem ciekawą treść, choć nie jest ona najwyższych lotów. Wymaga drobnej korekty i dalszego rozwinięcia, co pozwoli stworzyć sensowną pod kątem merytorycznym treść. To dobry krok, aby się zainspirować. Narzędzia, które tworzą tekst, mogą okazać się bardzo pomocne przy pracy copywriterów.

 

Żeby być w porządku, informuję, że jeden z akapit został napisany przez sztuczną inteligencję, tworzącą treści 🙂 Zgadniesz który?

https://www.focus.pl/artykul/robot-sztuczna-inteligencja-na-stanowisku-ceo
Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Śledzę newsy z branży i dbam o regularne poszerzanie swojej wiedzy z zakresu pozycjonowania stron. Pozwala mi to na trafne dopasowanie strategii i realizację indywidualnych celów każdego z moich klientów, aby wspólnie osiągać założone cele.

Brak komentarzy

Skomentuj