Top

Akademia Google Partners: szkolenie produktowe

SeoFly / Newsy  / Akademia Google Partners: szkolenie produktowe

Akademia Google Partners: szkolenie produktowe

Szkolenia to dobra rzecz, a te prowadzone przez certyfikowanych trenerów  w ramach Akademii Google Partners nawet bardzo dobra. I nie chodzi tu tylko o hostessy, które obsługiwały  jej ostatnią odsłonę (17-18.03.2014 Warszawa), choć zdecydowanie, jak będąca na szkoleniu delegacja SeoFly stwierdziła zgodnie, stanowiły one jej niezaprzeczalny walor, lecz przede wszystkim o ogromną dawkę wiedzy o Google AdWords podaną w przystępny i łatwo przyswajalny sposób.

(Poznański) iSurvival z Maćkiem Lewińskim

Pierwszy na „ring” wszedł Maciek Lewiński i bez ogródek przyznał, że jest z… Poznania, co może nie jest niczym złym samo w sobie, natomiast mocno się przekłada na decyzje zakupowe („remontowałem mieszkanie przez dwa lata, bo szukałem pralki w odpowiedniej cenie przez kilka miesięcy”) oraz sposób prowadzenia szkolenia. Sala to, oczywiście, podchwyciła i nie dała mu zapomnieć „skąd jego ród” już do końca dnia.  ?

Ale wracając do meritum… Podczas jego prezentacji dowiedzieliśmy się między innymi:

  • Co to jest ZMOT (Zero Moment of Truth) i dlaczego jest tak ważny dla kampanii PPC prowadzonych w obszarze e-Commerce.
  •  Dlaczego lista remarketingowa nie powinna być długa, a jej żywotność nie powinna przekraczać trzech dni (dla kampanii prowadzonych w obszarze e-commerce).
  • Jak warto podzielić sobie słowa kluczowe w prowadzonej przez nas kampanii ze względu na ich skuteczność (gwiazdy, „dojne krowy”, „w sumie nie wiadomo”, „kule u nogi”).
  • Jak analizować skuteczność kampanii za pomocą Google Analytics (na jakie parametry zwracać uwagę oraz jak przygotowywać raporty niestandardowe).
  • Oraz że mąka dzieli się na mąkę i mąkę orkiszową oraz że nie powinno się po ta ostatnią posyłać faceta do sklepu, bo w ten sposób można mu tylko krzywdę zrobić… ? .

Leszek Krupa – siła spokoju

Zupełnie inną prezentację niż Maciek, przynajmniej jeśli chodzi o styl prowadzenia, miał Leszek Krupa. Było spokojniej  i mniej energetycznie niż w przypadku poprzednika, co jednak nie oznacza, że również mniej ciekawie.

Leszek skupił się na nieco innych aspektach prowadzenia kampanii AdWords, mianowicie:

  • Pokazał jak można pracować nad poprawą Wyniku jakości oraz co tak naprawdę o nim wiemy i czego nie wiemy (Google nie odsłania przed nami swych „wszystkich tajemnic” w tym zakresie)
  • Podrzucił prosty patent na codzienne monitorowanie QS nawet setek fraz (skrypt).
  • Opowiedział jak to jest z Wynikiem jakości w kampaniach GDN.
  • Pokazał jak zbudować i zoptymalizować kampanię w PLA (od końca roku, gdy Google uruchomił tę usługę, zdążyło się w tym zakresie już sporo zmienić).
  • Przedstawił jak działa dynamiczny remarketing i gdzie oraz kiedy warto go stosować.

Szkolenie produktowe z Analytics już wkrótce…

Mówiąc krótko: warto było. Dlatego też z niecierpliwością czekamy na następną odsłonę Akademii Google Partners, która będzie miała miejsce pod koniec kwietnia bieżącego roku, a będzie dotyczyła Analytics.

Paweł Bąk

Specjalista SEM


Jestem współzałożycielem agencji i koordynuję prace całego zespołu. Poza SEO, posiadam wieloletnie doświadczenie w copywritingu oraz public relations. Mam nadzieję, że podobał Ci się mój artykuł. Z chęcią odpowiem na każde pytanie dotyczące naszej pracy oraz projektów. Zapraszam do kontaktu! kom. 510796217 mail. korneliusz@seofly.pl

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.