
Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej?
Blog firmowy to rewelacyjny sposób na promowanie twojej firmy. Blogowanie pozwala na łatwe zwiększenie contentu w witrynie, a także umożliwia interakcję z czytelnikami. Ponadto, blogi są często wyszukiwane przez wyszukiwarki internetowe, co może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie. Dowiedz się, dlaczego zarówno sklep internetowy, jak i inne witryny potrzebują bloga.
Jakie efekty można uzyskać, prowadząc bloga?
- Zwiększenie widoczności
- budowanie relacji z użytkownikiem
- zwiększenie ruchu na stronie
- kreowanie wizerunku eksperta
- zwiększenie sprzedaży
Blog firmowy a pozycjonowanie stron
Prowadzenie bloga na stronie internetowej pomaga zwiększyć widoczność witryny, ruchu na stronie, a tym samym ma istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży. Z doświadczenia wiemy, że wysoka widoczność witryny w wynikach organicznych na poszczególne frazy, ma istotny wpływ na konwersję. Wyniki sprzedażowe mają szczególne znaczenie gdy w grę wchodzi pozycjonowanie sklepu internetowego.
Wpisy blogowe i poradnikowe są najczęściej poszukiwaną informacją przez użytkowników. W długim bloku tekstu łatwo zawrzeć obszerną odpowiedź na zapytanie użytkownika, a tym właśnie zajmuje się Google — dostarczaniem odpowiedzi na zadane pytanie.
Pozycjonowanie bloga pomoże ściągnąć ruch i mieć realne przełożenie na wyniki w rankingu wyszukiwań.
Jak to widzi Google?
Nawet jeżeli człowiek nie przeczyta bloga, to z pewnością zrobią to roboty indeksujące Googla, żeby zobaczyć, o czym jest strona i ocenić wartość twojej strony dla użytkownika, który szuka informacji. Google rozpoznaje dokument i jego jakość i kojarzy z zapytaniem użytkownika.
Działanie robotów indeksujących Google:
- wybór tekstu
- rozpoznanie zdania
- cięcie na tokeny
- rozpoznawanie części mowy
- szukanie znanych elementów np. nazwisko, kolor
- ocenianie czy zapytanie użytkownika ma coś powiązanego z indeksowanym tekstem
Dlatego też im więcej treści zawartych jest na stronie, tym większa szansa, zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Widoczność definiowana jest jako ilość fraz, na którą dana strona internetowa wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Jeżeli twoja strona pasuje do zapytania potencjalnego klienta, Google podniesie jej autorytet i wyświetli ją wysoko w wyszukiwarce.
Regularne prowadzenie bloga oraz zwiększenie ilości treści na stronie sprawia, że roboty muszą przeszukiwać i indeksować więcej stron, co naturalnie zwiększa szanse, że Google znajdzie tam coś, czego właśnie szuka użytkownik i to twoją stronę zechce mu pokazać.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Użytkownicy, wchodzący na stronę sklepu internetowego swoją uwagę skupiają głównie na grafikach. Jeśli ich zainteresuje, prawdopodobnie przeczytają opis, żeby zebrać więcej informacji na temat danego produktu. Długa treść może zniechęcić potencjalnego klienta, dlatego opis produktu powinien być zwięzły, czytelny i zawierać frazy kluczowe.
Tak jak pisałam wyżej, blog jest dobrym miejscem do rozszerzania opisów produktowych czy udzielania porad, dotyczących wyborów zakupowych. To duży potencjał, zdecydowanie warty wykorzystania.
Blog jako portfolio firmy
Dla wielu osób z branż takich jak architektura, istotne jest wizualne zaprezentowanie usług, jakie ona oferuje. Może się okazać, że dodanie zdjęć do galerii nie będzie wystarczające, by klient zainteresował się twoim produktem. Warto wówczas dać użytkownikowi pełniejsze informacje, które łatwo można zawrzeć w blogu. Prowadzenie bloga firmowego dodatkowo może pełnić funkcję ciągłego portfolio przeszłej pracy.
Zdobywanie kontaktów do potencjalnych klientów
Często na blogach zobaczysz pole, które zachęca do zapisania się do newslettera. Jeśli treść na blogu jest interesująca dla użytkownika, po zapisaniu się, będzie otrzymywał od Ciebie informacje o nowych wpisach czy promocjach. To z kolei zwiększa twoją listę mailingową, co daje szansę na pozostanie w kontakcie z klientem i dodatkowe zachęcanie ich do skorzystania z oferty twojej firmy. Blog zachęca nowych czytelników do obserwowania czy „lajkowania” profilu np. w mediach społecznościowych.
Możesz też używać swojego bloga do tworzenia treści, które Twoi odbiorcy chętnie udostępnią swoim kontaktom. Firmy, które blogują, otrzymują o 97% więcej linków do swojej witryny z innych źródeł internetowych (źródło: Hubspot). Gdy ludzie publikują Twoje treści na swoich kanałach, jest to kolejne źródło pozyskania linków zewnętrznych. Dodatkowo automatycznie zwiększa się rozpoznawalność Twojej marki, stosunkowo niskim kosztem.
Internauci poszukują wiedzy eksperckiej
Blog pozwala na dzielenie się wiedzą i najnowszymi informacjami. Dzięki temu w oczach potencjalnego klienta staniesz się ekspertem w swojej dziedzinie. Wzbudzisz zaufanie, pisząc porady i wskazówki, co klient zyska, gdy skorzysta z usług twojej firmy.
Bloger często jest wzorem do naśladowania, dla szukających inspiracji osób surfujących po internecie.
Prowadzenie bloga jest fundamentem contentu na każdej stronie internetowej. Dzięki utworzeniu osobnej zakładki bogatej w treść uzyskasz przestrzeń do dzielenia się wiedzą, bez uszczerbku wizualnego i przytłoczenia treścią użytkowników na stronie głównej.
Systematyczne prowadzenie bloga daje zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym Googla pakiet cennych informacji, których poszukują. Z tego powodu dbałość o regularne dodawanie treści przyniesie wiele korzyści. Pomoże to podnieśc widocznośc witryny, wzbudzi zaufanie klienta i pomoże mu w decyzjach zakupowych.
https://tworzeniestroninternetowych.warszawa.pl/
26 lipca 2023 o 16:24Prowadzenie bloga na stronie to bardzo wartościowa forma promocji firmy. Poprzez ciekawe treści i porady można zyskać zaufanie klientów i budować swoją pozycję jako eksperta. Dodatkowo, taki blog może przyciągać nowych użytkowników i zwiększyć ruch na stronie. Zauważam, że pozycjonowanie bloga ma kluczowe znaczenie dla widoczności w wynikach wyszukiwania. Regularne publikowanie treści pozwoli na zwiększenie autorytetu strony i jej popularności w sieci. Całkowicie zgadzam się, że prowadzenie bloga to inwestycja w rozwój firmy i długoterminowy sukces.