
Szkolenie z Google Analytics
W dniach 29-30 V bieżącego roku odbyły się kolejne szkolenia z cyklu Akademia Google, na które „wystawiliśmy nasz zespół” (100% składu). Tym razem poszerzaliśmy swą wiedzę i doskonaliliśmy nasze umiejętności z analityki webowej. Rzecz jasna, narzędziem, „na którym pracowaliśmy” było Google Analytics.
Szkolenie prowadzili Mariusz Michalczuk oraz Kamila Szklarz obydwoje z Conversion.
Dzień pierwszy
Tradycyjnie już pierwszy dzień był poświęcony zagadnieniom podstawowym. W tym przypadku były to następujące kwestie:
– co warto mierzyć w GA?
– instalacja oraz prawidłowa konfiguracja Google Analytics
– pojęcia, metryki oraz wskaźniki w GA
– przykłady użycia
Dzień drugi
Drugi dzień szkolenia był poświęcony zaawansowanym sposobom wykorzystania GA w analityce webowej. Obejmowało ono następujące zagadnienia:
– przegląd zaawansowanych funkcjonalności GA
– sposoby ich wykorzystania w praktyce
– tips and tricks
– jak w praktyce ocenić efektywność naszych kampanii?
Wrażenia
Samo szkolenie było przygotowane znakomicie pod względem doboru i sposobu prezentacji. A że przy tym zarówno Mariusz Michalczuk, jak i Kamila Szklarz, okazali się być osobami kontaktowymi (wbrew obawom, że skoro analitycy, to pewnie niezbyt otwarci), to ze szkolenia można było na prawdę wynieść bardzo duży zasób wiedzy i tej teoretycznej, i tej praktycznej.