Top

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

SeoFly / Baza Wiedzy  / Co to jest linkowanie wewnętrzne?
linkowanie wewnętrzne w seo

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne to sieć linków stosowanych w obrębie jednej witryny. Linki wewnętrzne pozwalają użytkownikom łatwiej odnajdywać potrzebne treści. Są też przydatne dla robotów Google, ponieważ ułatwiają indeksowanie strony i docieranie do poszczególnych podstron. Linkowanie wewnętrzne ma również pomagać wyszukiwarkom zrozumieć strukturę serwisu, połączenia między podstronami oraz wartość poszczególnych podstron.

Jak powinno wyglądać dobre linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne jest korzystne dla witryny, o ile zostanie odpowiednio zaplanowane. Każdy link wewnętrzny powinien być linkiem dofollow. Kluczowe jest także tematyczne dopasowanie anchorów do podstron, do których anchor text kieruje. Linkowanie powinno wyglądać naturalnie i pasować do kontekstu. Ważna jest też równowaga i umiar w linkowaniu.

Linkowanie wewnętrzne może polegać na:

  • stosowaniu menu głównego z kategoriami do nawigacji po strukturze witryny,
  • stosowaniu linków środtekstowych, umieszczonych w tekstach na stronie, prowadzących do tekstów powiązanych tematycznie,
  • stosowaniu sidebarów, czyli elementów bocznych zawierających linki wewnętrzne,
  • stosowaniu tagów do odnajdowania treści o podobnej tematyce,
  • stosowanie tak zwanego breadcrumbs, czyli ścieżki nawigacyjnej, która obrazuje użytkownikowi drogę, jaką przeszedł między strona główną a podstroną, na której obecnie się znajduje,
  • uzupełnienie stopki (na dole strony) linkiem do stron kontaktowych czy informacyjnych.

linkowanie wewnętrzne

Jaki wpływ ma linkowanie wewnętrzne na SEO?

Linkowanie wewnętrzne ma duży wpływ na SEO, ponieważ sprawia, że strona jest przyjaźniejsza zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów Google. Linkowanie wewnętrzne przynosi następujące korzyści:

  • ułatwia odnajdywanie treści,
  • ułatwia poruszanie się po stronie,
  • przyspiesza indeksację strony,
  • zmniejsza współczynnik odrzuceń,
  • zwiększa konwersję,
  • pomaga trafniej analizować powiązania między podstronami algorytmom wyszukiwarek,
  • poprawia użyteczność strony dla użytkowników,
  • chroni przed kanibalizacją słów kluczowych,
  • poprawia widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

O czym warto pamiętać, stosując linkowanie wewnętrzne?

Aby linkowanie wewnętrzne przynosiło korzyści, należy dobrze opracować jego strategię. Warto unikać zatem powszechnych błędów i pamiętać o kluczowych zasadach dobrego linkowania. Oto one:

  1. Im mniej linków na stronie, tym większa ich wartość – zbyt duża ilość linków wygląda jak spam i obniża potencjał przekazywany kolejnym podstronom.
  2. Im wyżej znajduje się link na stronie, tym wyższa jego moc – jeśli link znajduje się wysoko, istnieje większa szansa, że roboty Google zaindeksują go w pierwszej kolejności, co nie oznacza, że należy rezygnować z linków w treści strony czy w stopce.
  3. Linki, w które użytkownik klika rzadziej, mają mniejszą wartość – należy dbać zatem, aby anchor zachęcał do kliknięcia, a jednocześnie nie wyglądał jak spam.
  4. Linki nie powinny powtarzać się zbyt często – wyszukiwarka w ramach indeksowania i tak bierze pod uwagę tylko pierwsze wystąpienie linku.
Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Share

Agencja SeoFly powstała w 2013 roku i jest częścią grupy marketingowej Good One. Podoba Ci się nasz blog? Zapisz się do naszego newslettera. Chcesz, abyśmy pomogli Ci wypromować biznes? Skontaktuj się ;-) kom. 510796217 mail. [email protected]

1 Comment
  • Piotr
    28 lipca 2023 at 23:57

    Dzięki za artykuł. Czy używałeś może jakiś narzędzi do wizualizacji struktury linków na swojej stronie?

Skomentuj

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.