Rośnie znaczenie responsywności w SEO
W ciągu najbliższych kilku tygodni Google powinien wprowadzić etykiety ,,Mobile-friendly” dla stron w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to znaczny wzrost wartości serwisów responsywnych w kontekście SEO. Co zrobić, aby utrzymać lub osiągnąć wysoką pozycję mimo planowanych zmian?
Przygotowanie wersji strony odpowiedniej dla urządzeń mobilnych to rozsądny krok z racji na coraz większy udział kanału mobilnego w ruchu internetowym. Rola responsywności na tym się jednak nie kończy, ponieważ ma to coraz większy wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.
Na stronie googlewebmastercentral.blogspot.com została opublikowana zapowiedź wprowadzenia specjalnych oznaczeń ,,Mobile-friendly” dla stron, które spełniają następujące kryteria:
– nie zawierają rozwiązań nieczytelnych na urządzeniach mobilnych takich jak Flash,
– mają tekst, którego przeczytanie nie wymaga zoomowania,
– rozmiar contentu jest dopasowany do wyświetlaczy mobilnych, tzn. nie wymaga scrollowania w poziomie lub pionie,
– nie umieszcza linków zbyt blisko siebie, uniemożliwiając intuicyjne kliknięcie we właściwy z nich.
W celu sprawdzenia w jakim stopniu Twoja strona www spełnia kryteria mobilności Google, najlepiej jest skorzystać z Mobile Friendly Testera, zintegrować stronę z Google Webmaster Tools (które sygnalizuje błędy w tym obszarze) oraz zapoznać się z oficjalnymi wytycznymi Gogle dostępnymi w tym miejscu: Webmasters Mobile Guide.
Co oznacza to w praktyce?
Najprawdopodobniej wypozycjonowanie strony www, która nie będzie brała pod uwagę potrzeb użytkowników mobilnych stanie się jeszcze trudniejsze, może to więc być optymalny moment na zarekomendowanie i wdrożenie bardziej responsywnych rozwiązań.
W ciągu najbliższych kilku tygodni Google powinien wprowadzić etykiety ,,Mobile-friendly” dla stron w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to znaczny wzrost wartości serwisów responsywnych w kontekście SEO. Co zrobić, aby utrzymać lub osiągnąć wysoką pozycję mimo planowanych zmian?