Piętnasty SEMcamp za nami
24 kwietnia w auli im. prof. Lecha Falandysza na uczelni Łazarskiego odbył się kolejny SEMcamp. Pojawiła się na nim i ekipa SeoFly. Nic dziwnego z, bo program prezentował się naprawdę ciekawie nie tylko zresztą dla działu PPC, ale również SEO.
Cezary Glijer i jego „biały kapelusz”
Choć jego prezentacja „Trochę ponad 10 SEO porad dla Webmasterów od Google na 2014 rok” nie była pierwsza, to zdecydowanie Cezary Glijer skradł cały show. Udało mu się bowiem podczas swego wystąpienia połączyć w spójną całość element, nazwijmy go tak, ludyczny ze sporą dawką solidnej wiedzy na temat tego, co w tym roku w tym całym SEO „piszczy i piszczeć będzie”.
W tworzeniu show pomagał mu biały kapelusz (cylinder?) na głowie, bo jak Cezary sam stwierdził w SEO jest raczej po „jasnej stronie mocy”, oraz butelki chilijskiego wina do wygrania dla „aktywnych”, natomiast część merytoryczną wspierał Matt Cutts – choć video z tym, jak udaje, hm…, dinozaura raczej należałoby zaliczyć do części ludycznej. J
Mariusz Gąsiewski i Przemek Modrzewski, czyli co ci od PPC lubią najbardziej
Mariusz Gąsiewski i Przemek Modrzewski tradycyjnie już przygotowali na kolejny SEMcamp solidne „pigułki” z wiedzą na temat wybranych aspektów prowadzenia kampanii PPC w Google AdWords.
Mariusz zajął się kwestią kierowania kampanii na urządzenia mobilne. Nie była to zdecydowania „lekcja” dla początkujących, ale klarowność wykładu oraz zaprezentowane przykłady na pewno będą bardzo pomocne dla osób, które zechcą pogłębić swoją wiedzę na ten temat.
Z kolei Przemek skoncentrował się na remarketingu w wyszukiwarkach (RLSA), który, podobno, jest mocno niedoceniany przez osoby prowadzące kampanie AdWords. A to błąd, bo, według zapewnień prowadzącego prezentację, przy dobrze skonstruowanej kampanii możemy liczyć na spore profity. Wystarczy trochę analityki i koncentracji na podstawowych celach, jakie chcemy osiągnięć (tzw. podejście niemieckie do sprawy :).
Zmierzmy się na SEMcampie z Universal Analytics
To tytuł prezentacji Pawła Matkowskiego (Regional Google Analytics Expert from Google). Solidna dawka wiedzy na temat tego, czym było, czym aktualnie jest i czym ma być docelowo Analytics Universalis. Dużo szczegółów technicznych, które dla przeciętnego użytkownika tego systemu statystycznego Google’a zapewne nie były w pełni zrozumiałe, ale dla „hard userów” z pewnością stanowiły spory asumpt do ich pracy z Analytics.
Jak robiąc znacznie mniej uzyskać znacznie więcej?
Tytuł prezentacji Grzegorza Mogilewskiego mówi sam za siebie. Każdy by chciał, nie tylko uczestnicy SEMcampu.
Jak się okazuje dzięki zasadzie Pareto jest to możliwe. Ponieważ 80% naszych zysków/przychodów jest generowanych przez 20% naszych klientów, to powinniśmy w naszej pracy skoncentrować się właśnie na nich. Rzecz możemy rozszerzyć i na inne dziedziny naszego życia.
Ponoć działa.
Paweł Bąk
Specjalista SEM(camp)