Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to tekst publikowany w tradycyjnej prasie lub w sieci, wykorzystywany do promocji osoby, firmy, usługi, bądź produktu. Od zwykłego artykułu różni się tym, że w jakiś sposób reklamuje sponsora – za pomocą grafiki, nazwy, logo firmy czy odnośnika do strony. Artykuł sponsorowany może przygotować wydawca, promowana firma lub zewnętrzna agencja marketingowa.
Po czym rozpoznać artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany przyjmuje formę porównania produktów, formę poradnika, wywiadu czy wypowiedzi eksperta. Jego rolą jest bowiem zaciekawienie czytelnika i przedstawienie mu wartościowych informacji. Artykuł sponsorowany powinien być użyteczny. Ma też pomagać w dokonaniu wyboru, przy okazji prezentując produkt czy usługę. Artykuły sponsorowane najczęściej pisane są przez copywriterów, z wykorzystaniem narzędzi do optymalizacji treści.
Gdzie publikuje się artykuły sponsorowane?
Aby artykuł sponsorowany generował zyski, musi zostać opublikowany na odpowiedniej witrynie. Teksty tego typu można umieszczać na stronach o zasięgu lokalnym czy ogólnopolskim, a nawet światowym. Co więcej, mogą to być witryny zarówno o tematyce ogólnej, jak i specjalistycznej. Wiele zależy od tego, do jakiego klienta skierowany będzie artykuł. Za publikację tego typu tekstu trzeba uiścić odpowiednią opłatę. Cena publikacji różni się między innymi w zależności od rodzaju strony oraz ruchu, jaki generuje.
Jakie cechy powinien mieć dobry artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to artykuł reklamowy, dlatego ważne jest, aby był on wartościowy dla użytkownika. Tekst ma spełniać określony cel – opisywać produkty, usługi, czy całą ofertę firmy. Przedstawione w nim informacje powinny być aktualne i rzetelnie sprawdzone. Natomiast całość przekazu należy dostosować do odbiorcy. Innych słów będzie używał autor tekstu branżowego, a innych autor tekstu skierowanego do szerokiego grona odbiorców. Artykuł sponsorowany powinien być też czytelny i poprawny językowo. Wskazane jest stosowanie w nim podziału na akapity, wypunktowań, zdjęć czy grafik, a unikanie dużych bloków tekstu, które po prostu źle się czyta.
Zalety artykułów sponsorowanych
Artykuły sponsorowane stanowią część strategii content marketingu. Pozwalają uzyskać nowych odwiedzających i poprawić pozycję witryny w rankingu wyników wyszukiwania. Budują również świadomość marki i zwiększają jej popularność. Dobry artykuł sponsorowany, zwłaszcza ekspercki, zwiększa wiarygodność i rozpoznawalność firmy, prezentując jej usługi czy produkty w dobrym świetle. Publikacja artykułów sponsorowanych wspiera proces sprzedaży, gdyż teksty tego typu mogą rekomendować zakup konkretnego produktu czy zamówienie konkretnej usługi. Najlepsze efekty daje jednak dobrze napisany artykuł opublikowany na stronie, która cieszy się dużym autorytetem. Artykuły sponsorowane wpływają korzystnie także na SEO, ponieważ znajdują się w nich linki kierujące na stronę zleceniodawcy, wraz z anchorami w postaci słów kluczowych. To pozwala generować większy ruch na stronie i przekłada się na zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce.