01-231 ul. Płocka 9/11B Warszawa (Wola)

Top

Dlaczego nie warto pozycjonować strony samodzielnie? Oto kilka powodów

SeoFly / Porady  / Dlaczego nie warto pozycjonować strony samodzielnie? Oto kilka powodów
pozycjonowanie samemu

Dlaczego nie warto pozycjonować strony samodzielnie? Oto kilka powodów

Pozycjonowanie stron internetowych samemu wydaje się rozwiązaniem, dzięki któremu można sporo zaoszczędzić, a jednocześnie osiągnąć optymalne efekty. Tymczasem złożoność aspektów związanych z SEO sprawia, że osoba, która nie dysponuje odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie, nie będzie w stanie prawidłowo wykonać poszczególnych czynności. Oto kilka powodów, dla których nie warto pozycjonować strony samodzielnie.

Wysokie koszty i spore nakłady czasowe

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google samemu, paradoksalnie, wiąże się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów. Należy bowiem zaopatrzyć się w niezbędne narzędzia, część z nich jest darmowa. Niestety w większości prezentowanych są płatne i których cena jest bardzo wysoka dla osoby, która sama spróbować sił w działaniach SEO dla swojego serwisu. Poniżej prezentuje listę narzędzi SEO:

  • Analiza słów kluczowych
    • Google Analytics (darmowe)
    • Google Keywird Planner (darmowe)
    • AnswerThePublic (trial/płatne)
    • Ahrefs (płatne)
    • Senuto (płatne)
    • Google Trends (darmowe)
    • Semstorm (płatne)
    • Ubersuggest (darmowe)
    • Keywordtool.io (darmowa wersja ograniczona/płatne)
  • Analiza on-site
    • Screaming Frog (darmowy do 500 adresów URL/płatne)
    • SurferSEO (płatne)
    • Deepcrawl (płatne)
    • PageSpeed Insights (darmowe)
  • Narzędzia do linkbuidlingu
    • Ahrefs (płatne)
    • Clusteric (płatne)
    • Majestic (płatne)

Ponadto, pozycjonowanie samemu wymaga dokonania opłat związanych z utrzymywaniem i odnawianiem domen oraz serwerów na zaplecza bądź dostęp do płatnych serwisów w celu zdobywaniu linków zewnętrznych dla serwisu. Samo zdobycie wiedzy na temat tego, jak pozycjonować, może okazać się kosztowne, jeśli zainteresowany zamierza wziąć udział w specjalistycznym kursie, który pomoże zrozumieć aspekty wpływające na budowanie widoczności w wyszukiwarce Google. Można wyróżnić kilka czynników, które są istotne w budowaniu widoczności oraz aspektów istotnych dla potencjalnych odbiorców serwisu www tj. szybkość ładowania strony, unikalny i angażujący content oraz zaufane i jakościowe linki prowadzące do naszej strony.

Zastanawiając się, jak samemu pozycjonować stronę w Google, warto wziąć pod uwagę, że zamiast oszczędzać, trzeba będzie ponieść spore wydatki. Pozycjonowanie stron samemu wymaga sporego zainwestowania w czas, którego dziś jest coraz miej. Poświęcenie każdego dnia co najmniej dwóch lub więcej godzin na tworzenie treści, opracowanie grafiki lub pozyskaniu linków zewnętrznych to z pozoru nic takiego, jednak przedsiębiorcy doskonale wiedzą, jak trudno znaleźć trochę czasu w ciągu dnia, prowadząc firmę.

google seo

Ryzyko popełnienia błędu i zmiany w algorytmach Google

Jak samemu pozycjonować stronę internetową? Pierwszym krokiem jest opracowanie właściwej strategii – na tym właśnie etapie najłatwiej jest popełnić błąd, który będzie ciągnął się za pozycjonującym przez cały czas. Branża SEO zmienia się w błyskawicznym tempie, zatem jednorazowe opracowanie planu w większości przypadków nie będzie efektywne. Należy go aktualizować, mając na uwadze tendencje rynkowe i cały czas zastanawiając się, jak samemu pozycjonować sklep internetowy bądź stronę www. Ponadto, ciągłym zmianom ulegają także algorytmy Google, przez które pozycjonowanie samemu okazuje się jeszcze trudniejsze, gdy nie monitorujemy swojego serwisu na bieżąco. Pozycjonowanie stron –  jak zrobić samemu, to pytanie, na które będziemy musieli przez cały czas poszukiwać odpowiedzi, obserwując zarówno rynek – działania konkurencji, jak i reagowanie na zmiany podyktowane przez Google.

wykres seo

Brak efektów podejmowanych działań

Najpoważniejszym problemem osób, które podejmują się samodzielnego pozycjonowania strony lub sklepu internetowego, jest brak zauważalnych efektów. Składa się na to kilka czynników – przede wszystkim należy wiedzieć, jak pozycjonować stronę samemu, trzeba poświęcić na to stosunkowo dużo czasu i ponieść wysokie koszty zakupu profesjonalnych narzędzi, które wspomogą nas przy temacie SEO. W przypadku braku odpowiedniej wiedzy i pracy „na wyczucie”, efekty mogą być niewidoczne jeszcze przez długi okres czasu lub mieć odwrotny skutek do zamierzonego. Pozycjonowanie stron samemu metodą prób i błędów nie sprawdzi się w żadnych wypadku. Ponadto, należy mieć świadomość, że pozycjonowanie jest procesem – w którym trudno osiągnąć oczekiwane rezultaty w kilka tygodni, co osoby spoza branży SEO może skutecznie zniechęcać do podejmowania kolejnych działań. Nie mniej warto zainteresować się choć trochę tematyką samego SEO, jakie czynniki maja realne wpływy na efekty widoczności serwisu, aby przy ewentualnej współpracy z specjalistą SEO mieć ugruntowaną wiedzę.

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Agencja SeoFly powstała w 2013 roku i jest częścią grupy marketingowej Good One. Podoba Ci się nasz blog? Zapisz się do naszego newslettera. Chcesz, abyśmy pomogli Ci wypromować biznes? Skontaktuj się ;-) kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj