Akademia Google Partners: szkolenie produktowe
Szkolenia to dobra rzecz, a te prowadzone przez certyfikowanych trenerów w ramach Akademii Google Partners nawet bardzo dobra. I nie chodzi tu tylko o hostessy, które obsługiwały jej ostatnią odsłonę (17-18.03.2014 Warszawa), choć zdecydowanie, jak będąca na szkoleniu delegacja SeoFly stwierdziła zgodnie, stanowiły one jej niezaprzeczalny walor, lecz przede wszystkim o ogromną dawkę wiedzy o Google AdWords podaną w przystępny i łatwo przyswajalny sposób.
(Poznański) iSurvival z Maćkiem Lewińskim
Pierwszy na „ring” wszedł Maciek Lewiński i bez ogródek przyznał, że jest z… Poznania, co może nie jest niczym złym samo w sobie, natomiast mocno się przekłada na decyzje zakupowe („remontowałem mieszkanie przez dwa lata, bo szukałem pralki w odpowiedniej cenie przez kilka miesięcy”) oraz sposób prowadzenia szkolenia. Sala to, oczywiście, podchwyciła i nie dała mu zapomnieć „skąd jego ród” już do końca dnia. ?
Ale wracając do meritum… Podczas jego prezentacji dowiedzieliśmy się między innymi:
- Co to jest ZMOT (Zero Moment of Truth) i dlaczego jest tak ważny dla kampanii PPC prowadzonych w obszarze e-Commerce.
- Dlaczego lista remarketingowa nie powinna być długa, a jej żywotność nie powinna przekraczać trzech dni (dla kampanii prowadzonych w obszarze e-commerce).
- Jak warto podzielić sobie słowa kluczowe w prowadzonej przez nas kampanii ze względu na ich skuteczność (gwiazdy, „dojne krowy”, „w sumie nie wiadomo”, „kule u nogi”).
- Jak analizować skuteczność kampanii za pomocą Google Analytics (na jakie parametry zwracać uwagę oraz jak przygotowywać raporty niestandardowe).
- Oraz że mąka dzieli się na mąkę i mąkę orkiszową oraz że nie powinno się po ta ostatnią posyłać faceta do sklepu, bo w ten sposób można mu tylko krzywdę zrobić… ? .
Leszek Krupa – siła spokoju
Zupełnie inną prezentację niż Maciek, przynajmniej jeśli chodzi o styl prowadzenia, miał Leszek Krupa. Było spokojniej i mniej energetycznie niż w przypadku poprzednika, co jednak nie oznacza, że również mniej ciekawie.
Leszek skupił się na nieco innych aspektach prowadzenia kampanii AdWords, mianowicie:
- Pokazał jak można pracować nad poprawą Wyniku jakości oraz co tak naprawdę o nim wiemy i czego nie wiemy (Google nie odsłania przed nami swych „wszystkich tajemnic” w tym zakresie)
- Podrzucił prosty patent na codzienne monitorowanie QS nawet setek fraz (skrypt).
- Opowiedział jak to jest z Wynikiem jakości w kampaniach GDN.
- Pokazał jak zbudować i zoptymalizować kampanię w PLA (od końca roku, gdy Google uruchomił tę usługę, zdążyło się w tym zakresie już sporo zmienić).
- Przedstawił jak działa dynamiczny remarketing i gdzie oraz kiedy warto go stosować.
Szkolenie produktowe z Analytics już wkrótce…
Mówiąc krótko: warto było. Dlatego też z niecierpliwością czekamy na następną odsłonę Akademii Google Partners, która będzie miała miejsce pod koniec kwietnia bieżącego roku, a będzie dotyczyła Analytics.
Paweł Bąk
Specjalista SEM