Top

SXO — co to znaczy?

SeoFly / SEO  / SXO — co to znaczy?
sxo co to jest

SXO — co to znaczy?

Search Experience Optimization (SXO) to bardziej kompleksowe podejście do SEO, które łączy zarówno optymalizację wyszukiwarek, jak i wrażenia użytkownika. Koncentruje się na tworzeniu ogólnie lepszych doświadczeń wyszukiwania dla użytkowników poprzez ulepszanie treści, struktury i projektu stron internetowych, aby łatwiej było je znaleźć w wyszukiwarkach. SXO patrzy na duży obraz, jeśli chodzi o optymalizację stron internetowych i wykracza poza tradycyjne techniki SEO.

 

Jak działa SXO?

 

SXO polega na zrozumieniu, co sprawia, że witryna odnosi sukces zarówno z perspektywy SEO, jak i UX. Obejmuje to analizę, jak często odwiedzający wchodzą w interakcję z Twoją witryną, jak długo tam spędzają, skąd pochodzą i jaki rodzaj treści najbardziej do nich przemawia. Te informacje można sprawdzić z Google Search Console. Dzięki tej wiedzy dopasujesz sposób budowania artykułów, poziom ich czytelności i merytoryki tak, aby czytelnik był zadowolony i znalazł odpowiedzi na swoje pytania.

 

helpful content

Aktualizacja algorytmu Google — Helpful Content

 

Treści pisane stricte pod roboty indeksujące nie będą już wysoko w wynikach wyszukiwania. Wprowadzenie przez Google aktualizacji algorytmu Helpful Content spowoduje, że wyżej pozycjonowane będą treści, które satysfakcjonują użytkownika, a nie roboty wyszukiwarki.

 

Jest to jedna z metod walki z tak zwanymi clickbaitami. Tym mianem określa się artykuły z chwytliwym nagłówkiem, budzącym emocje lub kontrowersyjnym zdjęciem, zwracającym uwagę. Clickbait to artykuł o wyolbrzymionej treści. Użytkownik po kliknięciu usiłuje znaleźć odpowiedź na pytanie z nagłówka. Naturalnie jej nie znajduje. Tworzenie tego typu treści jest na granicy etyki. Algorytm Helpful Content ma za zadanie pokazywać użytkownikom treści wartościowe i dawać odpowiedzi na ich pytania. Jest to jeden z aspektów UX, który jest częścią koncepcji SXO.

 

Dlaczego SXO jest takie ważne?

 

Koncepcja SXO jest kluczowa dla firm każdej wielkości, które chcą budować lojalność klientów i zwiększać zyski. SXO zapewnia klientom lepszą obsługę podczas wyszukiwania produktów lub usług. Takie podejście zmienia dotychczasowe techniki SEO polegające na używaniu słów kluczowych w celu zapewnienia, że treść witryny zajmuje wysokie pozycje na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Zamiast tego SXO bierze pod uwagę czynniki, takie jak układ strony, szybkość strony i interfejs użytkownika, rozważając sposób prezentacji treści. To, jakie treści znajdują się na stronie, prędkość jej ładowania, merytoryka contentu, rozkład nagłówków czy ilość zdjęć mają wpływ na odbiór strony zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty Google.

 

Co to jest SXO? – podsumowanie

Odnosząc się do wszystkich aspektów wydajności Twojej witryny, SXO umożliwia stworzenie zoptymalizowanej obecności online, która spełnia potrzeby zarówno wyszukiwarek, jak i użytkowników. Dla firm oznacza to, że optymalizując doświadczenie klienta podczas procesu wyszukiwania, mogą zwiększyć swoje szanse na przekształcenie odwiedzających w klientów.

 


Udostępnij

Śledzę newsy z branży i dbam o regularne poszerzanie swojej wiedzy z zakresu pozycjonowania stron. Pozwala mi to na trafne dopasowanie strategii i realizację indywidualnych celów każdego z moich klientów, aby wspólnie osiągać założone cele.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.