
Bannery reklamowe
Jednym z podstawowych elementów kampanii AdWords jest sieć reklamowa (Google Display Network), w ramach której emitowane są reklamy graficzne. AdWords pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych Klientów, ponieważ jesteśmy w stanie umieścić zachęcający banner reklamowy na stronach związanych tematycznie z naszą ofertą bądź grupą docelową, do której kierujemy przekaz.
Reklamy graficzne na potrzeby remarketingu
Szczególnie atrakcyjną opcją przewidzianą w Google AdWords jest tzw. remarketing czyli reklama śledząca. W praktyce polega ona na tym, że bannery reklamowe wyświetlają się na wszystkich stronach (partycypujących w systemie reklamowym Google) dla użytkowników, którzy odwiedzili już naszą stronę. Pozwala to na zastosowanie odmiennej komunikacji, np. zachęcenia do powrotu, zaproponowania promocji itd., co jest szczególnie skuteczne w przypadku usług i produktów, na które Klienci nie decydują się w sposób spontaniczny. Remarketing pozwala dyskretnie się przypomnieć oraz podnosi świadomość marki poprzez emisję grafik na ogromną skalę.
AdWords reklama graficzna – specyfikacja dla bannerów
Banery AdWords wymagają odpowiedniego przygotowania. Dostępne są dwa warianty: bannery statyczne lub bannery animowane. W obu przypadkach, wskazane jest zaprojektowanie ich w określonych wymiarach, formacie oraz wadze (pliku). Po prawej stronie przedstawiamy małe portfolio wybranych reklam graficznych stworzonych przez naszą agencję – jeśli są niewidoczne, wyłącz adblocka – (przykłady animowane zostały wrzucone w zapętleniu w celu prezentacji, natomiast w samej kampanii animacja może się powtarzać tylko w ciągu pierwszych 30 sekund wyświetlania, a później emisja bannerów kończy się na ostatnim slajdzie.).