Top

Jak działa kampania Performance Max?

SeoFly / Baza Wiedzy  / Jak działa kampania Performance Max?
Kampanie Performance Max

Jak działa kampania Performance Max?

Na rynku reklamowym od zawsze istniała potrzeba zwiększania efektywności kampanii marketingowych. Od reklam outdoor i drukowanych przez telewizyjne i radiowe po reklamę w Internecie zawsze istniała potrzeba lepszego zaprezentowania swojej oferty, dotarcia do nowych klientów oraz osiągnięcia tego bez przepalania budżetów reklamowych. Czasy kiedy wklejaliśmy banner reklamowy na stronie w rozliczeniu za liczbę wyświetleń zaczynają powoli przechodzić do historii. Wzrost cen usług oraz ograniczone środki na reklamę wymuszają na nas optymalizację kampanii reklamowych. Jednym z głównych trendów związanych z rozwojem rynku reklamy w Internecie jest zwiększenie automatyzacji. Jednym z rozwiązań, które w tym temacie wprowadza Google jest kampania typu Performance Max.

Jakie cele może realizować kampania Performance Max?

Kampania Performance Max powstała w celu poprawy efektywności prowadzonych działań. Została zaprojektowana tak, aby realizować takie cele reklamowe jak:

  • sprzedaż online,
  • pozyskanie potencjalnych klientów,
  • pozyskanie ruchu na stronie,
  • zwiększenie wizyt w sklepie stacjonarnym.

Realizacja tych założeń kampanii wymaga odpowiedniego skonfigurowania konwersji na stronie i w panelu Google Ads. Jest to niezbędne jeśli chcemy osiągać jak najlepsze wyniki kampanii.

Gdzie jest wyświetlana reklama Performance Max?

Reklamy emitowane za pośrednictwem kampanii Performance Max wykorzystują wszystkie kanały emisji reklam Google. Po rozpoznaniu odbiorców możemy dotrzeć do nich z naszym przekazem reklamowym w takich kanałach jak:

  • wyniki wyszukiwania Google (reklama tekstowa i produktowa),
  • sieć reklamowa Google,
  • YouTube,
  • Gmail,
  • mapy Google,
  • karty Discovery.

Dzięki liczbie kanałów dostępnych w kampaniach Performance Max możliwe jest znaczące zwiększenie efektywności prowadzonych działań.

Do kogo trafia reklama Performance Max?

Reklama Performance Max może trafić do wszystkich osób korzystających z Internetu. Podobnie jak w przypadku innych reklam Google emisja jest możliwa na

  • komputerach stacjonarnych,
  • urządzeniach mobilnych,
  • tabletach.

Odbiorcy określani są przez Google na podstawie zapytań w wyszukiwarce oraz zachowania w Internecie. Emisja odbywa się za pośrednictwem wcześniej wymienionych kanałów reklamowych Google.

Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii Performance Max w Google Ads?

Reklamy emitowane w kampaniach Performance Max generowane są automatycznie w oparciu o przygotowane materiały. Ponieważ kampanie tego typu emitowane są w różnych kanałach przydatne jest przygotowanie takich materiałów jak:

  • teksty nagłówków oraz opisów reklam,
  • grafiki do bannerów elastycznych,
  • logotyp

Dodatkowymi materiałami, które mogą poprawić efektywność kampanii są:

  • feed produktowy Google Merchant Center,
  • filmy wideo.

Posiadając taki zestaw zasobów Google może przygotować szeroki wachlarz kreacji wyświetlanych odbiorcom.

Plusy i minusy kampanii Performance Max w Google Ads

Kampanie Performance Max sprawdzają się jeśli chodzi kampanie nastawione na sprzedaż lub pozyskanie kontaktu. W większości kampanii tego typu, które prowadziłem udawało się znacząco poprawić efektywność i zmniejszyć koszt konwersji (nawet kilkukrotnie). Jest to niewątpliwy plus kampanii Performance Max. Wiąże się on jednak z kilkoma ograniczeniami, które mogą być problematyczne w trakcie prowadzenia kampanii. Rozbudowana automatyka kampanii ogranicza elastyczność działania. Możemy określić ogólne zasady emisji, ale o finalnej emisji oraz wyglądzie kreacji reklamowych decydują już algorytmy Google. Dodatkowym problemem, który może się pojawić jest błędna konfiguracja konwersji wprowadzająca w błąd algorytmy Google, a co za tym idzie psująca wyniki kampanii. Dodatkowo należy pamiętać, że algorytmy Google potrzebują czasu na nauczenie się działania przez co na początku emisji wyniki mogą być gorsze. Należy również ograniczyć częste zmiany w kosztach kampanii. Może to zaburzyć działanie kampanii Performance Max

Kampania Performance Max wymaga od nas odpowiedniego przygotowania oraz zaufania algorytmom Google jednak w finalnym rozrachunku może znacząco poprawić wyniki prowadzonych działań reklamowych. Nie należy się jej bać, ale przy jej uruchamianiu lepiej nie rezygnować za szybko z innych typów kampanii.


Udostępnij

Zajmuję się reklamą internetową od 2008 roku. Niemal od początku moja praca wiązała się z obsługą narzędzi Google. Strategia, emisja i analiza efektywności reklam to elementy działań marketingowych, z którymi mam do czynienia na co dzień.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.