01-231 ul. Płocka 9/11B Warszawa (Wola)

Top

WymianaOpon.pl

SeoFly / WymianaOpon.pl
WymianaOpon.pl
SEO

Po wcześniejszym projekcie, który z sukcesem poprowadziliśmy dla Klienta, otrzymaliśmy zlecenie na pozycjonowanie kolejnego serwisu, tym razem zajmującego się agregacją serwisów i warsztatów wymiany opon. WymianaOpon.pl to serwis skierowany zarówno do kierowców jak i właścicieli serwisów i warsztatów wulkanizacyjnych. Kierowcy mogą w szybki i łatwy sposób nie tylko znaleźć warsztat oferujący sezonową wymianę opon, ale również zarezerwować termin i dodać zdarzenie w kalendarzu. Właściciele warsztatów oraz serwisów wymiany opon, mogą na korzystnych warunkach pozyskać nowych Klientów.

Początkowe działania skupiliśmy przede wszystkim na gruntownej optymalizacji witryny, co było koniecznie dla naprawienia crawl budget’u strony internetowej. Opracowanie konkretnej strategii SEO i jej konsekwentne wdrażanie, doprowadziło do niezwykle zadowalających efektów porównując dane analityczne w relacji rok do roku (r/r). W konsekwencji udało się wypracować silną pozycje w niezwykle konkurencyjnej branży.

 

Dalsze działanie związanie z pozycjonowaniem obejmują:

– Optymalizacja strony internetowej (stałe działanie comiesięczne, dostosowując witrynę do ewentualnych zmian algorytmicznych wyszukiwarki Google oraz reagując na aktualną widoczność i pozycję witryny w wynikach wyszukiwania)

– Monitorowanie i rozbudowa profilu linkowego

– Wdrażanie strategii linkowania (linkbuilding)

– Działania z zakresu copywritingu

– Rozbudowa widoczności witryny o kolejne lokalizacje o strategicznym znaczeniu.

 

Wyniki widoczności witryny:

Zaczynając działania nad projektem, widoczność serwisu była niemalże zerowa. Po zaproponowanych przez nas zmianach, serwis mocno ruszył z indeksacją, ze wzrostem widoczności, ale przede wszystkim (na czym Klientom najbardziej zależy), z ruchem na stronie oraz konwersjami. Oczywiście, w międzyczasie standardowo drobne korekty związane czy to ze zmianą algorytmu Google, czy różnymi innymi zmianami, ale suma summarum skutecznie kontynuujemy wzrosty :). Na zwrócenie uwagi niewątpliwie zasługuje duża konkurencyjność branżowa.

Poniżej prezentujemy dane nt. widoczności serwisu Klienta:

TOP 3 / TOP 10 / TOP 50:

TOP 3 widoczności wymianaopon.pl

 

 

 

 

 

 

W efekcie, w przeciągu 1,5 roku, z serwisu który skrajnie niską widoczność i ruch na stronie, wypracowaliśmy dość interesujący wynik:

Zestawienie widoczności WymianaOpon.pl

 

 

Przełożyło się to bezpośrednio na wzrost ilości użytkowników na witrynie na poziomie 50% w porównaniu r/r.

GA WO RR

Rozkład pozycji w TOP 50 na dzień przygotowania case study (co istotne, mamy tutaj duże zagęszczenie ilości fraz w TOP 10 wyników, a szczególnie w TOP3):rozkład pozycji WO

 

Kilka najciekawszych fraz wskazanych przez Senuto dla witryny naszego Klienta:

Frazy WO

 

Poniżej zestawienie pozycji w Google na poszczególne frazy z zeszłego roku (wyniki po lewej stronie) i wynik po 12 miesiącach (po prawej stronie czerwonej kreski):

 

Podczas współpracy zostały wypracowane wzrosty na wielu strategicznych frazach kluczowych.

Współpraca ze świadomym Klientem, który jednocześnie obdarzył nas zaufaniem i pozwolił pokierować się przez meandry technicznej optymalizacji serwisu, skutkuje konkretnymi efektami 🙂

 

 

* wrażliwe dane jak i szczegółowe informacje zostały z wykresów usunięte, celem nie udostępniania publicznie danych witryny, a pozostawione zostały jedynie dane ukazujące bezpośrednio efekt naszych działań oraz dane ogólnie dostępne przy pomocy narzędzi SEO.

 

Opiekun projektu: Jakub Kuszyński

 

 

 

 

 

 

 

UPDATE: Grudzień 2023 (13.12.2023)

Przy opisywanych case studies, często może nasuwać się refleksja, czy owy „ciekawy i zadowalający” efekt, nie jest wynikiem przypadku. Czy nie jest to jednorazowy strzał, który w dalszej perspektywie wcale nie wygląda tak satysfakcjonująco?

Sprawdźmy zatem, jak potoczyły się dalsze losy tegoż projektu, po upływie kolejnych 6 miesięcy współpracy. W kolejnych miesiącach nadal widzimy utrzymująca się tendencję wzrostową. Były oczywiście drobne wahania, szczególnie przy większych zmianach algorytmu (Helpful Content Update,  Spam Update, Core update), ale summa summarum, ze względu na odpowiednio dobraną strategię, udało wypracować się bardzo interesujący wzrost, szczegóły poniżej z porównaniem do ostatnich wyników z marca bieżącego roku:

Wzrost widoczności (na podstawie Senuto, baza 1.0)

TOP 3: 81 -> wzrost do 209
TOP 10: 401 -> wzrost do 639
TOP 50: 1600 -> wzrost do 2000

Wykres widoczności TOP 3:

widoczność TOP 3 - 13 grudzień 2023

Wykres widoczności TOP 10:

widoczność TOP 10 - 13 grudzień 2023

Wykres widoczności TOP 50:

widoczność TOP 50 - 13 grudzień 2023

Przedstawiony wzrost widoczności jest jedynie wizualizacją kolejnych wzrostów na pozycjach w wynikach organicznych, co bezpośrednio przełożyło się na adekwatne zwiększenie ilości użytkowników na witrynie Klienta.

 

Wykonaj bezpłatny audyt SEO swojej strony już Teraz!
Wprowadź adres URL swojej strony głównej lub dowolnej strony w swojej domenie i otrzymaj raport o jej działaniu w ciągu 30 sekund.






Date