Top

Google Search Generative Experience – co to jest i jaki ma wpływ na biznes?

SeoFly / Newsy  / Google Search Generative Experience – co to jest i jaki ma wpływ na biznes?
Google Search Generative Experience (SGE)

Google Search Generative Experience – co to jest i jaki ma wpływ na biznes?

Dnia 8 listopada 2023 roku Search Generative Experience (SGE) doczekało się swojego największego międzynarodowego rozszerzenia, dodając obsługę czterech nowych języków i wprowadzając wiele nowych usprawnień.

W tym roku były wykonywane testy, jak generatywna sztuczna inteligencja w wyszukiwarce może pomagać ludziom w szybszym i skuteczniejszym znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki Search Generative Experience (SGE) możesz otrzymać przeglądy zasilane sztuczną inteligencją, które gromadzą najbardziej pomocne i istotne dostępne informacje dotyczące Twojego zapytania.

Obecnie generatywna sztuczna inteligencja w wyszukiwarce pozwala nam służyć szerszemu zakresowi potrzeb informacyjnych, w tym tym, które korzystają z wielu perspektyw. Dzięki SGE prezentuje więcej linków i odnośników do szerszego zakresu źródeł na stronie wyników, tworząc nowe możliwości odkrywania treści.

W miarę jak stale dokonane zostało to doświadczenie, został poszerzony obszar poza Stany Zjednoczone, wprowadzając niedawno nowości w Indiach i Japonii. Dotychczas w trzech krajach większość opinii była pozytywna, a ludzie uważają generatywną sztuczną inteligencję za szczególnie przydatną przy skomplikowanych pytaniach, które zazwyczaj nie przychodzą im do głowy w trakcie wyszukiwania.

Teraz, w naszym największym globalnym rozszerzeniu, wprowadzono generatywną sztuczną inteligencję w wyszukiwarce do ponad 120 nowych krajów i terytoriów, wraz z obsługą czterech nowych języków. Ponadto wprowadzono kilka usprawnień, które zostaną uruchomione najpierw w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu SGE stanie się bardziej interaktywne podczas przeszukiwania – w tym łatwiejsze pytania, pomoc w tłumaczeniach z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i więcej definicji dotyczących tematów takich jak kodowanie.

Rozpoczęcie w ponad 120 nowych krajach i terytoriach, oraz obsługa czterech nowych języków

Rozpoczynając od dziś, wprowadzono Search Labs i SGE w języku angielskim do ponad 120 nowych krajów i terytoriów na całym świecie, w tym do Meksyku, Brazylii, Korei Południowej, Indonezji, Nigerii, Kenii i Południowej Afryki.

W ramach tego rozszerzenia możliwa jest także obsługę czterech nowych języków dla wszystkich korzystających z SGE: hiszpańskiego, portugalskiego, koreańskiego i indonezyjskiego. Jeśli na przykład mówisz po hiszpańsku w Stanach Zjednoczonych, teraz możesz korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwarce w swoim preferowanym języku.

Testowanie łatwiejszego pytania o uzupełniające informacje

Na podstawie naszych testów generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwarce uzyskano informacje, że ludzie doceniają możliwość zadawania pytań uzupełniających, ponieważ jest to bardziej naturalny sposób poszukiwania informacji lub zagłębiania się w temat. Teraz prowadzone są eksperymenty z nowym sposobem zadawania pytań uzupełniających bezpośrednio z poziomu strony wyników wyszukiwania. Kiedy kontynuujesz eksplorację tematu, możesz łatwo zobaczyć swoje wcześniejsze pytania i wyniki wyszukiwania, w tym reklamy w dedykowanych slotach na stronie.

Być może szukałeś informacji na temat „jak biegać z beaglem”, a teraz chcesz zapytać „a jak z wędrówką?”. Wystarczy nacisnąć, aby wprowadzić pytanie i pozwolić ciekawości poprowadzić Cię. Ta aktualizacja będzie stopniowo wprowadzana w ciągu najbliższych tygodni, najpierw w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych, a będzie nadal rozwijana ta funkcja.

wprowadzenie SGE, AI

Dodawanie większego kontekstu do tłumaczeń

Czasami tłumaczenie z jednego języka na inny wiąże się z pewnymi trudnościami. Na przykład w wielu językach jedno słowo może mieć wiele znaczeń, które standardowe narzędzia tłumaczeniowe niekoniecznie wykryją. Przykład np. chcesz przetłumaczyć zdanie „czy jest krawat?” z angielskiego na hiszpański. Wydaje się to proste, ale możliwe jest, że słowo „krawat” może odnosić się zarówno do części odzieży, jak i do konkursu bez zwycięzcy.

Na szczęście generatywna sztuczna inteligencja w wyszukiwarce może pomóc uniknąć tego rodzaju niejasności. Wkrótce, jeśli poprosisz o przetłumaczenie frazy, w której pewne słowa mogą mieć więcej niż jedno możliwe znaczenie, zobaczysz te terminy podkreślone. Dotknij dowolnego z tych słów, a będziesz mógł określić konkretne znaczenie, które odzwierciedla to, co chcesz powiedzieć. Ta opcja będzie dostępna wkrótce w Stanach Zjednoczonych dla tłumaczeń z angielskiego na hiszpański, a planowane jest rozszerzenie jej obszaru działania na więcej krajów i języków w najbliższej przyszłości.

Wyświetlanie definicji dla informacji o kodowaniu i zdrowiu

W sierpniu dodany został nowy, interaktywny sposób wyświetlania definicji tematów edukacyjnych – takich jak nauka, ekonomia czy historia – w przeglądach zasilanych sztuczną inteligencją. Teraz rozszerzana jest tę funkcjonalność na inne obszary, w tym kodowanie i informacje zdrowotne. W przypadku odpowiednich wyszukiwań zobaczysz pewne słowa wyróżnione, dzięki czemu będziesz mógł najechać na nie kursorem, aby zobaczyć ich definicję lub przeglądać związane obrazy. Ta aktualizacja będzie wprowadzana w ciągu najbliższego miesiąca, najpierw w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych, a oczekuje się, że wkrótce zostanie rozszerzona na więcej krajów i języków.

Ponadto te nowości wprowadzane w ramach generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwarce są przełomowe i otwierają przed nami wiele nowych możliwości. Dzięki temu narzędziu można znaleźć dokładne informacje, zadawać pytania uzupełniające i tłumaczyć teksty z większą precyzją niż kiedykolwiek wcześniej.

Podsumowanie

Rozszerzenie generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwarce na ponad 120 nowych krajów i terytoriów oraz wprowadzenie obsługi czterech nowych języków jest ogromnym krokiem naprzód w dziedzinie wyszukiwania internetowego. Dzięki tym nowym funkcjom można oczekiwać bardziej dokładnych i wszechstronnych wyników wyszukiwania oraz lepszego zrozumienia treści w wielu językach.

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Agencja SeoFly powstała w 2013 roku i jest częścią grupy marketingowej Good One. Podoba Ci się nasz blog? Zapisz się do naszego newslettera. Chcesz, abyśmy pomogli Ci wypromować biznes? Skontaktuj się ;-) kom. 510796217 mail. [email protected]

Brak komentarzy

Skomentuj