Top

Rośnie znaczenie responsywności w SEO

SeoFly / Newsy  / Rośnie znaczenie responsywności w SEO

Rośnie znaczenie responsywności w SEO

W ciągu najbliższych kilku tygodni Google powinien wprowadzić etykiety ,,Mobile-friendly” dla stron w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to znaczny wzrost wartości serwisów responsywnych w kontekście SEO. Co zrobić, aby utrzymać lub osiągnąć wysoką pozycję mimo planowanych zmian?

Przygotowanie wersji strony odpowiedniej dla urządzeń mobilnych to rozsądny krok z racji na coraz większy udział kanału mobilnego w ruchu internetowym. Rola responsywności na tym się jednak nie kończy, ponieważ ma to coraz większy wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Na stronie googlewebmastercentral.blogspot.com została opublikowana zapowiedź wprowadzenia specjalnych oznaczeń ,,Mobile-friendly” dla stron, które spełniają następujące kryteria:
– nie zawierają rozwiązań nieczytelnych na urządzeniach mobilnych takich jak Flash,
– mają tekst, którego przeczytanie nie wymaga zoomowania,
– rozmiar contentu jest dopasowany do wyświetlaczy mobilnych, tzn. nie wymaga scrollowania w poziomie lub pionie,
– nie umieszcza linków zbyt blisko siebie, uniemożliwiając intuicyjne kliknięcie we właściwy z nich.

W celu sprawdzenia w jakim stopniu Twoja strona www spełnia kryteria mobilności Google, najlepiej jest skorzystać z Mobile Friendly Testera, zintegrować stronę z Google Webmaster Tools (które sygnalizuje błędy w tym obszarze) oraz zapoznać się z oficjalnymi wytycznymi Gogle dostępnymi w tym miejscu: Webmasters Mobile Guide.

Co oznacza to w praktyce?
Najprawdopodobniej wypozycjonowanie strony www, która nie będzie brała pod uwagę potrzeb użytkowników mobilnych stanie się jeszcze trudniejsze, może to więc być optymalny moment na zarekomendowanie i wdrożenie bardziej responsywnych rozwiązań.

W ciągu najbliższych kilku tygodni Google powinien wprowadzić etykiety ,,Mobile-friendly” dla stron w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to znaczny wzrost wartości serwisów responsywnych w kontekście SEO. Co zrobić, aby utrzymać lub osiągnąć wysoką pozycję mimo planowanych zmian?


Jestem współzałożycielem agencji i koordynuję prace całego zespołu. Poza SEO, posiadam wieloletnie doświadczenie w copywritingu oraz public relations. Mam nadzieję, że podobał Ci się mój artykuł. Z chęcią odpowiem na każde pytanie dotyczące naszej pracy oraz projektów. Zapraszam do kontaktu! kom. 510796217 mail. korneliusz@seofly.pl

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.