01-231 ul. Płocka 9/11B Warszawa (Wola)

Top

Czy trailing slash jest szkodliwy?

SeoFly / SEO  / Czy trailing slash jest szkodliwy?
trailing slash

Czy trailing slash jest szkodliwy?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego niektóre adresy URL kończą się ukośnikiem, a inne nie? Otóż, ta niewielka różnica może mieć znaczenie dla SEO Twojej strony. Chodzi tutaj o tzw. trailing slash. Przyjrzyjmy się, jakie ma on znaczenie.

Dlaczego trailing slash jest ważny dla SEO?

Zgodnie z definicją zawartą w naszym słowniczku oraz wpisie o przyjaznych adresach URL trailing slash to techniczny termin określający ukośnik („/”) na końcu adresu URL. Dla przykładu, „https://www.przyklad.pl/” ma trailing slash, podczas gdy „https://www.przyklad.pl” nie ma.

Ukośnik na końcu URL może wpłynąć na sposób, w jaki wyszukiwarki indeksują Twoją stronę. Poprawne użycie trailing slash może pomóc w uniknięciu problemów z dublowaniem treści oraz w poprawie użyteczności dla użytkowników.

Techniczne aspekty trailing slash

Jak trailing slash wpływa na indeksowanie stron?

Wyszukiwarki traktują URL z trailing slash i bez niego jako dwie różne strony. Może to prowadzić do problemów z dublowaniem treści, co negatywnie wpłynie na SEO.

Różnica pomiędzy URL z trailing slash a bez niego

W rzeczywistości, „https://www.przyklad.pl/” i „https://www.przyklad.pl” są dwoma różnymi adresami. Wyszukiwarki mogą traktować je jako dwa różne źródła.

Jak wprowadzić trailing slash na stronie?

Aby dodać trailing slash, można skorzystać z ustawień serwera lub odpowiednich wtyczek CMS. Ważne jest, aby być konsekwentnym w jego stosowaniu.

Czy zawsze potrzebujesz trailing slash?

Nie zawsze. Wszystko zależy od struktury Twojej strony i celów SEO. Ważne jest, aby być konsekwentnym w jego użyciu.

Wpływ trailing slash na UX i odwiedzających

Pozytywne aspekty dla użytkowników

Ukośnik na końcu URL może pomóc użytkownikom w nawigacji po stronie oraz daje pewność, że odwiedzają konkretną stronę, a nie katalog. Prostym przykładem jest np. kategoria produktów na sklepie internetowym /meble-ogrodowe/ czy kategoria wpisu /aktualnosci/.

W innej sytuacji niektórzy użytkownicy mogą być zdezorientowani, gdy dwa podobne URL prowadzą do różnych treści. Dlatego ważne jest, aby być tutaj konsekwentnym.

Jak unikać błędów związanych z trailing slash?

Najlepsze praktyki i narzędzia do monitorowania

Zaleca się wybór jednej wersji (z trailing slash lub bez) i stosowanie się do niej. Używaj przekierowań 301, aby zapewnić, że ruch jest kierowany do właściwego URL. Tutaj dobrą praktyką jest monitorować błędów w Google Search Console, które są jasnym sygnałem, co należy poprawić na stronie internetowej. Pozwoli to uniknąć występowanie ew. komplikacji mających wpływ na widoczność strony oraz zoptymalizować Crawl Budget, który ma duże znaczenie w kwestii indeksowania się strony internetowej w wyszukiwarkach.

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Pozycjonowanie i tworzenie stron internetowych jest moją pasją, którą w SeoFly realizuję od 2016 roku. Bycie na bieżąco z aktualnymi trendami w połączeniu ze znajomością technologii pozwala mi budować skuteczne strategie dla wszystkich moich klientów. Na co dzień doradzam firmom jak zwiększyć ruch i sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej. Prowadzę również szkolenia dla marek, z którymi współpracuję.

Brak komentarzy

Skomentuj